اتحادیه اروپا استفاده از مجسمه نورانی روح اکستازی رولزرویس را ممنوع کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودروهای مدرن رولزرویس، طرح نورانی جدید مجسمه موسوم به روح اکستازی است. مجسمه نقره‌ای بانوی پرنده، یک قرن کاپوت رولزرویس را زینت داده و از آن دوران به‌عنوان نماد این برند شناخته می‌شود؛ بنابراین ممکن است تصور کنید که برخی از مشتریان رولزرویس تمایل دارند این نماد را به‌معنای واقعی کلمه مورد توجه قرار دهند. به همین دلیل بسیاری از مشتریان رولزرویس نسخه درخشان و روشن روح اکستازی را انتخاب می‌کنند که دارای پوشش ماتی است که به آن اجازه می‌دهد از قسمت زیرین روشن شود و درنتیجه جلوه‌ای درخشان و واقعا جذاب ایجاد می‌کند. اما مشتریان اروپایی دیگر نمی‌توانند نسخه درخشان بانوی پرنده را سفارش دهند و دارندگان فعلی این نسخه باید مجسمه‌ی روی خودروی خود را تعویض کنند.

 Rolls-Royce Silver Ghost / رولزرویس سیلور گوست

درواقع مقررات جدید اتحادیه اروپا استفاده از مجسمه درخشان روح اکستازی را ممنوع کرده است؛ زیرا ‌برخی از قوانین آلودگی نوری این اتحادیه را نقض می‌کند. به همین دلیل رولزرویس مجبور شده است این آپشن را از خودروهای خود حذف کند و نمایندگی‌ها اکنون به مشتریان می‌گویند که دیگر نمی‌توان آن را انتخاب کرد. دارندگان فعلی رولزرویس که این آپشن را دارند نیز باید خودروهای خود را به نمایندگی بازگردانند تا نسخه درخشان با نسخه‌ی استاندارد جایگزین شود که البته هزینه‌ی این کار رایگان خواهد بود. علاوه بر این، هزینه کامل مجسمه درخشان روح اکستازی به مشتریان بازپرداخت خواهد شد یا اینکه آپشن اضافه دیگری را به‌جای آن دریافت می‌کنند.

در ادامه بخوانید:

 سخنگوی رولزرویس در این زمینه گفت:

ما در حال آماده‌سازی یک بسته‌ هستیم. ما برای ارائه پیشنهاد بازپرداخت کامل هزینه، جایگزینی روح اکستازی با روکش نقره‌ای یا آپشن دیگری از فهرست خود، به مشتریان نامه خواهیم نوشت.

به ‌نظر می‌رسد که این قانون احمقانه‌ای باشد؛ اما حتی اگر چنین آپشنی قوانین آلودگی نوری را  نقض کند، آیا مجسمه‌ای که دارای طول کمتر از شش اینچ است، واقعاً به اندازه کافی آلودگی نوری ایجاد می‌کند تا مشکل‌ساز شود؟ همچنین چه کسی می‌خواهد این قانون را اجرا کند؟ آیا پلیس قصد دارد خودروهای دارای تزئینات روشن در جلوپنجره را به پارکینگ حمل کند؟ و چه کسی می‌تواند تضمین دهد که مشتریان قرار نیست پس از تعویض مجسمه نورانی روح اکستازی، آن را نگه دارند و سپس دوباره روی خودرو قرار دهند؟

 Rolls-Royce Silver Ghost / رولزرویس سیلور گوست

برخی افراد مجسمه نورانی روح اکستازی را برای خودروهای رولزرویس کمی نخ‌نما و زشت می‌دانند. بااین‌حال همان‌طور که گفته شد، مجسمه بانوی پرنده آپشنی است که طرفداران زیادی دارد و درواقع بسیاری از مشتریان آن را انتخاب می‌کنند، بنابراین می‌توانیم حدس بزنیم که چرا این مشتریان ناراحت هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر