تست کامل باتری و سرعت شارژ گوشی گوگل پیکسل ۴a

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوشی گوگل پیکسل ۳a یکی از بهترین تلفن‌های میان‌رده‌ای بود که در سال ۲۰۱۹ رونمایی و وارد بازار شد اما نقطه‌ ضعف‌هایی نیز داشت. یکی از این نقطه ضعف‌ها عمر باتری پیکسل ۳a بود. انتظار می‌رفت که نسل بعدی این گوشی میان‌رده یعنی پیکسل ۴a نیز به همان اندازه قابل تحسین باشد. برخی از نشریات معتبر معتقدند که پیکسل ۴a حتی ارزش خرید بیشتری نسبت‌ به نسل گذشته خود دارد. اما سوال اصلی این است که آیا شارژدهی و عمر باتری تغییری داشته است یا خیر؟

تست‌های باتری و شارژدهی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که میزان شارژدهی دستگاه را در نزدیک‌ترین حالت به واقعیت نشان می‌دهند. این تست‌ها در سه بخش تقسیم می‌شوند؛ به‌طور خلاصه در اینگونه تست‌ها با استفاده از کمی وبگردی، پخش ویدئو نسبتا باکیفیت و انجام بازی‌های سنگین سه‌بعدی میزان شارژدهی اندازه‌گیری می‌شود.

گوگل پیکسل ۴a از یک باتری با ظرفیت ۳۱۴۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که وظیفه تامین نیرو برای نمایشگری ۵٫۸ اینچی OLED و پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰ را دارد. نتیجه بررسی‌ها برروی پیکسل ۴a به‌ شرح زیر است:

تست باتری در زمینه وب‌گردی

با نه‌ونیم ساعت دوام، گوگل پیکسل ۴a توانست نتیجه مطلوبی را در زمینه تست وبگردی به‌دست بیاورد. در مقایسه می‌توان به آیفون SE 2020 یا نوکیا ۷٫۲ اشاره کرد که علی‌رغم باتری بزرگ‌تر، نتیجه بهتری نسبت‌ به پیکسل ۴a و جتی نسل گذشته آن یعنی پیکسل ۳a نداشتند.

آخرین گوشی میان‌رده گوگل در مقایسه با گوشی‌های دیگر نظیر سامسونگ گلکسی A51 و موتورولا موتو G 5G پلاس عملکرد بهتری نداشت. اختلاف بالای میان این دو گوشی با پبکسل ۴a نیز احتمالا بخاطر باتری‌های ۴ و ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی‌ موجود در آن‌ها است.

تست باتری در زمینه پخش ویدئوهای یوتیوب

تست باتری در زمینه پخش ویدئوهای یوتیوب

در تست پخش محتوای ویدئویی از سرویس یوتیوب پیکسل ۴a علی‌رغم ظرفیت باتری نه‌ چندان بالایش (که در گوشی‌های پبکسل امری رایج است) توانست عملکرد نسبتاً راضی‌کننده‌ای از خود به‌ نمایش بگذارد؛ این دستگاه توانست با یک‌بار شارژ کامل تا ۷ ساعت به پخش ویدئو ادامه دهد.

رقم بدست آمده برای پیکسل ۴a چیزی حدود ۲۰ دقیقه بهتر از نسل گذشته آن و بیش‌ از دو ساعت بهتر از رقبایی چون آیفون SE 2020 است. گلکسی A51 و موتورولا موتو G 5G پلاس اما طبق انتظارات در این تست هم نتیجه بهتری را بهدست آوردند؛ همانطور که پیش‌تر بیان شد، نتیجه بهتر دو دستگاه مذکور نیز بخاطر ظرفیت باتری این گوشی‌ها نسبت‌ به سایرین است.

تست باتری در زمینه اجرای بازی های سه بعدی

تست باتری در زمینه اجرای بازی های سه بعدی

اجرای بازی‌های سه‌بعدی، سنگین‌ترین تست برای اندازه‌گیری میزان شارژدهی گوشی‌هایی با ظرفیت باتری پایین مانند پیکسل ۴a است. پیکسل ۴a در این تست توانست تنها ۴ ساعت و ۵ دقیقه دوام بیاورد که آن را با اختلاف کمی پشت‌ سر آیفون SE 2020 قرار می‌دهد.

موتورولا موتو G 5G پلاس و سامسونگ گلکسی A51 باز هم نتایج بهتری را به ثبت رساندند اما با توجه به ظرفیت باتری بالای آن‌ها انتظار می‌رفت حتی از این هم بهتر باشند.

نتایج تست شارژ مجدد دستگاه

نتایج تست شارژ مجدد دستگاه

یکی از نکات مثبت ظرفیت پایین‌تر باتری گوگل پیکسل ۴a، شارژ مجدد سریع‌تر آن نسبت‌ به سایر رقبا است. شارژر اصلی ۱۸ واتی این گوشی می‌تواند آن را در ۹۵ دقیقه شارژ کند. نتیجه تست شارژ شدن گوگل پیکسل ۴a برحسب دقیقه به‌صورت زیر بود:

  • ۱۵ دقیقه: ۲۲ درصد شارژ
  • ۳۰ دقیقه: ۴۴ درصد شارژ
  • ۴۵ دقیقه: ۶۴ درصد شارژ
  • ۶۰ دقیقه: ۸۱ درصد شارژ
  • ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه: ۹۲ درصد شارژ
  • ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه: ۹۹ درصد شارژ
  • ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه: شارژ کامل دستگاه

جمع‌بندی

گوگل پیکسل 4a

گوگل بر بهینه‌سازی پیکسل ۴a برای استفاده حداکثری از باتری کوچک ۳۱۴۰ میلی‌آمپرساعتی آن موفق عمل کرده است. مسلماً اگر باتری این دستگاه بزرگ‌تر می‌شد نتایج تست آن نیز بهبود می‌یافتند اما با وجود دستاورد کنونی این دستگاه نیز می‌توان برای یک روز کامل (البته با استفاده نه‌ چندان سنگین) روی آن حساب کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر