فروش 3.5 میلیاردی شرکت ها در رویداد Prime Day آمازون

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی بزرگ آمازون اخیرا اعلام کرده که شرکت های جانبی توانسته اند در رویداد سالیانه Prime Day بیش از 3.5 میلیارد دلار درآمد داشته باشند. این رویداد ویژه مشتری های خاص و دائمی است.

به لطف رویداد Prime Day آمازون ، کسب و کارهای کوچک و معمولی در 19 کشور جهان توانسته اند به فروش 3.5 میلیاردی در این هفته دست پیدا کنند. این کمپانی بزرگ معمولا از میزان درآمد خود در این رویداد دو روزه رونمایی نمی کند و فروش کلی خود را لو نمی دهد. با این حال، آمازون گفته است که درآمد 3.5 میلیاردی فروشندگان جانبی، افزایش 60 درصدی عایدی این کمپانی را در رویداد Prime Day سال 2019 نشان می دهد. در ضمن، ظاهرا میزان فروش های جانبی بیشتر از خود شرکت بوده است.

این کمپانی بزرگ و معروف آمریکایی در شرف سرمایه گذاری 18 میلیارد دلاری برای کمک به تجارت های کوچک و متوسط بوده و رویداد prime Day آمازون در واقع با هدف حمایت بیشتر از این تجارت ها برگزار می شود. این رویداد شامل تامین بودجه برای تبلیغات نیز می شود که درآمد 900 میلیون دلاری را در طی دو هفته برای مشاغل کوچک فراهم می آورد.

افشای این آماره ها و به اشتراک گذاری آن ها به طور کلی یک حرکت تبلیغاتی برای آمازون به شمار می آید، چرا که هدف این کمپانی، نمایش وجهه خود به عنوان یک عامل تاثیر گذار در فضای خرده فروشی است. البته این خودنمایی چندان هم بی دلیل نیست. به دنبال گزارش منتشر شده در ماه آوریل، مبنی بر سوء استفاده آمازون از داده های فروشنده های جانبی در طراحی برخی از محصولات داخلی خود، این شرکت از آن زمان یک حالت تدافعی به خود گرفته است.

جف بزوس، مدیر عامل آمازون در ماه ژوئیه برای شهادت در کمیته قضایی حاضر شد. پس از مطرح شدن این مساله، جف بزوس اعتراف کرد که در خصوص عدم سوء استفاده شرکت از داده های فروشندگان چندان مطمئن نیست. کمیته فرعی ضد انحصاری در اوایل این ماه، گزارشی حاکی بر نتایج جلسه دادرسی و تحقیقات گسترده خود را منتشر کرد. طبق این گزارش، کنگره موظف است تا قانون جداسازی و ممنوعیت های ساختاری را روی آمازون و کمپانی های بزرگ دیگر اعمال کند. به همین خاطر آمازون تلاش می کند تا فعالیت های خود را در این راستا انجام دهد و به همین خاطر، تمرکز خود را روی فروشندگان جانبی برای Prime Day سال 2020 معطوف ساخته است.  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر