بام لند تهران کجاست | جامع ترین راهنمای بازدید + عکس و آدرس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مجموعه تفریحی تجاری بام لند تهران یکی از صدها جاذبه پایتخت است که نزدیکی آن به دریاچه چیتگر باعث شده است تا بازدیدکنندگان با یک تیر دو نشان بزنند و ضمن تفریح و گردش در بام لند، به کنار دریاچه بروند و از هوای مطبوع و فضای دلنشین آن نهایت لذت را ببرند. اگر عاشق خرید هستید، می‌توانید خرید تمام عیاری در یکی از معروف‌ترین مراکز خرید لوکس تهران داشته باشید؛ ضمن اینکه وجود جشنواره‌های مختلف و برنامه‌های فرهنگی، کافه‌ها و رستوران‌های درجه یک، تفریح‌های عالی همچون کیدز گاردن، ماهیگیری، مسیر پیاده‌روی، قایق سواری و… همه و همه بام لند را از سایر مراکز خرید پایتخت متمایز کرده‌اند. با کجارو همراه شوید تا این مجموعه دیدنی را بیشتر بشناسید.

بام لند تهران را بیشتر بشناسید:

معرفی بام لند

مجموعه بام لند در نزدیکی دریاچه چیتگر ساخته شده و با اینکه زمان زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این محل مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع دارد که بیش از ۱۳ هزار متر مربع آن به فضای تجاری اختصاص دارد. بام لند نخستین مرکز خرید خطی ایران در فضای باز و یکی از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود.

لوگوی بام لند در ورودی این مجموعه

منبع عکس: سایت tehranpicture.ir (عکاس: وحید شیخی)

معماری آن از تلفیق معماری قدیمی ایرانی نظیر بادگیرهای یزد و ستون‌های تخت جمشید و همین طور المان‌های مدرن و لوکس تشکیل شده است. این مجموعه شامل ۱۲ ساختمان دو طبقه مستقل می‌شود که برندهای تجاری مختلف از بهترین‌های پوشاک گرفته تا لوازم‌خانگی و موتورسیکلت را در کنار هم گردآوری کرده است تا باب سلیقه همه باشد و کسی دست خالی به خانه نرود.

علاوه بر مراکز خرید، تفریح‌ها و سرگرمی‌های جذابی در بام لند وجود دارد که هر گردشگری را برای بازدید از آن هیجان‌زده می‌کند؛ ضمن اینکه کافه‌ها و رستوران‌های مطرحی در اینجا حضور دارند که لذت غذاخوردن با چشم‌اندازی دیدنی از دریاچه چیتگر را پیشکش مهمانان خود می‌کنند.

مجسمه مردی با دستان رو به آسمان در کنار تابلوی آبی بام لند

منبع عکس: سایت tehranpicture.ir (عکاس: محمد محسنی فر)

بام لند کجاست؟

بام لند در مجاورت دریاچه چیتگر در منطقه ۲۲ شهرداری تهران و شمال غرب پایتخت در استان تهران قرار دارد که علاوه بر ماشین شخصی می‌توانید با وسایل حمل و نقل عمومی نیز به آن دسترسی داشته باشید.

  • دسترسی به بام لند با ماشین شخصی: در صورتی که از کرج راهی بام لند هستید، پس از حرکت در جاده مخصوص کرج باید وارد اتوبان آزادگان به‌سمت شمال و سپس اتوبان خرازی شوید تا در ادامه به بلوار کاشان، بلوار موج و بلوار صدف برسید. علاوه بر مسیری که ذکر شد، می‌توانید در اتوبان ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ و سپس اتوبان شهید خرازی حرکت کنید و از خروجی «کاشان جنوب دریاچه شهدای خلیج فارس» وارد ۴۵ متری کاشان جنوب، میدان موج، خیابان موج و بلوار صدف شوید تا در نهایت خود را به مرکز خرید بام لند برسانید.
  • دسترسی به بام لند با مترو: چنانچه برای رفتن به بام لند از مترو استفاده می‌کنید، باید از طریق قطارهای خط صادقیه گلشهر، در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شده و در ادامه با اتوبوس شهرک شهید باقری راهی بام لند شوید. در صورت تمایل می‌توانید در پایانه چیتگر، سوار تاکسی‌های خطی شوید و از خیابان هوانیروز به بام‌ لند بروید.

مرکز خریدی شیک

منبع عکس: اینستاگرام بام لند

دسترسی به بام لند با اتوبوس: اتوبوس‌های پایانه آزادی-شهید باقری این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا به‌راحتی به بام لند دسترسی داشته باشید؛ فقط باید در ایستگاه بلوار کاشان پیاده شوید که پس از چند دقیقه پیاده‌روی به بام لند خواهید رسید. گزینه دیگر استفاده از اتوبوس شهرک دریا در پایانه اتوبوس صادقیه است که برای رسیدن به بام لند و دریاچه چیتگر باید در ایستگاه «جوزانی» پیاده شوید.

  • هزینه ورودی بام لند: ورود به بام لند نیازی به هیچ هزینه‌ای ندارد و استفاده از معماری جذاب و فضای دل‌نشین آن رایگان است. برای استفاده از امکانات تفریحی باید بلیط تهیه کنید.
  • ساعات کاری بام لند: مجموعه تفریحی، گردشگری و تجاری بام ‌لند روزانه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ باز است. برای اطلاع از ساعت کاری فروشگاه‌ها می‌توانید به بخش معرفی فروشگاه‌ها در سایت بام لند یا صفحه‌ رسمی برندها مراجعه کنید.
  • تلفن بام لند: ۰۲۱-۴۰۴۴۳۰۳۴
  • آدرس بام لند: تهران، انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند (نمایش روی نقشه)
  • وب‌سایت بام لند: bamlandmall.ir

پارکینگ بام لند

پارکینگ بام لند در خیابان هوانیروز و بلوار صدف، در بخش جنوبی این مجموعه قرار دارد. هزینه پارکینگ برای ساعت اول ۵۰۰۰ تومان است که برای هر یک ساعت اضافه باید ۲۰۰۰ تومان دیگر پرداخت کنید.

  • ساعت کاری: از ساعت ۹ صبح تا یک بامداد، در روزهای تعطیل از ساعت هشت صبح تا یک بامداد
  • آدرس: تهران، همت غرب، خیابان کاشانی، خیابان هوانیروز، بلوار صدف

معماری بام لند

تصویری هوایی از بام لند در کنار دریاچه چیتگر

منبع عکس: اینستاگرام بام لند

با توجه به اینکه منطقه حوالی چیتگر مورد توجه مردم قرار گرفته بود، معماران بام لند تصمیم گرفتند مجموعه مذکور را با معماری متفاوت از ساختمان‌های بلندمرتبه و فشرده شهری بسازند تا هم یک مرکز خرید باشد و هم تفاوت درخور توجهی با فضای شهری نداشته باشد. به همین دلیل بخش‌های مختلف مرکز خرید بام لند را در اندازه ساختمان‌های مسکونی معمولی ساختند و با این کار فضای تجاری را با فضای شهری تلفیق کردند.

مرکز خرید بام لند از ۱۲ ویلای دو طبقه تشکیل شده است

مرکز خرید مذکور توسط مریم یوسفی و مرتضی ادیب از معماران ایرانی طراحی و ساخته شد که از کنار هم قرار گرفتن ۱۲ ویلای دو طبقه تشکیل شده است و مشابه سایر مراکز خرید چند طبقه بزرگ نیست و همین ساختارشکنی باعث می‌شود، بازدیدکنندگان برای دیدن بخش‌های مختلف دائما وارد محیط‌های جدید با دکوراسیون و حال‌وهوای مخصوص به خود شوند.

گذرگاهی با دیوارهای آجری و سقفی از نرده های چوبی

منبع عکس: سایت tehranpicture.ir (عکاس: وحید شیخی)

نمای مرکز خرید بام لند ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است که معماری اروپایی را می‌توان در دکوراسیون‌ و ویترین‌ مغازه‌ها مشاهده کرد. نمای بالای ساختمان‌ها که با الهام از بادگیرهای سنتی طراحی شده‌اند نیز معماری زیبای ایرانی را نشان می‌دهند. علاوه بر این، وقتی به کل این مجموعه‌ از بالا نگاه کنید، شبیه به بازارهای سنتی و قدیمی ایران به نظر می‌رسد. استفاده از سیمان صاف و آجرهای قهوه‌ای نیز در ایجاد حس نوستالژیک و سنتی بی‌تاثیر نبوده‌اند. اینجا نمونه‌ کوچکی از یک فضای شهری است؛ به‌طوری که می‌توانید در آن قدم بزنید، تفریح کنید و به کافه و رستوران بروید.

بام لند تهران در سال ۲۰۱۸ موفق به کسب جایزه معماری ویژه از مسابقه بین‌المللی سالانه «Prix Versailles» شد. دریافت نشان بین‌المللی استاندارد محصول نیز در همین زمان به مجموعه گردشگری بام لند تعلق گرفت.

مراکز خرید بام لند

فروشگاه های بام لند

تعدادی از لوکس‌ترین و بهترین فروشگاه‌های مد و لباس، لوازم‌خانگی، جواهرات و… در مرکز تفریحی تجاری بام لند وجود دارد که بی‌شک گزینه‌ای ایدئال برای افراد سخت‌پسند به حساب می‌آیند. فروشگاه‌های بام لند در دو طبقه زیرهمکف و همکف قرار دارند که ورودی اکثر آن‌ها به طرف دریاچه و پیاده‌رو است. در این فروشگاه‌ها کالاهای باکیفیت و متنوعی از برندهای معروف دنیا به فروش می‌رسد که در ادامه به آن‌ها اشاره‌ کوتاهی خواهیم کرد.

فروشگاه‌های پوشاک و مد

از برندهای بام لند در طبقه زیر همکف که در حوزه فروش پوشاک فعالیت می‌کنند، می‌توان به برند آدولفو دومینگز، اسکچرز، کالینز، اُ وی اس، ال سی وایکیکی و منگو اشاره کرد. برندهای دیگری همچون کانی راش، سله بن، زیبو، سرژه، ویکتورینوکس، اسکای اسکارف و… نیز در میان برندهای بام لند به چشم می‌خورند. ریباک و آدیداس هم در این مجموعه شعبه دارند و بهترین وسایل ورزشی برند را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

فروشگاه‌های لوازم‌خانگی و الکتریکی

قفسه لوازم الکتریکی

منبع عکس: اینستاگرام فروشگاه سام لند

حین گشت‌وگذار در بخش‌های مختلف بام لند می‌توانید سری هم به فروشگاه‌های لوازم‌خانگی و الکتریکی بزنید که در طبقه همکف و زیر همکف قرار دارند. سام لند (لوازم الکترونیکی و تکنولوژی) و تاتی (لوازم‌خانگی) از جمله این فروشگاه‌ها هستند که اجناس باکیفیتی را به فروش می‌رسانند.

فروشگاه‌های ساعت و طلا

علاقه‌مندان به ساعت و طلا و جواهر می‌توانید خریدی عالی در مجموعه بام لند داشته باشند و دست خالی از این محل نروند. برندهای مطرحی نظیر سواروسکی، سواچ، کیا گالری، ریما گالری و غیره می‌توانند هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارند.

سایر فروشگاه‌های بام لند

گلدانی سرسبز با تزییناتی در کنارش

منبع عکس: اینستاگرام فروشگاه چلبرگ

علاوه بر مواردی که ذکر شد، برند توی توی در زمینه فروش اسباب‌بازی، خانه شکلات (برند ام ای تی ای)، فروشگاه دوکاتی در حوزه فروش موتورسیکلت، فروشگاه چلبرگ از بهترین بوتیک‌های گل تهران و… می‌توانند برای علاقه‌مندان جالب باشند.

تفریحات بام لند

همان‌طور که گفتیم بام لند فقط یک مرکز خرید شیک نیست و تفریحات و سرگرمی‌های مختلفی از بازی‌های همگانی و مهیج تا بازی‌های دیجیتالی و واقعیت مجازی را برای شما فراهم کرده است تا اوقات خوشی را در کنار دوستان یا خانواده سپری کنید. در کنار این تفریحات می‌توانید از اجرای موسیقی و تئاتر خیابانی، جشن‌ها، تئاتر کودکان، برنامه‌های شبانه و… نیز نهایت لذت را ببرید. در ادامه توضیح مختصری درباره تفریحات بام لند خواهیم داد.

وی آر لند

خانمی در حال بازی واقعیت مجازی

وی آر لند (VR Land) یکی از بخش‌های جذاب بام لند است که در شرق دریاچه و محوطه بام لند قرار دارد و اولین دستگاه‌های VR با قابلیت وای‌فای بدون کابل اتصال را در خود جای داده است. در این مجموعه با زدن عینک واقعیت مجازی وارد محیطی ۳۶۰ درجه می‌شوید و می‌توانید به محیط‌های مختلف سر بزنید و به بالای قله‌های برفی بروید تا اسکی کنید یا روی موج‌های آرام دریا قدم بزنید.

در کنار واقعیت مجازی می‌توانید بازی جذاب دیگری به‌ نام «ماژول میز» (Mudule Maze) را امتحان کنید. جالب اینکه بازی‌های این بخش برای اولین بار در ایران اجرا شده است و هر دو گروه آقایان و بانوان می‌توانند از این بخش استفاده کنند.

  • محدودیت سنی استفاده از ماژول میز و وی آر لند: به‌ترتیب ۱۰ سال و هفت سال به بالا 
  • بلیط بازی‌های وی آر لند: از ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان

قایق سواری

قایق اتوبوسی در دریاچه

منبع عکس:‌ سایت tehranpicture.ir (عکاس: شایان محرابی)

قایق سواری از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در دریاچه چیتگر انجام دهید. در این محل دو اسکله برای قایق سواری وجود دارد که اسکله شرقی در سمت بام لند قرار دارد و با استفاده از قایق پدالی و قایق موتوری می‌توانید اوقات هیجان‌انگیز و فرح‌بخشی را تجربه کنید. اگر قایق ‌ پدالی را انتخاب کردید، در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه می‌توانید به هرجای دریاچه که خواستید، بروید؛ هرچند با قایق‌‌های موتوری فقط یک دور کامل دور دریاچه می‌زنید که آن هم خالی از لطف نیست. از آنجا که هنگام سوارشدن به قایق، به شما جلیقه نجات می‌دهند، می‌توانید با خیال راحت قایق سواری کنید؛ در ضمن شنا در این دریاچه ممنوع است.

  • قیمت قایق سواری بام لند: برای استفاده از قایق‌های پدالی دو، سه و چهار نفره باید به‌ترتیب ۳۰، ۴۰ و ۵۰ هزار تومان بپردازید. امکان استفاده از قایق موتوری و قایق اتوبوسی (کاتامارا) نیز وجود دارد که برای یک دور در دریاچه باید به‌ترتیب ۹۰ و ۱۵ هزار تومان هزینه کنید.

واقعیت مجازی زاویه بام لند

در بخش واقعیت مجازی زاویه از انجام انواع بازی‌های واقعیت مجازی لذت خواهید برد؛ بازی‌هایی همچون تیراندازی وسترن، زامبی فانتزی، تجربه زیر اقیانوس، ترن هوایی، ارتفاع هیجان‌انگیز، ورزش اسکی و… که هر یک آدرنالین خون شما را بالا می‌برند.

بیش از ۴۰ نوع بازی متفاوت و متنوع در واقعیت مجازی زاویه وجود دارد که امکان بازی گروهی چهار نفر به‌طور هم‌زمان و همین طور محیط خصوصی برای بازی تک نفره برای علاقه‌مندان فراهم است؛ همچنین بخش مذکور مجهز به بهترین دستگاه واقعیت مجازی جهان است. امکان استراحت و استفاده از کافه زاویه نیز مهیا است.

  • ساعت کاری: از ۱۱ صبح تا ۲۳
  • تلفن رزرو واقعیت مجازی زاویه: ۴۰۴۴۷۹۳۳-۰۲۱
  • قیمت بلیط واقعیت مجازی زاویه: ۱۰ دقیقه استفاده از VR معادل ۲۵ هزار تومان، بازی‌های ۲۰ و ۳۰ دقیقه‌ای به‌ترتیب ۴۰ و ۱۰۰ هزار تومان

ماهیگیری

دو نفر در حال ماهیگیری در دریاچه چیتگر

یکی از تفریح‌های جذاب اسکله بام لند، ماهیگیری در دریاچه چیتگر است؛ به‌خصوص در زمان طلوع و غروب آفتاب که منظره کم‌نظیری از دریاچه را پیشکش علاقه‌مندان می‌کند. کلوپ ماهیگیری تهران که لوکس‌ترین باشگاه ماهیگیری ایران به حساب می‌آید، انواع لوازم و وسایل ماهیگیری را اجاره می‌دهد که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید در این کلوپ عضو شوید. ضمنا این کلوپ ۳۲ جایگاه ماهیگیری دارد که اولویت استفاده از آن‌ها با افرادی است که از قبل جا رزرو کرده‌اند. ارائه خدماتی همچون آموزش ماهیگیری و پذیرایی با انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز از مزایای کلوپ به شمار می‌رود. ماهیگیری در این محل به‌صورت ورزشی بگیر و رهاکن انجام می‌شود و استفاده از طعمه زنده ممنوع است.

  • تلفن: ۰۹۱۲۶۲۰۳۷۳۰
  • ساعت کاری: سانس اول از ساعت ۵:۳۰ تا ۱۵، سانس دوم از ۱۵:۳۰ تا ۲۴ و سانس وی‌آی‌پی فول تایم از ساعت ۵:۳۰ تا ۲۴
  • هزینه ورودی: ورودی روزهای شنبه تا سه‌شنبه برای یک سانس، ۶۰ هزار تومان؛ ورودی روزهای شنبه تا سه‌شنبه به‌صورت فول تایم، ۸۰ هزار تومان؛ ورودی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، تعطیلات و شب تعطیلات برای تک سانس، ۸۰ هزار تومان و فول تایم، ۱۰۰ هزار تومان است. کسانی هم که عضو کلوپ ماهیگیری نیستند و بخواهند از لوازم این بخش استفاده کنند، برای یک روز باید ۱۵۰ هزار تومان بپردازند.

شهر بادی بام لند

فوتبال صابونی بچه های نوجوان

منبع عکس: اینستاگرام فوتبال حبابی

در شهر بادی بام لند، سه بازی جذاب دارت بادی، فوتبال حبابی و فوتبال صابونی تدارک دیده شده است که طرفداران زیادی دارد. بازی مفرح و گروهی فوتبال حبابی با پوشیدن لباس مخصوصی به‌شکل حباب به‌صورت ۶ نفره انجام می‌شود؛ هرچند بانوان و آقایان نمی‌توانند هم‌زمان از آن استفاده کنند. قد افراد شرکت‌کننده در این بازی باید از ۱۱۵ سانتی‌متر بیشتر باشد.

فوتبال صابونی در زمینی مملو از کف و آب انجام می‌شود که در این رقابت ۱۵ دقیقه‌ای دو تیم ۶ تا هشت نفره به یک بازی مهیج مشغول می‌شوند. طبیعتا سطح لغزنده زمین باعث سرخوردن می‌شود که به‌لطف تشک‌های این بازی که انعطاف خاصی دارند، هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

دارت بادی (فوت دارت) هم علاقه‌مندان خاص خود را دارد و همه گروه‌های سنی می‌توانند از آن را انجام دهند. در این بازی که تلفیقی از فوتبال و دارت است، به‌جای دارت باید با توپ به صفحه دارت بزنید.

  • تلفن شهر بادی: ۰۹۱۹۷۰۶۷۳۱۱-۰۲۱-۴۴۷۱۳۴۵۶
  • وب‌سایت شهر بادی: www.shahrebadi.com

فوتبال دستی انسانی بام لند

محوطه ای بزرگ با یک فوتبال دستی انسانی در وسطش

منبع عکس: سایت tehranpicture.ir (عکاس: وحید شیخی)

فوتبال دستی انسانی شباهت زيادی به فوتبال دستی دارد؛ با این تفاوت که جای آدمک‌های آن را انسان‌های واقعی می‌گیرند. این بازی که در نزدیکی فروشگاه کیدز گاردن بام لند قرار دارد، برای افراد بالای هشت سال مناسب است.

  • هزینه فوتبال دستی بام لند: ۳۰ دقیقه بازی ۵۰ هزار تومان

اسکای فلایر بام لند

اسکای فلایر

اسکای فلایر، بزرگ‌ترین تاب زنجیری تهران است که گزینه‌ای عالی برای بالابردن آدرنالین خون و تجربه هیجانی فوق‌العاده محسوب می‌شود. این بازی از کابین‌های دو نفره تشکیل شده است که درمجموع برای ۲۴ نفر ظرفیت دارد و شما را تا ۲۵ متر بالاتر از سطح زمین می‌برد و می‌چرخاند و چشم‌اندازی بسیار دیدنی از دریاچه چیتگر را پیش رویتان قرار می‌دهد.

افرادی که دچار ناراحتی قلبی، عصبی، ترس از ارتفاع، سرگیجه و تنگی نفس هستند و همین طور افرادی که به‌تازگی عمل جراحی کرده‌اند و زنان باردار مجاز به استفاده از اسکای فلایر نیستند. علاوه بر این، خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در حین استفاده از این بازی ممنوع است.

  • هزینه اسکای فلایر: ۲۰ هزار تومان

شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن بام لند

شهربازی کودکان

شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن بام لند که در ضلع شرقی دریاچه چیتگر قرار دارد، از مدرن‌ترین شهربازی‌های ایران است و به همین دلیل محلی عالی برای سرگرمی و نشاط کودکان به حساب می‌آید. از امکانات این مجموعه می‌توان به فوتبال دستی کودکان، ترامپولین، سرسره، ایرهاکی و… اشاره کرد. علاوه بر این، امکان عکاسی از کودکان و نقاشی روی صورت آن‌ها نیز در شهربازی وجود دارد که لذت حضور در چنین مکانی را دوچندان می‌کند. استفاده از وسایل بازی شهربازی کیدز گاردن فقط برای یک ساعت امکان‌ دارد.

  • ساعات کاری شهربازی بام لند: از ۱۰ صبح تا ۲۳:۳۰
  • شماره تلفن شهربازی بام لند: ۴۰۴۴۳۱۵۲ – ۴۰۴۴۳۱۵۴ – ۰۹۱۹۰۶۴۷۴۲۹
  • آدرس شهربازی بام لند: انتهای اتوبان همت غرب، ضلع شرقی دریاچه چیتگر، مجتمع تجاری بام لند، ورودی A

پرش آزاد

سقوط آزاد روی تشک بادی

منبع عکس: سایت تسنیم (عکاس: حسین زهره‌وند)

پرش آزاد روی تشک بادی را نیز می‌توانید در بام لند تهران تجربه کنید که بسیار مهیج و دلهره‌آور است و مطمئنا برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند، مناسب به نظر نمی‌رسد. این بخش از بام لند با تلاش امیر بدری، از رکوردداران پرش آزاد در جهان افتتاح شد.

  • هزینه تشک پرش آزاد: برای هر دو پرش معادل ۲۵ هزار تومان

مجموعه ساحل شنی پرشین

شهربازی شنی مخصوص کودکان

مجموعه ساحل شنی پرشین با مساحت ۳۰۰ متر مربع، اولین ساحل شن بازی بزرگ تهران مخصوص کودکان در غرب دریاچه چیتگر است که محلی مفرح، شاد و سالم برای بازی و سرگرمی آن‌ها به شمار می‌رود.

ساحل شنی پرشین، اولین ساحل شن بازی بزرگ تهران مخصوص کودکان است

برای استفاده از این مجموعه حدود یک ساعت فرصت دارید که بهتر است یک دست لباس اضافه برای فرزند عزیز خود به‌همراه داشته باشید. ضمن اینکه ‌فضایی برای شستشوی پای کودکان مهیا شده است تا هیچ نگرانی بابت کثیف‌شدن دست و پای کودک‌تان نداشته باشید. یکی از ویژگی‌های خاص ساحل شنی، امکان برگزاری جشن‌های تولد در آن است.

  • ساعت کاری: از ساعت ۹ صبح تا ۲۱
  • تلفن هماهنگی ساحل شنی: ۰۹۳۰۲۴۵۵۰۰۲- ۰۹۳۶۰۵۴۸۰۵۵

پیاده روی و دوچرخه سواری

دوچرخه سواری در محیطی سرسبز

منبع عکس: سایت tehranpicture.ir (عکاس: وحید شیخی)

امکان پیاده روی و دوچرخه سواری در دورتادور دریاچه چیتگر وجود دارد که بخشی از آن از اسکله بام لند عبور می‌کند. این مسیری ۶ کیلومتری که چشم‌انداز زیبایی از دریاچه نیز آن را تکمیل کرده است، یکی از خاطره‌انگیزترین نقاط تهران به شمار می‌رود؛ به‌خصوص هنگام طلوع و غروب آفتاب که جذابیت پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را بیشتر می‌کند.

در پیست دوچرخه‌ سواری چیتگر امکان رکاب‌زدن با دوچرخه‌های پیشرفته دنده‌ای یا برقی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید از بخش‌هایی در ورودی غربی و شرقی دریاچه، دوچرخه کرایه کنید و برای این منظور باید کارت ملی، گواهینامه یا کارت پایان خدمت هوشمند داشته باشید. اگر هم حس دوچرخه‌سواری ندارید، موتورهای چهارچرخ را اجاره کنید و گشتی دور دریاچه بزنید.

  • هزینه کرایه دوچرخه در دریاچه چیتگر: این هزینه به مدل دوچرخه وابسته است که باید بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان بپردازید.

پیست پاتیناژ بام لند

پیست پاتیناژ بام لند، قدم مثبتی در معرفی هرچه بیشتر رشته ورزشی اسکیت روی یخ است و فارغ از اینکه حرفه‌ای با مبتدی باشید، می‌توانید از این پیست نهایت استفاده را ببرید؛ مضاف بر اینکه امکان یادگیری این ورزش در کلاس‌های پیست پاتیناژ بام لند وجود دارد. اگر هم در این ورزش مهارت دارید، می‌توانید با اجاره کفش، اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

رستوران های بام لند

مرکز خرید بام لند

منبع عکس: اینستاگرام بام لند

مرکز خرید بزرگ و مدرن بام لند، فقط به فروشگاه‌های برندهای معروف اختصاص ندارد، تعداد زیادی رستوران و کافه را نیز در خود جای داده است که گزینه‌هایی عالی برای رستوران‌گردی به حساب می‌آیند. بیش از ۳۰ رستوران و کافه در این مجموعه فعالیت می‌کنند که به‌صورت تیتروار به آن‌ها اشاره می‌کنیم و برای نمونه توضیح مختصری درباره برخی از آن‌ها ارائه خواهیم کرد.

  • رستوران های بین المللی بام لند: رستوران بی کباب (ترکی)، رستوران چیناباکس (چینی)، رستوران زاهد العراقی (عربی)، رستوران باب البحر (لبنانی)، رستوران کوبابا، رستوران تومو، رستوران هندی روتی، رستوران رومانا پلاس (ایتالیایی)، کشتی رستوران رویال لانژ، وارطان لند
  • رستوران های ایرانی بام لند: دروازه طهرون، چلوکباب رفتاری، رستوران ته دیگ، رستوران چراغان، رستوران سماک
  • فست فودهای بام لند: مم‌مد استیک هاوس، جوگریل، باروژ، چیکن فکتوری، برگر فکتوری، سالادبار ورف، رولینجا، نایابارا
  • کافه های بام لند: ایلی کافه، بابا کافه، آنتیکا کافه، کافه بونو، چای بار رستا، بستنی ورف، کافه بالون رویایی، کافه باپاری، کافه آمفی، کافه امضا، کافه رستوران لانجین، کافه رستوران ویکولو، هایک، کافه روژ، کافه دوکاتی، بستنی آر بی، کافه شمرون، کافه لایم پلاس، کافه رستوران ونوشک، کافه قمر، کافه رستوران بلک لانژ، کافه آله، امیر شکلات

رستوران کشتی رویال لانژ بام لند

کشتی رستوران روی دریاچه چیتگر

منبع عکس: سایت بام لند

کشتی بام لند، اولین کافه رستوران شناور روی دریاچه چیتگر است که محلی دنج و آرام برای نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای با انواع کیک و شیرینی و دورشدن از دغدغه‌های روزمره به شمار می‌رود. واقعا چه چیزی می‌تواند بهتر از صرف غذا در کشتی رویال لانژ روی دریاچه چیتگر باشد؟ علاوه بر منوی کافی شاپی، بهترین غذاهای ایرانی و فرنگی از استیک گوشت و ماهی گرفته تا انواع سوشی، سوپ، سالاد، نوشیدنی و دسر در این رستوران سرو می‌شود.

کشتی تفریحی بام لند ضمن اینکه یک کافه رستوران دو طبقه است، امکانات خوبی از جمله فضایی با ظرفیت ۴۰ تا ۵۰ نفر برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های خانوادگی و ویژه دارد. در صورت مساعد بودن آب و هوا، ساعت حرکت کشتی روی دریاچه از ۲۰:۳۰ تا ۲۲ است.

  • ساعت کاری: از ۱۰ صبح تا ۲۴
  • تلفن رزرو برای مجالس و ضیافت‌: ۰۹۱۲۱۶۹۳۲۰۹

رستوران مَم‌مَد استیک

رستوران بزرگی با دکوراسیون شیک و شلوغ

عکاس: علیرضا کیخا

رستوران مم‌مد استیک، به‌لحاظ طراحی داخلی و دکوراسیون جذابش، یکی از زیباترین رستوران‌های بام لند است که با انواع استیک و برگر لذیذ از مشتریان خود پذیرایی می‌کند. ماهی سالمون، انواع فیله و دسر نیز در این رستوران سرو می‌شود که به‌طور کلی قیمت غذاها بالا است.

  • ساعت کاری: از ۱۲ ظهر تا ۲۴

رستوران باروژ

رستورانی با میز و صندلی چوبی و سقف فلزی

عکاس: علیرضا کیخا

علاقه‌مندان به رستوران‌گردی مطمئنا با رستوران باروژ آشنا هستند که شعبه‌های مختلفی در سراسر پایتخت دارد. در منوی غذاهای این رستوران، پیتزا گریل میکس، کلنل کریسپی، ساندویچ استیک کبابی و برگر به چشم می‌خورد که بسیار خوشمزه و باکیفیت هستند. 

  • ساعت کاری: از ۱۲ ظهر تا ۲۴

رستوران دروازه طهرون

رستوران دروازه طهرون با دکوراسیون قاجاری

عکاس: علیرضا کیخا

رستوران دروازه طهرون حتی پیش از ورود باعث جلب‌ توجه می‌شود و علت آن سبک معماری قاجاری آن است. در کنار طراحی زیبای فضاهای خارجی رستوران، پخش موسیقی ایرانی در محیطی با کاشی‌کاری‌ رنگارنگ، مشتریان را به روزهای نوستالژیک طهرون قدیم می‌برد. در اینجا می‌توانید از طعم غذاها و نوشیدنی‌های ایرانی نهایت لذت را ببرید.

  • ساعت کاری: از ۱۲ ظهر تا ۲۴

رستوران ورف

قفسه سبزیجات و پنیر در فروشگاه

عکاس: علیرضا کیخا

در رستوران ورف می‌توانید با مواد اولیه‌ای که در منو گنجانده شده است، سالاد و ساندویچ مدنظرتان را آماده کنید. در صورت تمایل هم امکان سفارش سالادهایی همچون سالاد اینسالتا، سزار و غیره نیز وجود دارد.

  • ساعت کاری: از ۱۰ صبح تا ۲۴

کافه دوکاتی

رستورانی با دکوراسیون زرد و چشم انداز دریاچه

عکاس: علیرضا کیخا

یکی از کافه‌های بام لند، کافه دوکاتی است که به‌لطف وجود المان‌های مربوط به موتورهای مسابقه‌ای، محلی عالی برای عاشقان موتورهای دوکاتی است. این کافه دو طبقه، از بزرگ‌ترین کافه‌های بام لند است که شامل دو بخش فضای سرپوشیده و سرباز می‌شود. در کافه دوکاتی می‌توانید انواع ساندویچ، سالاد، انواع نوشیدنی گرم و سرد و دسر را سفارش دهید.

  • ساعت کاری: از ۱۰ صبح تا ۲۴

کافه شمرون

رستورانی با چشم انداز دریاچه چیتگر

عکاس: علیرضا کیخا

کافه شمرون، بزرگ‌ترین کافه رستوران بام ‌لند است که بهترین چشم‌انداز را پیشکش مشتریان خود می‌کند. محیط بیرونی این کافه را در طبقه دوم از دست ندهید؛ چراکه علاوه بر طراحی زیبا، نمایی دیدنی به دریاچه و اطراف آن دارد.

  • ساعت کاری: از هشت صبح تا ۲۴

بستنی ورف

بستنی فروشی با دیواهای  سفید آجری

عکاس: علیرضا کیخا

برای خوردن بستنی، به‌خصوص در هوای گرم تابستان، سری به بستنی ورف بام لند بزنید که با انواع بستنی، ژلاتو، آب‌میوه، وافل، شیک، اسموتی و نوشیدنی از شما پذیرایی خواهد کرد. علاوه بر فضای داخلی، می‌توانید از فضای بیرون رستوران استفاده کنید که شبیه به فودکورت است.

  • ساعت کاری: از ۱۰ صبح تا ۲۴

چای بار رستا

کافه ای با دکوراسیون شیک و نورپردازی تیره

عکاس: علیرضا کیخا

چای بار رُستا، طراحی داخلی شاد و زیبایی دارد و از همین رو لذت خوردن انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، ساندویچ و صبحانه دوچندان می‌شود. نام‌ نوشیدنی‌های این کافه نیز در نوع خوب جالب است و در میان آن‌ها نام‌هایی همچون نوشیدنی بال‌های فرشته و جوانه لبخند به چشم می‌خورد.

کافه رستوران آنتیکا

رستورانی بزرگی با آباژورها و صندلی های رنگارنگ

عکاس: علیرضا کیخا

در کافه رستوران آنتیکا گزینه‌های مختلفی از صبحانه تا فست فود و قلیان پیش روی شما است. این رستوران فضای بزرگ و شیکی دارد و تقریبا به سبک رستوران‌های عربی طراحی شده است. با توجه به اینکه کافه رستوران آنتیکا در طبقه دوم قرار دارد، می‌توانید لحظه‌های نابی را با چشم‌انداز زیبای دریاچه سپری کنید.

جاذبه های دیدنی اطراف بام لند

مجموعه بام لند تهران به حدی مرکز خرید، رستوران و گزینه‌های سرگرمی و تفریح دارد که گشت‌وگذار در آن یک روز از وقت شما را می‌گیرد؛ با این حال، تا در بام لند هستید، سری هم به دریاچه چیتگر بزنید و از هوای مطبوع و چشم‌انداز آن لذت ببرید.

کشتی روی آب هنگام غروب خورشید

منبع عکس: سایت tehranpicture.ir (عکاس: احمد آقاسیانی)

دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس): این دریاچه، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران است که با دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، شب‌گردی‌های خاطره‌انگیز و پیک‌نیک‌های خانوادگی می‌توانید اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید. از تفریحات چیتگر می‌توان به قایق سواری، سرزمین بازی و جایزه، کارتینگ دریاچه چیتگر، اسکیت هوایی، سافاری پارک وحشت، سرسره های سقوط آزاد و موج خروشان و رول گلایدر اشاره کرد که هیجان و نشاط زیادی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

سوالات متداول درباره بام لند

رستورانی با صندلی های رنگی و چترهای رنگارنگ

منبع عکس: اینستاگرام بام لند

پرسش‌های متداول

ساعت کار بام لند چه زمانی است؟

مجموعه بام ‌لند از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ هر روز باز است.

رستوران های بام لند کدامند؟

از رستوران‌های بین‌المللی بام لند (رستوران چیناباکس، رستوران باب البحر و رستوران هندی روتی) تا رستوران‌های ایرانی (دروازه طهرون، رستوران ته دیگ و رستوران چراغان )، فست فودهای بام لند (ممد استیک هاوس، چیکن فکتوری، سالادبار ورف) و کافه‌های معروف (ایلی کافه، آنتیکا کافه، چای بار رستا، کافه بالون رویایی، کافه باپاری) در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

کدام برندها در بام لند هستند؟

برندهای معروف و مطرحی در بام لند حضور دارد، نظیر آدولفو دومینگز، اسکچرز، اُ وی اس، ال سی وایکیکی، کانی راش، سرژه، اسکای اسکارف و آدیداس که کالاهایی با بهترین کیفیت را در اختیار مشتریان می‌گذارند.

پارکینگ بام لند کجاست؟

با طی کردن مسیر همت غرب، خیابان کاشانی، خیابان هوانیروز و بلوار صدف می‌توانید خود را به پارکینگ بام لند برسانید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر