Kirin 9000 ؛ چیپست جدید هواوی با پردازنده گرافیکی 24 هسته‌ای

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – تنها دو روز تا رونمایی گوشی‌ هوشمند Mate 40 Pro هواوی مانده است و به نظر می‌رسد آن‌ها مجهز به چیپست قدرتمند Kirin 9000 با پردازنده گرافیکی 24 هسته‌ای باشد.

به نظر می‌رسد  نسل بعدی گوشی‌های هوشمند سری Mate که قرار است در تاریخ 22 اکتبر – سری Huawei Mate 40 -رونمایی شوند مجهز به چیپست Kirin 9000 متعلق به خود هواوی هستند..

پیش از عرضه رسمی این تلفن‌های هوشمند، بیشتر جزئیات آن‌ها به صورت آنلاین درز کرده است. اکنون نیز جزئیات مربوط به چیپست Kirin 9000 توسط بعضی منابع به بیرون درز کرده است.

یکی از این منابع به نام Ice universe دیروز در رابطه با این چیپست در توییتی نوشته است:

پردازنده گرافیکی Kirin9000 از Mali G78 MP24 بهره می‌برد، بله، 24، علی‌رغم اینکه این چیپست از بالاترین مشخصات هسته‌های گرافیکی استفاده می کند، اما فرکانس آن زیاد نیست، بنابراین عملکرد این چیپست خیلی خوب نیست. 

 

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط Ice Universe از طریق یکی از تصاویر منتشر شده از این چیپست، Huawei HiSilicon Kirin 9000 SoC آینده دارای یک پردازنده گرافیکی 24 هسته‌ای است. اشاره شده است که پردازنده گرافیکی Mali G78-MP24 در فرکانس‌های پایین کلاک می‌شود تا بار را توزیع کند و راندمان دستگاه‌ها را بالا نگه دارد.

هفته گذشته، این چیپست بر روی وبسایت تحلیل‌گر AnTuTu ظاهر شد، نتایج بررسی‌های این وب‌سایت نشان داد امتیاز این چیپست 693K+ است ، تقریباً هم تراز Samsung Exynos 1080 SoC اما در مورد پردازش گرافیک نتایج بهتری را نشان می‌دهد.

نمای رویه‌رویی Huawei Mate 40 Pro

Huawei HiSilicon Kirin 9000 در رقابت با Qualcomm Snapdragon 875 SoC و Samsung Exynos 1080 SoC قرار دارد که انتظار می‌رود در سال آینده قدرت گوشی های هوشمند را تأمین کنند.

هواوی به دلیل تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده اخیراً از نظر زنجیره تأمین با چالش‌های زیادی روبرو شده است که در نتیجه آن‌ها، این شرکت تعداد محدودی چیپ ست Kirin 9000 دارد و SoC می تواند حداقل فعلاً آخرین چیپست گل سرسبد این شرکت باشد.

Huawei Mate 40 Pro

انتظار می رود Huawei Mate 40 Pro از صفحه نمایش 6.76 اینچی OLED با رزولوشن 2722 × 1344 پیکسلی و بریدگی دایره‌ای شکل برای قرار گیری سنسورهای دوربین جلو بهره ببرد. این گوشی احتمالاً مجهز به حداکثر 12 گیگابایت رم خواهد بود.

این تلفن هوشمند دارای یک دوربین سه گانه است در پشت است که از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی ، یک لنز فوق العاده پهنای 20 مگاپیکسلی و یک دوربین بزرگنمایی تله فوتو 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دارای بزرگنمایی تصویر 5 برابر و پشتیبانی از ضبط فیلم 8K نیز هست.

از لحاظ اتصال این گوشی هوشمند از  بلوتوث 5.2، NFC و Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند. این دستگاه با بهره‌گیری از رابط کاربری EMUI 11 مبتنی بر Android 10 ، دارای یک باتری 4400 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 65 وات از طریق پورت USB 3.1 Gen 1 است که می‌تواند در کمتر از یک ساعت دستگاه را به طور کامل شارژ کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر