حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

احتمال توقف تولید لندکروزر از سال 2022

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

احتمالا حامیان تویوتا و طرفداران خودروهای شاسی‌بلند از شنیدن خبر جدید ناراحت خواهند شد. گفته می‌شود خودروساز ژاپنی به‌زودی تولید لندکروزر را در ایالات متحده متوقف می‌کند. این شاسی‌بلند قدیمی ظاهرا به تعداد بی‌شماری از مدل‌های دیگر می‌پیوندد که در دو سال متوالی مدل جدیدی از آن‌ها عرضه نشده است. بااین‌حال، فعلا خبر توقف تولید تویوتا لندکروزر رسما تأیید نشده است.

نمای جانبی خودرو شاسی بلند تویوتا لندکروزر / Toyota Land Cruiser SUV مشکی رنگ

وب‌سایت Motor Authority با نقل این خبر، به پستی در وب‌سایت و تالار گفت‌وگوی IH8MUD درباره لندکروزر استناد می‌کند؛ البته این پست هم‌اکنون حذف شده است. طبق این پست، تویوتا بعد از عرضه‌ی لندکروزر به‌عنوان مدل سال ۲۰۲۱، تولید آن را متوقف خواهد کرد. همچنین، در این پست آمده است که لکسوس LX به‌جای پیشرانه خورجینی هشت‌سیلندر ۵/۷ لیتری فعلی، با پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر جدید توربوشارژ همچنان در خط‌تولید باقی خواهد ماند.

وب‌سایت Motor Authority اشاره کرد که یکی از نمایندگی‌های فروش تویوتا به‌عنوان منبع این شایعه را تأیید کرده است. این منبع ناشناس گفت:

هیچ توهمی درباره بازگشت مجدد این خودرو وجود ندارد و در این لحظه کاملا مُرده است (توقف تولید).

خودرو شاسی بلند تویوتا لندکروزر / Toyota Land Cruiser SUV مشکی رنگ در جادههمین منبع به نشریه Motor Authority نیز گفت که تویوتا لندکروزر برای سال ۲۰۲۱ به‌عنوان نسخه Heritage Edition با ردیف صندلی سوم باز خواهد گشت. این نسخه‌ی ویژه از تویوتا لندکروزر در نمایشگاه خودرو شیکاگو در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان مدل سال ۲۰۲۰ با قیمتی در‌حدود ۸۰ هزار دلار معرفی شد.

در ادامه بخوانید:

درحالی‌که خودروساز ژاپنی شایعه‌ی توقف تولید لندکروزر را در زمان نوشتن این خبر کاملا تأیید نکرده است، بر‌اساس طول عمر آن کاملا بی‌اساس نیست. ناگفته نماند نسل فعلی J200 تویوتا لندکروزر از سال ۲۰۰۷ تاکنون در بازار حضور داشته است و گزارش مشخصی درباره جانشین آن وجود ندارد. در سال‌هایی که این خودرو عرضه می‌شد، تنها فیس‌لیفت‌های متعددی با ظاهر طراحی جدید به بازار معرفی شدند تا این شاسی‌بلند را برای مشتریان تازه و جذاب نگه دارند.

نمای کابین خودرو شاسی بلند تویوتا لندکروزر / Toyota Land Cruiser SUV

اگر این گزارش درست باشد، احتمالا در ماه‌ها یا سال‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر خواهد شد؛ اما آنچه در وضعیت کنونی ارزش دارد، این است که اخبار مربوط به توقف تولید خودرو نمادین تویوتا اشتباه باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر