بستن اپلیکیشن‌های مک به صورت Force Quit

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث شود یک اپلیکیشن روی سیستم‌عامل مک به درستی کار نکند. ممکن است عملکرد یک اپلیکیشن در یک حلقه بی‌نهایت بیفتد و یا اینکه عملکرد آن به هر دلیلی متوقف شود و یا دیگر نتواند به درخواست‌های کاربر پاسخ دهد. در این حالت باید اپلیکیشن را در حالت Force Quit ببندید.

یکی از کارهایی که می‌توانید در هنگام درست عمل نکردن یک اپلیکیشن روی سیستم‌عامل مک انجام دهید، این است که اپلیکیشن را به صورت Force Quit ببندید. البته توصیه می‌کنیم که از این کار تا حد امکان بپرهیزید اما گاهی شرایط به شکلی است که چاره‌ای جز این کار ندارید و باید برای بستن اپلیکیشن روی سیستم‌عامل مک از این روش استفاده کنید.

معمولاً بستن اپلیکیشن در حالت Force-Closing  باعث آسیب رسیدن به اپلیکیشن نمی‌شود اما کاری که در حال انجام دادن آن روی اپلیکیشن هستید، به صورت ذخیره نشده باقی می‌ماند. بسیاری از اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل قابلیت ذخیره خودکار فعالیت‌های کاربر را دارند اما به طور کلی ممکن است بعد از بستن اپلیکیشن در این حالت کار شما روی اپلیکیشن ذخیره نشود.

روش ساده برای بستن اپلیکیشن در حالت Force Quit

برای بستن اپلیکیشن به روش Force Quit می‌توانید از Finder استفاده کنید.

بستن اپلیکیشن‌های مک به صورت Force Quit

برای این کار ابتدا روی لوگو اپل که در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد تک تایمز کنید . از منوی باز شده گزینه Force Quit را انتخاب کنید. در این حالت اپلیکیشن Force Quit برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید برای باز کردن این منو از کلیدهای ترکیبی Option + Command + Escape استفاده کنید.

در صفحه باز شده روی نام اپلیکیشن که می‌خواهید آن را ببندید تک تایمز کنید . معمولاً در کنار اپلیکیشنی که به درستی کار نمی‌کند، برچسب Not Responding نمایش داده می‌شود.

بستن اپلیکیشن‌های مک به صورت Force Quit

برای بستن اپلیکیشن روی دکمه Force Quit تک تایمز کنید.

استفاده از Dock برای بستن اپلیکیشن

شما می‌توانید برای بستن اپلیکیشن در حالت Force Quit از Dock استفاده کنید. برای این کار در Dock، روی آیکون مربوط به اپلیکیشنی که به درستی کار نمی‌کند، تک تایمز راست کنید.

بستن اپلیکیشن‌های مک به صورت Force Quit

کلید Option را پایین نگه دارید تا گزینه Force Quit برای شما نمایش داده شود. روی این گزینه تک تایمز کنید تا اپلیکیشن مورد نظر شما در حالت Force Quit بسته شود.

استفاده از Activity Monitor برای بستن اپلیکیشن در حالت Force Quit

در Activity Monitor می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که عملکرد آن‌ها دچار مشکل شده است را ببندید. از آنجایی که در Activity Monitor این امکان وجود دارد که بتوانید موقعیت و وضعیت اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنید برای همین می‌توانید اپلیکیشن‌هایی هم که در پس زمینه به درستی کار نمی‌کنند را ببندید. برای این کار ابتدا  Activity Monitor را با استفاده از تک تایمز روی گزینه Activity Monitor باز کنید. شما می‌توانید Activity Monitor را در پوشهApplications  و سپس Utilities پیدا کنید.

در پنجره باز شده اپلیکیشنی که عملکرد آن دچار اختلال شده و یا دارای برچسب Not Responding است را انتخاب کنید.

بستن اپلیکیشن‌های مک به صورت Force Quit

در پنجره Activity Monitor در گوشه بالا سمت چپ روی علامت X تک تایمز کنید.

استفاده از ترمینال برای بستن اپلیکیشن در حالت Force Quit

اگر نتوانستید اپلیکیشن را با هریک از روش‌های بالا ببنیدی، می‌توانید از ترمینال برای بستن آن استفاده کنید. برای این کار ابتدا ترمینال را با استفاده از تک تایمز روی گزینه Terminal در Spotlight باز کنید. شما می‌توانید برای باز کردن Terminal از پوشه Applications تک تایمز کنید و سپس در صفحه باز شده روی پوشه Utilities تک تایمز کنید.

برای پیدا کردن اپلیکیشنی که عملکرد آن دچار مشکل شده است می‌توانید فرمان زیر را در ترمینال تایپ کنید.

Ps -ax|grep “[ApplicationName]

به جای Application Name باید نام اپلیکیشنی که عملکرد آن دچار مشکل شده است را تایپ کنید. مثلاً اگر بخواهید مرورگر Safari را ببندید باید فرمان زیر را در ترمینال تایپ کنید.

“Ps -ax|grep “safari

با اجرای این فرمان نام همه اپلیکیشن‌هایی که در حال اجرا شدن هستند، نمایش داده می‌شود. در فهرست نمایش داده شده می‌توانید نام اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کنید و ID یا PID آن را پیدا کنید. شما برای بستن اپلیکیشن نیاز به دانستن ID یا PID اپلیکیشن که یک عدد است دارید. بعد از پیدا کردن این عدد دستور زیر را در ترمینال اجرا کنید ( فرض می‌کنیم که PID مربوط به Safari عدد 885 ) است.

Kill 885

با اجرای این دستور در ترمینال شما می‌توانید اپلیکیشن مورد نظر خود را کاملاً ببندید.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر