توییتر با محتوای نادرست درباره‌ی هولوکاست مقابله می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چند روز پیش گزارشی در فضای مجازی منتشر شد که از حذف شدن پست‌هایی که در فیسبوک حادثه هولوکاست را انکار یا تحریف می‌کردند خبر می‌داد. اکنون خبر دیگری منتشر شده است که اجرای همین سیاست را در شبکه اجتماعی توییتر نشان می‌دهد. امروز یکی از سخنگویان این شبکه اجتماعی معروف به خبرگزاری بلومبرگ گفت توییتر از این به بعد پست‌هایی که هولوکاست را تحریف یا انکار می‌کنند از پلتفرم خود حذف خواهد کرد.

سخنگوی توییتر دو روز پس از اجرای این قانون در فیسبوک با انتشار بیانیه‌ای گفت:

ما به‌شدت یهودستیزی را محکوم می‌کنیم و رفتارهایی که باعث نفرت پراکنی می‌شوند مطلقا در خدمات ما جایی نخواهند داشت.

بر اساس مطالب منتشرشده به وسیله این شخص، تلاش برای انکار یا کوچک جلوه‌ دادن رویدادهای وحشتناک طبق سیاست‌های توییتر ممنوع است. البته انتشار پست‌هایی که از وقوع حوادث خشونت‌آمیز مانند هولوکاست تجلیل می‌کنند نیز خلاق قوانین توییتر است.

توییتر

در سیاست‌های مربوط به مقابله با نفرت‌پراکنی، به‌صورت مستقیم به هولوکاست اشاره نشده است

در توضیحات سیاست توییتر در مقابله با رفتارهایی که موجب نفرت‌پراکنی می‌شوند، به‌طور مستقیم به ممنوعیت اعمال‌شده برای پست‌های مرتبط با هولوکاست اشاره نشده است. در عوض گفته می‌شود این ممنوعیت بیانگر تفسیر خود توییتر از چگونگی اعمال این سیاست در فضای مجازی است. البته اگر دقیق‌تر به این مسئله نگاه کنیم، متوجه می‌شویم توییتر کاملا از این سیاست پیروی می‌کند و نمی‌گذارد بعضی از کاربران با انتشار پست‌های انکارکننده‌ی هولوکاست داستان واقعی آن را تغییر دهند. سخنگوی توییتر گفته است این قانون مسئله‌ی جدیدی نیست؛‌ اما تاریخ دقیقی از زمانی‌که این سیاست برای اولین‌بار اجرایی شده اعلام نشده است.

در ادامه بخوانید:

بیانیه‌ی توییتر پس از اقدام فیسبوک در روز دوشنبه برای مسدود کردن پست‌های نقض‌کننده سیاست‌های مرتبط با هولوکاست، منتشر شد. هنگامی که سخنگوی فیسبوک از دلیل انجام این کار می‌گفت، به افزایش یهودستیزی در جهان و سطح نگران‌کننده ناآگاهی از حادثه هولوکاست، به‌ویژه در میان جوانان اشاره کرد. گفته می‌شود اکنون اگر فردی واژه هولوکاست را در فیسبوک جست‌وجو کند به منابع قابل اعتمادی که این واقعه را توضیح می‌دهند منتقل خواهد شد. مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار این شبکه اجتماعی نیز گفت به ‌نظر او اقدامات اخیر این شرکت برای آگاه‌سازی جامعه مناسب است.

در ماه جولای، یکی از گروه‌های ضد افراط‌گرایی در فضای مجازی از گسترده‌تر شدن محتوای انکارکننده هولوکاست خبر داد و پس از خطاب قرار دادن فیسبوک، این شبکه اجتماعی را یکی از پلتفرم‌های مهمی دانست که پست‌های مرتبط با این موضوع آزادانه در آن منتشر می‌شوند. همچنین آن‌ها فهرستی منتشر کردند که اسامی صدها گروه منکر هولوکاست و یهودستیز در آن دیده می‌شد.

درحالی‌که تقریبا هیچ‌وقت توییتر به‌طور خاص مورد انتقاد قرار نگرفته است، این پلتفرم سال‌ها مشکلات جدی بسیاری با برتری‌طلبان سفیدپوست و نئونازی‌ها (افرادی که پس از جنگ‌ جهانی دوم هنوز عقاید مشابه نازیسم دارند) داشت. انتقاد‌های واردشده به این شرکت به دلیل عدم توانایی آن برای حذف گروه‌ها و پست‌های مرتبط به این کاربران بود. به همین دلیل فیسبوک تلاش خود را در این زمینه افزایش داده است و اکنون توانسته بعضی از مهم‌ترین گروه‌های این افراد را پیدا و آن‌ها را مسدود کند.

توییتر در بیانیه‌ی خود اعلام کرد که سیاست‌های این شرکت مسائل مربوط به نسل‌کشی را نیز پوشش می‌دهد و اگر پستی با محتوای نادرست در مورد این مسائل منتشر شود، بر اساس قوانین با آن برخورد خواهد شد. 

نظر شما کاربران تک تایمز درباره‌ی سیاست‌های جدید این دو شبکه اجتماعی برای مقابله با افرادی که هولوکاست را انکار یا تحریف می‌کنند چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر