حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اولین نمونه‌ مودم خانگی 5G با برند یوتل تولید شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با توجه ‌به ورود فناوری 5G به ایران، وزارت ارتباطات در نظر دارد اینترنت 5G را فعلا به‌صورت FWA به کاربران خانگی عرضه کند. استفاده‌ی کاربران موبایل از نسل پنجم ارتباطات در اولویت بعدی وزارت ارتباطات قرار دارد. معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، در این زمینه به تک تایمز گفت اولین نمونه‌ی مودم خانگی 5G در داخل کشور تولید شده است.

ستار هاشمی اذعان می‌کند که اپراتورهای موبایل هم مودم جدید را تأیید کرده‌اند و درنتیجه، آمادگی و برنامه‌ریزی برای بومی‌ شدن فناوری 5G در ایران ایجاد شده است.

در همین زمینه، مدیر فروش شرکت ارگ جدید بم به خبرنگار تک تایمز گفت نمونه مودم خانگی 5G با برند یوتل ساخته شده و عمده تست‌ها را هم گذرانده است. صادقی می‌گوید این مودم هنوز به تولید انبوه نرسیده است، اما تأیید ضمنی را دریافت کرده و امید می‌رود تا پایان سال به تولید انبوه برسد؛ تست‌های نهایی مودم نیز نهایتا تا دو ماه آینده طی می‌شود.

به‌گفته‌ی مدیر فروش یوتل، پس از محاسبه‌ی نیاز و میزان سفارش مشتری، مودم‌های 5G خانگی برای بازار تولید می‌شوند. 

صادقی در مورد مسائل امنیتی مربوط به مودم‌های تولیدی در شرکت ارگ جدید می‌گوید تست‌های امنیتی توسط اپراتورها انجام می‌شود و مودم‌ها قابلیت به‌روزرسانی هم دارند. بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مودم‌ 4G یوتل هم‌اکنون در بازار موجود است.

۶ مهرماه، تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه‌ی حمل‌و‌نقل هوشمند شهری، پزشکی از راه دور و استفاده از 5G در حوزه‌ی اینترنت اشیا به امضا رسید. معاون وزیر ارتباطات به تک تایمز می‌گوید بر اساس مطالعات در دنیا، فراگیری نسل پنجم ارتباطات در جهان تا سال ۲۰۲۵ طول خواهد کشید اما ما نباید استفاده‌ی خود از این فناوری را به آینده موکول کنیم. بااین‌حال، فرایند هوشمندسازی در حوزه 5G زمان می‌برد و اکنون فضای استفاده از آن درحال شکل‌گیری است.

ستار هاشمی درمورد اینکه ایران از کمک چه شرکت‌هایی برای واردات تجهیزات زیرساختی 5G بهره می‌برد، می‌گوید: «شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی این تجهیزات زیرساختی محدود هستند. در شرایط تحریم نمی‌توان مصادیق دقیق را اعلام کرد و ممکن است برای وارد کردن آن به مشکل بخوریم؛ اما ما توجه کرده‌ایم که انتقال فناوری نسل پنجم تنها از یک شرکت تأمین‌کننده (وندور) صورت نگیرد. همچنین دقت شده که وابستگی به یک تأمین‌کننده ایجاد نشود. ایران تعاملات گسترده‌ای برای واردکردن تجهیزات زیرساختی 5G داشته است.»

آیا شما تابه‌حال از مودم‌های یوتل استفاده کرده‌اید؟ نظر شما درمورد مودم 5G با برند ایرانی چیست؟

تصویر کاور تزیینی است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر