حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هر کاربر آمریکایی ماهانه به‌‌طور متوسط ۳۳ دلار بابت حق اشتراک اپلیکیشن‌ها می‌پردازد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یکی از روش‌هایی که طی سال‌های اخیر برای استفاده از امکانات اپلیکیشن‌های مختلف رواج یافت، پرداخت حق الاشتراکی (Subscription) بود؛ به‌گونه‌ای کاربر به‌صورت ماهانه یا سالانه مبلغی را پرداخت می‌کند و به امکانات کامل اپلیکیشن یا سرویس مدنظر خود دسترسی می‌یابد. چنین روشی نه‌تنها به کاربر کمک می‌کند با صرف هزینه کمتری به امکانات اپلیکیشنی دسترسی داشته باشد؛ بلکه توسعه‌دهندگان را نیز در جذب مخاطب بیشتر و درنتیجه افزایش میزان درآمد یاری می‌رساند.

حال، گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد هر آمریکایی به‌صورت ماهانه حداقل ۲۰/۷۸ دلار بابت خرید حق اشتراک اپلیکیشن‌ها یا ۳۳/۵۸ دلار بابت خرید حق اشتراک اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی مانند اپل موزیک هزینه می‌کند.

از دیدگاه توسعه‌دهندگان، خرید حق اشتراک از سه جنبه مختلف حائز اهمیت است. درحالی‌که خرید حق اشتراک به روشی تاثیرگذارتر برای توسعه‌دهندگان تبدیل شده تا درآمدی بیشتر و باثبات‌تر داشته باشند، چنین مدلی از درآمد در درجه اول به توسعه‌دهندگان نشان می‌دهد که آیا اپلیکیشن یا خدمات در حال ارائه آن‌ها از نگاه کاربران کاربردی است یا خیر. درواقع ادامه توسعه اپلیکیشن به میزان کسب درآمد آن بستگی پیدا می‌کند و میزان درآمد دوره‌ای به توسعه‌دهندگان نشان می‌دهد که آیا خدمات یا اپلیکیشن آن‌ها ارزش صرف انرژی، وقت و هزینه بیشتر را دارد یا باید در مورد ادامه فعالیت آن بازنگری شود.

در درجه بعدی، وجود درآمد دوره‌ای می‌تواند هزینه‌های مختلف ازجمله آپدیت‌ها و به‌روزرسانی‌ها را پوشش دهد. درواقع برای توسعه‌دهندگان دریافت درآمد دوره‌ای کمک می‌کند که ویژگی‌ها و امکانات جدیدی برای اپلیکیشن یا خدماتشان در نظر گرفته و توسعه دهند. در درجه آخر می‌توان به اپلیکیشن‌ها یا سرویس‌هایی اشاره کرد که نیاز مبرم به سرور دارند. فعالیت سرورها به‌معنی هزینه‌های اضافی برای توسعه‌دهندگان است و درآمد دوره‌ای کمک می‌کند که توسعه‌دهندگان باتوجه‌به خدمات، تعداد کاربر و موارد دیگر، سرورهای مورد نیازشان را تهیه و فعال نگه دارند.

در طرف دیگر، مصرف‌کنندگان قرار دارند. شاید خرید حق اشتراک اپلیکیشن‌ها گزینه بهتری برای کاربران نسبت به مدل قبلی یعنی خرید دائمی اپلیکیشن با هزینه‌ای به مراتب بیشتر باشد؛ اما باید در نظر گرفت که کاربران تنها از یک اپلیکیشن استفاده نمی‌کنند و برخورداری از حق اشتراک چند اپلیکیشن می‌تواند هزینه‌های کاربر را افزایش دهد. چنین موضوعی در شرایط و اوضاع بد اقتصادی کنونی نیز به‌شدت در حال نشان دادن نکات منفی خود است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که درحال‌حاضر کاربران ایالات متحده به‌صورت میانگین در حدود ۲۰ دلار بابت حق اشتراک اپلیکیشن‌های مختلف پرداخت می‌کنند؛ اما در ادامه گزارش اشاره می‌شود که چنین مبلغی در حال افزایش است. این حق اشتراک شامل بازی‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی می‌شود و با افزودن سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، اپل موزیک و موارد مشابه، هزینه اشاره شده تا ۳۳/۵۸ دلار نیز می‌رسد.

در ادامه بخوانید:

در ادامه گزارش اشاره می‌شود که آمار به دست آمده توسط شرکتی تحلیلی به‌نام Adjust دراختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. این شرکت با استفاده از ابزاری تحقیقاتی به بررسی وضعیت عضویت کاربران در سرویس‌های حق اشتراکی و اپلیکیشن‌هایی با ویژه مشابه پرداخته و توانسته آمار ارائه‌شده را به دست آورد. یکی از مقام‌های بلندپایه شرکت Adjust توضیح می‌دهد که پرداخت حق اشتراکی به یکی از روش‌های متادول برای استفاده از امکانات اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف از جمله استریم محتوا تبدیل شده است. جایگزینی پرداخت حق اشتراکی با پرداخت دائمی از سال ۲۰۱۸ شروع شد. در سال ۲۰۱۹ نیز ۲۱ درصد از میزان درآمد سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها به‌صورت پرداخت حق اشتراکی بود که رقمی بالغ بر ۴/۶ میلیارد دلار را به‌همراه داشت.

از دیدگاه مقام ارشد شرکت Adjust ذر سال ۲۰۲۰ نیز که دنیا با بیماری کرونا درگیر شده و درنتیجه بسیاری از کاربران خانه‌نشین شده‌اند، میزان درآمد سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها ازطریق پرداخت حق اشتراکی با رشد چشمگیری همراه بوده است. شرکت دیگری به‌نام Apptopia نیز گزارشی منتشر کرده که گفته‌های مقام ارشد شرکت Adjust را تأیید می‌کند. طبق آمار شرکت Apptopia میزان درآمد سرویس‌ها از پرداخت حق اشتراکی در تنها ماه آگوست برابر با ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر