کوچک‌ترین، سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی 5G دنیا رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در رویداد امشب، آیفون 12 مینی که به ادعای اپل کوچک‌ترین، سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی 5G دنیا است رونمایی شد. 

بعد از مدت‌ها انتظار برای سری جدید گوشی‌های آیفون، شرکت اپل امروز ساعت 20:30 به وقت ایران در یک رویداد آنلاین به نام Hi, Speed از آیفون‌های 2020 از جمله آیفون 12 مینی رونمایی کرد. آیفون 12 مینی با نمایشگر 5.4 اینچ تمام مشخصات آیفون 12 را دارد و سبک‌ترین، باریک‌ترین و کوچک‌ترین گوشی 5G دنیا است. 

نمایشگر این گوشی از محافظ سرامیک شیلد رخوردار است که نانوکریستال‌هایی در شیشه وجود دارد تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. این محافظ بسیار بهتر از گوریلا گلس است وبه ادعای اپل، آیفون 12 مینی از تمام گوشی‌های موجود مقاوم‌تر است. ناچ دوربین سلفی هنوز هم در این سری وجود دارد و طراحی این گوشی مانند آیفون 4 است و کناره‌های تختی دارد. 

این گوشی از تراشه A14 بایونیک اپل قدرت می‌گیرد که این گوشی را به سریع‌ترین گوشی دنیا تبدیل کرده است. این تراشه اولین تراشه دنیا است که با تکنولوژی 5 نانومتری تولید شده است. این تراشه شامل 6 هسته است و 50 درصد از هر چیپی در دنیا سریع‌تر است. 4 پردازنده گرافیکی در این تراشه وجود دارد. سرعت پردازش در این تراشه بسیار بالا است و مصرف باتری ان بسیار کم است. این تراشه قادر است که 11 تریلیون پردازش را در هر ثانیه کنترل کند که این به معنای سرعت عملکرد بسیار بالای گوشی است. 

آیفون 12 مینی

در قاب پشتی این گوشی یک دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای 12 مگاپیکسل اولتراواید و 12 مگاپیکسل دوربین عریض وجود دارد. این لنزها از 7 لایه تشکیل شده‌اند که عکاسی در محیط‌هایی با نور کم را بسیار باکیفیت انجام می‌دهد. این لنزها مجهز به هوش مصنوعی نیز هستند و کیفیت عکس‌ها را بهبود می‌دهند. به ادعای اپل، دوربین این گوشی بهتر از هر گوشی هوشمندی می‌تواند ویدیو ضبط کند. قابلیت تایم لپس به همراه نایت مود نیز در این گوشی وجود دارد. 

شرکت اپل قصد دارد تا سال 2030 در تمام زنجیره ارزش خود استفاده از گازهای گلخانه‌ای را به صفر برساند. در تمام قطعات مغناطیسی آیفون های جدید از مواد بازیافت شده استفاده شده است. در جعبه این گوشی‌های دیگر هدفون و شارژری وجود ندارد. تنها کابل usb-c به لایتنینگ در جعبه گوشی های ایفون 12 قرار دارد. آیفون 12 مینی با قیمت 699 دلار به بازار عرضه خواهد شد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر