حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

براساس پتنت منتشرشده از اپل، قاب بعدی MagSafe امکان شارژ ایرپاد را نیز فراهم می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اخیرا پتنتی از قاب شارژر مگ سیف اپل منتشر شده است که نشان می‌دهد این شارژر علاوه‌بر آیفون، می‌تواند ایرپاد را شارژ کند. هفته‌ی گذشته، اپل گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ را همراه ‌با شارژر مغناطیسی مگ سیف (MagSafe) رونمایی کرد. پیش‌از‌این، کوپرتینویی‌ها‌ این شارژر را برای مک‌بوک‌ها دراختیار خریداران قرار می‌دادند و در سال ۲۰۱۶، عرضه‌ی آن‌ را متوقف کردند؛ اما به‌نظر می‌رسد این غول فناوری تصمیم گرفته است دوباره از این شارژرها استفاده کند و باتوجه‌به پتنت جدید، قاب بعدی شارژرهای مگ سیف ایرپاد را نیز شارژ خواهد کرد.

پتنت جدید اپل برای شارژر مغناطیسی مگ سیف برای ایرپاد

براساس طراحی‌های پتنت، در قاب مگ سیف باتری تعبیه شده است. اپل اولین‌بار آگوست سال گذشته برای این پتنت درخواست داده بود؛ اما در چند روز گذشته منتشر شده است.

در توضیحات پتنت آمده است:

توضیحات این سند به دستگاه‌های جانبی برای محصولات الکترونیکی قابل‌حمل مربوط می‌شود. در این دستگاه، محلی برای جاسازی و حمل دستگاه الکترونیکی در نظر گرفته شده است. همچنین، احتمالا پوششی روی این محصول جانبی برای محافظت از دستگاه الکترونیکی ازجمله صفحه‌ی شیشه‌ای آن قرار داده شود.

دستگاه جانبی از منبع تغذیه (مانند باتری) بهره می‌برد که روی پوشش آن قرار می‌گیرد. منبع تغذیه به‌گونه‌ای طراحی شده است که دستگاه الکترونیکی را شارژ کند. علاوه‌براین، منبع تغذیه‌ی محصول جانبی می‌تواند شارژ دستگاه‌های مختلف را فراهم کند. به همین منظور، دستگاه جانبی سیم‌پیچ شارژ القایی دارد که پس از قرارگیری دستگاه در قاب، می‌تواند باتری آن را با القای الکترومغناطیس شارژ کند. این سیم‌پیچ در پوشش یا محل جاسازی دستگاه تعبیه می‌شود.

در ادامه بخوانید:

باتوجه‌به پتنت، طراحی قاب مذکور مانند قاب شارژ هوشمند اپل (Smart Battery Case) است که آیفون را با پورت لایتنینگ شارژ می‌کند. همچنین، قاب پتنت از فناوری شارژ بی‌سیم مگ‌ سیف استفاده می‌کند. همان‌طور‌که در تصاویر طراحی‌ قاب مشاهده می‌کنید، محلی برای قرارگیری ایرپاد روی قاب تعبیه شده است. البته مشخص نیست که شارژر ایرپادها به‌طور مغناطیسی به قاب متصل می‌شود یا به‌طورکلی روی قاب جاسازی شده است. تصویر بالا نشان می‌دهد که محل ایرپاد روی قاب قرار گرفته است؛ درحالی‌که تصویر پایین آن را درکنار قاب نشان می‌دهد.

پتنت شارژر مغناطیسی مگ سیف برای ایرپاد

مشخص نیست اپل این قاب را روانه‌ی بازار می‌کند یا خیر. تاکنون، شرکت کوپرتینویی‌ ایده‌های جالبی را پتنت کرده است که وارد بازار نشده‌اند؛ اما باتوجه‌به اینکه اپل شارژ مگ سیف را برای گوشی‌های جدیدش در نظر گرفته است، احتمال دارد محصول نشان‌داده‌شده در پتنت دراختیار مشتریان قرار گیرد.

پتنت شارژر مغناطیسی مگ سیف برای ایرپاد دارای پوشش

اپل معمولا برنامه‌هایش را در مرحله‌ی اول افشا نمی‌کند؛ البته در سال‌های گذشته، کوپرتینویی‌ها شارژر بی‌سیم ایرپاور را معرفی کردند و با افشای‌ برنامه‌شان، توجه زیادی را به‌خود جلب کردند؛ اما باتوجه‌به اینکه این محصول بلندپروازانه‌ بود و با استانداردهای اپل مطابقت نداشت، عرضه نشد.

با شکست این پروژه، به‌نظر می‌رسد اپل برنامه‌های بعدی‌اش را تا طی‌کردن مراحل نهایی‌شان بی‌سروصدا پیش ببرد. به‌گفته‌ی اپل، آیفون ۱۲ از فناوری شارژ بی‌سیم سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند و شارژ این محصولات فقط از شارژرهای جدید مگ سیف محقق می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر