حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فناوری WebView2 موجب بهبود برنامه های ویندوز می شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مایکروسافت به تازگی فناوری WebView2 را برای عموم توسعه دهندگان برنامه ها و اپلیکیشن های Win32 C/C++ قابل دسترس کرده که مبتنی بر نسخه کرومیوم مرورگر اج است.

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که فناوری WebView2 برای اپلیکیشن ها و برنامه های  Win32 C/C++ به طور عمومی در دسترس توسعه دهندگان قرار می گیرد. طبق گزارش Thurrott، تکنولوژی WebView2 بر اساس نسخه کرومیوم Edge ساخته شده است، در حالی که ورژن قبلی آن مبتنی بر موتور جستجوگر اختصاصی منسوخ مایکروسافت بود. به بیان بهتر، WebView2 از فناوری مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم جدید به عنوان موتور رندرینگ استفاده می کند. با استفاده از این فناوری، توسعه دهندگان می توانند محتویات وب نظیر فایل های HTML، CSS و جاوا اسکریپت، را در اپلیکیشن های خود به کار گیرند.  

فناوری WebView2 نخستین بار به عنوان بخشی از پروژه Reunion at Build در مه سال 2020 رونمایی کرده و نسخه پیش نمایش آن را در دسترس عموم قرار داد. عرضه عمومی این فناوری به توسعه دهندگان اجازه داد تا به جدیدترین فناوری وب موجود در اپلیکیشن های فعلی و جدید دست پیدا کنند. مایکروسافت در این باره گفت: WebView2 به شما اجازه می دهد تا سهولت و سرعت توسعه وب را با قدرت ساخت یک اپلیکیشن دسکتاپ محلی ترکیب کنید.

به نظر می رسد که دسترس پذیری عمومی این فناوری تنها برای اپلیکیشن های Win32 C/C++ در بین پلتفرم های مختلف ویندوز امکان پذیر است، اما در اواخر سال جاری برای .Net نیز عرضه می شود. همانطور که می دانید WinUI3 چارچوبی است که توسعه دهندگان با استفاده از آن، سبک های جدیدی از منوها و نوارافزارهای متفاوت را به برنامه های خود اضافه می کنند. از آنجا که این چارچوب در سال 2021 از حالت پیش نمایش درآمده و به طور رسمی منتشر می شود، انتظار می رود که فناوری جدید مایکروسافت برای WinUI3 نیز در سال آینده قابل دسترس شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر