ابرخودروی 2000 اسب بخاری لوتوس اویجا با قوای محرکه برقی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت لوتوس در حال آماده‌سازی بازار جهت ورود خودروی تمام الکتریکی اویجا (evija) است. این ابر خودرو در فستیوال گودوود به همراه یک خودرو کلاسیک فرمول یک لوتوس ظاهر خواهد شد.

لوتوس اویجا به عنوان حریفی برای ریماک C-TWO مطرح بوده و تولید آن به تیراژ ۱۳۰ دستگاه محدود شده است. قیمت هر دستگاه لوتوس اویجا معادل ۱.۷ میلیون پوند اعلام شده و اواخر امسال به دست مشتریان خواهد رسید.

لوتوس اویجا

لوتوس اویجا دارای پنج حالت تنظیمات رانندگی مختلف بوده که هر کدام از این تنظیمات می‌تواند سطح قدرت پیشرانه تمام برقی این خودرو را تحت تاثیر قرار دهد. حالت تنظیمات پایه با بیشترین صرفه جویی در مصرف شارژ باتری قدرتی معادل ۹۸۶ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر را ارائه می‌دهد. در حالت city نیز میزان قدرت موتور مشابه حالت پایه است اما اما توان سیستم بازیابی انرژی ترمزها افزایش می‌یابد. لوتوس می‌گوید که سامانه بازیابی انرژی در این حالت مطابق شرایط مسیرهای شهری عمل می‌کند. همچنین در هر دو حالت ذکر شده، موتور جلو به جهت صرفه جویی در مصرف انرژی از مدار خارج می‌شود.

در حالت tour موتور جلو نیز وارد مدار شده و قدرت فوق العاده‌تری به خودرو لوتوس اویجا اضافه می‌کند؛ به نحوی که قدرت پیشرانه به ۱۳۸۱ اسب بخار رسیده و گشتاور آن نیز تا ۱۷۰۰ نیوتن متر افزایش می‌یابد. همچنین در این حالت سیستم مبدل گشتاور نیز فعال شده تا سرعت خودرو حین عبور از پیچ‌ها بهبود یابد.

 

در مرحله بعد با دو نوع تنظیمات اسپرت و track یا پیست طرف هستیم که قدرت پیشرانه را به ترتیب تا ۱۶۷۷ و ۱۹۷۲ اسب بخار افزایش می‌دهند. در حالت تنظیمات track ، عملکرد سامانه مبدل گشتاور ارتقا می‌یابد؛ همچنین سیستم کاهش درگ یا ضریب مقاومت هوا نیز فعال می‌شود تا بیشینه سرعت خودرو با افزایش روبرو شود.

لوتوس اویجا

لوتوس اویجا توسط آقای «راسل کار» طراحی شده و در چهره‌پردازی آن از خودروهای فرمول یک و لمان الگوبرداری شده است. به گفته شرکت لوتوس، مدل اویجا زبان طراحی جدیدی را به معرض نمایش گذاشته که پایه و اساس طراحی ظاهری سایر محصولات لوتوس را تشکیل خواهد داد.

 

شاسی فیبر کربن مونوکوک و پنل‌های بدنه فیبر کربن سبب عملکرد آیرودینامیکی فوق العاده این خودرو خواهد شد. یک اسپلیتر یکپارچه جلو نیز موجب خنک شدن بهتر اکسل و باتری می‌شود. رینگ‌های منیزیمی ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب، ترمزهای کربن سرامیکی و تایرهای پیرلی به عنوان موارد استاندارد در اویجا حضور دارند. کمک فنرهای تطبیق پذیر نیز جزو شاخص‌ترین اجزای سیستم تعلیق این خودرو محسوب می‌شوند که کیفیت سواری و هندلینگ اویجا را بر حسب شرایط تغییر داده و در بهترین حالت قرار می‌دهند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر