فقط آیفون ۱۲ اپل از نمایشگر OLED سامسونگ استفاده نمی‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چند روز از رونمایی رسمی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ یعنی آیفون ۱۲ معمولی، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس (Apple iPhone 12 Pro Max) می‌گذرد و طی روزهای گذشته کاربران در شبکه‌های اجتماعی ضمن اشاره به مزیت‌های مثبت آیفون‌های نسل جدید، بنابه‌برخی دلایل از آن‌ها انتقاد کرده‌اند. با اینکه بیشتر انتقادات ازسوی کاربران سامسونگ وارد می‌شود، دو شرکت اپل و سامسونگ همچنان با یکدیگر همکاری تجاری نزدیکی برای تولید آیفون‌ها دارند.

پیش از معرفی رسمی آیفون‌های نسل جدید، شماری از شایعه‌ها می‌گفتند اپل ممکن است سراغ استفاده از نمایشگرهای OLED شرکت چینی BOE برود، بااین‌حال شماری دیگر از شایعه‌ها به ادامه‌ی همکاری بین اپل و سامسونگ دیسپلی به‌شکلی جدی‌تر اشاره می‌کردند. گزارشی جدید منتشر شده است که مهر تأییدی بر دومین دسته از شایعه‌ها می‌زند. بر اساس این گزارش، سه دستگاه از چهار آیفون جدیدی که اپل در جریان برگزاری مراسم Hi, Speed معرفی کرد مجهز به نمایشگری هستند که توسط سامسونگ دیسپلی ساخته شده است (اپل از این نمایشگر OLED با نام Super Retina XDR یاد می‌کند).

گزارش مفصلی که توسط رسانه‌ی کره‌ای The Elec منتشر شده است به‌طور دقیق به تمامی آیفون‌هایی که با نمایشگر OLED سامسونگ دیسپلی عرضه می‌شوند اشاره کرده است. طبق ادعای The Elec، اپل نمایشگر آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را از سامسونگ دیسپلی خریداری کرده. آن‌طور که The Elec می‌نویسد، نمایشگر مدل معمولی آیفون ۱۲ توسط ال‌جی دیسپلی ساخته شده. بدین ترتیب اپل تصمیم گرفته است سراغ استفاده از نمایشگرهای ساخت BOE نرود (گزارشی که مدتی پیش منتشر شد، می‌گفت نمایشگرهای BOE از کیفیت مدنظر اپل برخوردار نبوده‌اند).

اپل تمایل ندارد که برای تأمین قطعات محصولات به تأمین‌کننده‌ای واحد متکی باشد، اما چند سال است نمایشگرهای OLED به‌کاررفته در آیفون‌های مدرن را از سامسونگ می‌خرد. اپل امسال در تلاش برای کاهش وابستگی خود به سامسونگ سراغ آزمایش نمایشگرهای OLED شرکت BOE رفت، اما درنهایت این نمایشگرها از آزمایش‌های کیفیت‌سنجی اپل سربلند بیرون نیامدند. امروزه سامسونگ و ال‌جی در دنیای نمایشگرهای OLED حرف اول را می‌زنند و با اپل همکاری دارند (به‌خصوص سامسونگ) و منعقد شدن قرار دادن بین اپل و BOE می‌توانست به کاهش درآمدهای آن‌ها منتهی شود. 

در ادامه بخوانید:

این نخستین باری نیست که سامسونگ نمایشگر OLED به اپل می‌فروشد. شرکت کر‌ه‌ای‌ ۵۰ میلیون واحد نمایشگر برای گوشی‌های سری آیفون ۱۱ تولید کرد. اطلاعات فاش‌شده می‌گویند تحلیلگران انتظار دارند اپل حدودا ۲۲۰ میلیون دستگاه آیفون به بازار عرضه کند، این یعنی سامسونگ ممکن است درنهایت ۱۷۰ میلیون پنل OLED برای آیفون ۱۲ بسازد. 

مدل مینی از آیفون ۱۲ نمایشگر ۵٫۴ اینچ دارد، مدل معمولی به‌همراه مدل پرو از نمایشگر ۶٫۱ اینچ استفاده می‌کنند و درنهایت آیفون ۱۲ پرو مکس با نمایشگر ۶٫۷ اینچ بزرگ‌ترین آیفون تاریخ محسوب می‌شود. چهار گوشی یادشده‌ی اپل به‌ترتیب دارای قیمت پایه‌ی ۷۲۹ و ۸۲۹ و ۹۹۹ و ۱٬۰۹۹ دلار هستند.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر