طراحی مفهومی Vivo؛ گوشی با دوربین سلفی قابل جدا شدن

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – دستگاه مفهومی جدید Vivo با دوربین سلفی قابل جدا شدن IFEA نام دارد و برنده جایزه Red Dot Design Award شده است.

Vivo همیشه در طراحی گوشی های هوشمند به خصوص در مورد نوآوری در دوربین پیشتاز بوده است. گوشی پرچمدار امسال این شرکت با نام Vivo Apex دوربین سلفی زیر نمایشگر داشت و گوشی پرچمدار قبلی این برند نیز اولین گوشی بود که دوربین سلفی پاپ آپ داشت. اکنون نیز این برند تصمیم دارد یک قدم فراتر رود و گوشی هوشمندی با دوربین سلفی که از بدنه جدا می‌شود تولید کند. 

دستگاه مفهومی جدید Vivo با دوربین سلفی قابل جدا شدن IFEA نام دارد. این گوشی، جایزه Red Dot Design Award را برای دوربین سلفی ماژولار خود که می تواند به عنوان یک دستگاه مستقل مورد استفاده قرار گیرد، برنده شده است. آن طور که از طراحی‌ها پیداست، احتمالا می توان دوربین را از بدنه اصلی تلفن جدا کرد و از راه دور از آن استفاده کرد.

با توجه به توضیحات این طرح در وب سایت Red Dot، دوربین جداشونده را می توان با استفاده از دستورات صوتی کنترل کرد. علاوه بر تصاویر مربوط به دوربین سلفی، تصاویر دیگری از نمایشگر و قاب پشتی این گوشی نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد نمایشگر هیچ ناچ یا حفره‌ای برای دوربین ندارد و کاملا یکپارچه است. همچنین در قاب پشتی دوربین اصلی وجود دارد و در نتیجه قرار نیست که دوربین سلفی چند وظیفه داشته باشد. 

شرکت ویوو درباره این دوربین سلفی با قابلیت جدا شدن اطلاعات بیشتری منتشر کرده است. به ادعای این شرکت، ماژول دوربین در واقع می‌تواند به تنهایی و جدا از تلفن هوشمند میزبان مورد استفاده قرار گیرد. کاربر می‌تواند ماژول دوربین را خارج کرده و آن را از راه دور کنترل کند؛ این امر باعث ایجاد زوایای ابتکاری عکسبرداری و سناریوهای کاربردی می شود.

اگرچه این گوشی فقط یک طراحی مفهومی بود؛ اما این برند همچنان به ارزیابی کاربرد بالقوه این فناوری در یک تلفن تجاری ادامه خواهد داد. بنابراین به نظر می‌رسد این طرح  هنوز می تواند به واقعیت تبدیل شود.

منبع

androidauthority

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر