آیا آیفون ۱۲ دو سیم‌کارت از 5G پشتیبانی می‌کند؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چند روز پیش، سندهایی در سایت Reddit منتشر شد که در آن‌ها گفته می‌شد مدل دو سیم‌کارت آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کنند. سایت MacRumors واقعی‌بودن سندهای منتشرشده را تأیید کرده و گفته است که این سندها به برخی از کارکنان اپل تعلق دارد. البته سند جدیدتری هم منتشر شده است که به موضوع جالبی اشاره می‌کند. اپل قصد دارد با عرضه‌ی به‌روزرسانی نرم‌افزاری، پشتیبانی از شبکه‌ی 5G را روی مدل‌های دو سیم‌کارت گوشی‌های خودش فعال کند.

گوشی‌های آیفون می‌توانند هم‌زمان از سیم‌کارت الکترونیکی و سیم‌کارت فیزیکی استفاده کنند. این قابلیت امکان دسترسی کاربران به دو شبکه مختلف را هم فراهم می‌کرد. بااین‌حال، گفته شده بود که حتی اگر دو سیم‌کارت هم داشته باشید، آیفون ۱۲ فقط به شبکه 4G LTE متصل می‌شود.

در سندی که دراختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود، به این موضوع اشاره شده که وقتی هر دو سیم‌کارت فعال باشند، گوشی به شبکه 5G متصل نخواهد شد. اگر کاربران فقط از سیم‌کارت الکترونیکی استفاده کنند، می‌توانند به شبکه‌ی 5G دسترسی داشته باشند.

اگر اپل این به‌روزرسانی نرم‌افزاری را عرضه کند، دیگر نیاز نخواهد بود که سیم‌کارت فیزیکی خود را از گوشی خارج کنید تا فقط به شبکه‌ی 4G دسترسی داشته باشید. گوشی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از جمعه‌ی این هفته و آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس اواخر آبان در کشورهای مختلف عرضه می‌شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر