تسلا مدل 3 در سال 2021 چابک‌تر خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مدتی از تحویل تسلا مدل 3 به خریداران سپری می‌شود اما همچنان پروژه ارتقاء کیفیت آن در دست توسعه و اقدام قرار دارد. برای سال ۲۰۲۱، کوچکترین و ارزانترین مدل تسلا با به روزرسانی‌های زیادی وارد بازار خواهد شد.

مهمترین تغییر و به‌روزرسانی صورت گرفته در تسلا مدل 3، گسترش برد حرکتی آن است. در سال ۲۰۲۰ تسلا مدل 3 حدود 400 کیلومتر مسافت را با یک مرتبه شارژ طی می‌کند که این رقم نهایتا تا 518 کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد. نسخه‌های پرفورمنس نیز قادر به پیمایش 481 کیلومتر مسافت با یک مرتبه شارژ باتری هستند.

برای سال 2021، تسلا مدل 3 پایه 423 کیلومتر مسافت را به طور متوسط طی می‌کند و بیشینه برد حرکتی در حالت بهینه نیز برابر با 568 کیلومتر خواهد بود. نسخه‌های پرفورمنس نیز حدود 506 کیلومتر را با یک مرتبه شارژ باتری به طور میانگین خواهند پیمود. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت تسلا، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت مدل 3 نیز ارتقاء یافته است؛ در حال حاضر نسخه‌های پایه این خودرو دارای شتاب 4.2 ثانیه در حالت عادی و 3.7 ثانیه در حالت تقویت شده هستند که حدود دو دهم ثانیه نسبت به قبل سریع‌تر شده‌اند. نسخه‌های پرفورمنس نیز دارای شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 3.1 ثانیه هستند؛ این رقم قبلا برابر 3.2 ثانیه بود.

تسلا مدل 3سایر به‌روزرسانی‌ها مواردی نظیر: صندوق عقب برقی، رینگ‌های متنوع 19 اینچی و تزئینات مشکی رنگ بدنه جایگزین تریم کرومی را شامل می‌شوند. همچنین یک کنسول میانی جدید به همراه پورت شارژ تلفن همراه وایرلس، رکاب‎های مشکی و سیستم پمپ حرارت متعلق به تسلا مدل Y از جمله دیگر به‌روزرسانی‌های تسلا مدل 3 خواهند بود. مضاف بر موارد یاد شده، پنج پورت usb نیز به جعبه داشبورد اضافه شده است.

از سوی دیگر در سال 2021 سایر محصولات تسلا نیز با ارتقاء برد حرکتی مواجه می‌شوند. به عنوان مثال برد تسلا مدل S از 558 به 623 کیلومتر ارتقا پیدا کرده است. تسلا مدل x نیز که قبلا قادر به طی مسافت 565 کیلومتر با یک مرتبه شارژ باتری بود، به لطف اصلاحات صورت گرفته می‌تواند 597 کیلومتر مسافت را بپیماید. تسلا مدل Y هم از این به روزرسانی بی نصیب نمانده و حدود 16 کیلومتر بیشتر از گذشته با یک مرتبه شارژ پیمایش می‌کند و 525 کیلومتر برد دارد. رنج حرکتی نسخه پرفورمنس این خودرو نیز از 468 به 487 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر