پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid با قدرت ۷۰۰ اسب بخار

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت پورشه به تازگی سه نسخه جدید از پورشه پانامرا ۲۰۲۱ را معرفی کرده است؛ در این بین پورشه پانامرا توربو اس ای-هیبرید قدرتی نزدیک به ۷۰۰ اسب بخار را ارائه می‌دهد که بیشتر از رقبایی هم چون بی ام و M5 و مرسدس ای ام جی GT63S خواهد بود. همچنین دو نسخه جدید پانامرا 4 ای-هیبرید و پانامرا 4S ای-هیبرید نیز در این اثنا معرفی شدند.

 

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid در هر دو مدل چهار در و استیشن اسپرت توریزمو به حداکثر سرعت 315 کیلومتر بر ساعت و 51 کیلومتر برد حرکتی الکتریکی دست پیدا می‌کند. قوای فنی این خودرو از طریق بازنگری در پیشرانه وی ۸ توربوشارژر آن معادل ۲۱ اسب بخار افزایش پیدا کرده و به 563 واحد رسیده است. این میزان قدرت در ترکیب با یک موتور الکتریکی که 136 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، در مجموع و به صورت ترکیبی توانی معادل بیش از 690 اسب بخار را برای پانامرا توربو اس ای-هیبرید فراهم آورده است. قدرت بیشتر سبب شده تا حداکثر سرعت خودرو 5 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کند و شتاب صفر تا صد آن نیز حدود دو دهم ثانیه سریعتر شود و به رقم 3.2 ثانیه برسد.

پورشه پانامرا

ظرفیت باتری نیز از 14.1 کیلووات ساعت به 17.9 واحد افزایش یافته است تا برد حرکتی خودرو حدود ۳۰ درصد ارتقا یابد همچنین مدل پانامرا 4 ای-هیبرید یک پیشرانه وی شش بنزینی به قدرت ۳۲۶ اسب بخار را به خدمت گرفته که در کنار موتور الکتریکی، قادر به تولید ۴۵۶ اسب بخار توان خواهد بود. شتاب صفر تا صد این مدل ۴.۴ ثانیه عنوان شده است. برد حرکتی برقی پورشه پانامرا 4 ای-هیبرید نیز 56 کیلومتر برآورد می‌شود.

 

همچنین علاوه بر تقویت پیشرانه، بخش‌هایی همچون تجهیزات سیستم اطلاعات سرگرمی و طراحی خارجی نیز مورد اصلاح قرار گرفته‌اند. نسخه بنزینی نیز در این بین بی‌نصیب نمانده و مورد بازنگری قرار گرفته است؛ در پورشه پانامرا ۴s بنزینی از یک پیشرانه تویین توربو V6 به حجم 2.9 لیتر با قدرت ۴۳۴ اسب بخار استفاده شده است. شتاب صفر تا صد این مدل ۴.۱ ثانیه ارزیابی می‌شود. قیمت پایه پورشه پانامرا توربو S ای-هیبرید از 140 هزار پوند شروع و به 142,280پوند برای نسخه توریزمو ختم می‌شود. مدل‌های دیگر پانامرا نیز حدود 83 تا93 هزار پوند قیمت گذاری شده‌اند. مشتریان می‌توانند در حال حاضر نسبت به سفارش نسخه مورد نظر خود اقدام کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر