حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

افشای بزرگ ترین حمله DDoS روی گوگل در سال 2017

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گوگل به تازگی و با هدف هشدار عمومی درباره تهدیدهای بالقوه، از بزرگ ترین حمله DDoS روی سرورهای خود خبر داده که در سال 2017 اتفاق افتاده است.

تیم Google Cloud به تازگی از یک حمله DDoS بزرگ روی سرویس گوگل در سپتامبر 2017 رونمایی کرد. این حمله در اندازه 2.54 ترابیت بر ثانیه، بزرگ ترین حمله DDoS ثبت شده در تاریخ به شمار می آید.

تیم تحلیل تهدیدات گوگل (TAG) در گزارشی جداگانه اعلام کرده که این حمله، توسط یک عامل تهدیدکننده ایالتی راه اندازی و اجرا شده است.

طبق گفته پژوهشگران TAG، این حمله از سوی کشور چین بوده و از درون شبکه چهار ارائه دهنده سرویس اینترنتی چینی (ASN های 4134، 4837، 58453 و 9394) نشات گرفته است.

دیمین منچن، مهندس قابلیت اطمینان امنیت Google Cloud اظهار داشته که رکورد 2.54 ترابیت بر ثانیه ای، حاصل یک عملیات شش ماهه بوده که در آن از روش های تهاجمی متعدد برای سرکوب زیرساختار سرور گوگل استفاده شده است. البته منچن در اظهارات خود، به سرویس های مورد حمله اشاره ای نکرد.

منچن گفته که مهاجم از شبکه های مختلف برای اسپوف کردن 167 مگا بسته بر ثانیه (میلیون ها بسته در هر ثانیه) روی 180 هزار سرور SMTP، DNS و CLDAR استفاده کرده است. این حمله نشان می دهد که یک مهاجم در صورت داشتن منابع کافی، تا چه اندازه می تواند خطرناک باشد. حمله DDoS روی گوگل چهار برابر بزرگ تر از حمله 623 گیگابیت بر ثانیه ای بوده که توسط بات نت میرای در اوایل سال 2016 صورت گرفت.

این حمله همچنین بزرگ تر از حمله DDpS 2.3 ترابیت بر ثانیه ای روی زیرساختار AWS آمازون در فوریه امسال است. علیرغم مخفی نگه داشتن این حمله به مدت حداقل سه سال، گوگل به دلایل مختلفی از آن رونمایی کرد.

هدف تیم TAG از رونمایی حمله DDoS روی گوگل ، اطلاع رسانی درباره افزایش گرایش گروه های هکری ایالاتی جهت راه اندازی حملات DDoS روی اهداف مختلف و از کار انداختن آن ها است. تیم Google Cloud نیز هشدار می دهد که حملات DDoS با توجه به افزایش پهنای باند در سال های آینده، تشدید خواهند شد. طبق گزارشی که در روز چهارشنبه منتشر شده، کمپانی دیتا سنتر Equinix پیش بینی کرده که پهنای باند ارتباطات جهانی تا سال 2023 تا حدود 45 درصد (تقریبا بیش از 16300 ترابیت بر ثانیه) افزایش پیدا می کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر