نسخه بتای نرم افزار Full Self-Driving تسلا 20 اکتبر عرضه می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – تسلا در 20 اکتبر (مصادف با 29 مهر) نسخه بتای Full Self-Driving را عرضه خواهد کرد. طبق گفته های ایلان ماسک این نرم افزار تنها در اختیار برخی رانندگان محتاط قرار می گیرد.

کمپانی مشهور تسلا در مراسم Battery Day که در ماه سپتامبر و به صورت مجازی برگزار شد، اعلام کرد که طی یکی دو ماه آینده نسخه بتای نرم افزار Full Self-Driving یا به اختصار FSD را در اختیار علاقه مندان می گذارد. مدیر عامل این شرکت یعنی ایلان ماسک نیز به تازگی در پاسخ به توییت CleanTechnica نوشته که این نرم افزار از سه شنبه هفته آینده (20 اکتبر 2020) آماده عرضه می شود. اینطورکه پیداست تنها برخی رانندگان باتجربه و محتاط اجازه استفاده از FSD را در ابتدا خواهند داشت؛ البته هنوز معلوم نیست که این افراد دقیقا بر چه اساس و معیاری انتخاب می شوند. جزییات این توییت را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

در اینجا باید خاطرنشان کنیم که بروزرسانی Full Self-Driving به معنای خودمختار کردن اتومبیل نیست. بدین ترتیب که راننده درست مثل نرم افزار Autopilot، همچنان باید دستان خود را روی فرمان نگه داشته و حواس خود را به جاده بدهد. بزرگترین مزیت این نرم افزار آن است که افراد پس از پرداخت هزینه اضافی و نصب FSD روی خودروهای خود می توانند از ویژگی هایی همچون پارک خودکار ماشین و تعویض لاین به صورت اتوماتیک بهره مند شوند. البته برای پارک خودکار ماشین، نرم افزار Autopilot نیز به کمک راننده می آید و برای پارک معمولی یا دوبل فرد را راهنمایی می کند.  

رانندگان خودروهای تسلا مدت هاست که در انتظار نرم افزار Full Self-Driving هستند. ماسک در مراسم Battery Day باید تغییرات اساسی را در Autopilot اعمال کند تا زمینه مناسب برای عرضه FSD فراهم شود. وی افزود پیچیدگی شبکه عصبی و منطق کلی خودرو به طرز چشمگیری بهبود پیدا خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر