در رویداد رویداد Hi, Speed؛ آیفون 12 اپل رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بعد از مدت‌ها انتظار برای سری جدید گوشی‌های آیفون، شرکت اپل امروز ساعت 20:30 به وقت ایران در یک رویداد آنلاین به نام Hi, Speed از آیفون‌های 12 خود رونمایی کرد.

اکنون نوبت به خانواده آیفون 12 رسیده است. اولین گوشی این خانواده که معرفی شد آیفون 12 با بدنه آلومینیومی و شیشه‌ای است که 11 درصد ضخامت ان کمتر شده است. نمایشگر این گوشی از بهترین تکنولوژی نمایشگر ساخته شده است و نسبت کنتراست آن 2 مییلون به یک است. آیفون 12 در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی ، قرمز ، زرد و مرجانی تولید شده است. 

این نمایشگر از محافظ سرامیک شیلد بهره برده است که نانوکریستال‌هایی در شیشه وجود دارد تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. این محافظ بسیار بهتر از گوریلا گلس است وبه ادعای آن‌ها، آیفون 12 از تمام گوشی‌های موجود مقاوم‌تر است. 

ناچ دوربین سلفی هنوز هم در این سری وجود دارد و طراحی این گوشی مانند آیفون 4 است و کناره‌های تختی دارد. 

در این گوشی از آنتن‌های مخصوص شبکه 5G استفاده شده است. با قابلیت SMART DATA MODE شرکت اپل شبکه 5G را هوشمند کرده است تا زمانی که کاربران نیازی به نسل پنجم اینترنت ندارند، شبکه گوشی LTE شود و باتری کمتری مصرف شود. 

این گوشی از تراشه A14 بایونیک اپل قدرت می‌گیرد که این گوشی را به سریع‌ترین گوشی تبدیل کرده است. این تراشه اولین تراشه دنیا است که با تکنولوژی 5 نانومتری تولید شده است. این تراشه شامل 6 هسته است و 50 درصد از هر چیپی در دنیا سریع‌تر است. 4 پردازنده گرافیکی در این تراشه وجود دارد. سرعت پردازش در این تراشه بسیار بالا است و مصرف باتری ان بسیار کم است. این تراشه قادر است که 11 تریلیون پردازش را در هر ثانیه کنترل کند که این به معنای سرعت عملکرد بسیار بالای گوشی است. 

آیفون 12

به دلیل قدرت عملکرد بالای تراشه اپل و و سرعت بالای اپل، تجربه بازی‌های انلاین نیز روی گوشی بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

در قاب پشتی این گوشی یک دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای 12 مگاپیکسل اولتراواید و 12 مگاپیکسل دوربین عریض وجود دارد. این لنزها از 7 لایه تشکیل شده‌اند که عکاسی در محیط‌هایی با نور کم را بسیار باکیفیت انجام می‌دهد. این لنزها مجهز به هوش مصنوعی نیز هستند و کیفیت عکس‌ها را بهبود می‌دهند. به ادعای اپل، دوربین این گوشی بهتر از هر گوشی هوشمندی می‌تواند ویدیو ضبط کند. قابلیت تایم لپس به همراه نایت مود نیز در این گوشی وجود دارد. 

درباره شارژرهای وایرلس نیز صحبت شد. شرکت اپل با شارژر جدید بی‌سیم با نام MagSafe به صورت مغناطیسی مکان دقیق شارژ را پیدا می‌کند تا شارژ کردن گوشی برای کاربران بسیار راحت‌تر شود. 

شرکت اپل قصد دارد تا سال 2030 در تمام زنجیره ارزش خود استفاده از گازهای گلخانه‌ای را به صفر برساند. در تمام قطعات مغناطیسی آیفون های جدید از مواد بازیافت شده استفاده شده است. در جعبه این گوشی‌های دیگر هدفون و شارژری وجود ندارد. تنها کابل usb-c به لایتنینگ در جعبه گوشی های ایفون 12 قرار دارد. آیفون 12 با قیمت 799 دلار از همین جمعه به بازار عرضه خواهد شد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر