ویوو X51 5G به همراه سه مدل دیگر وارد بازار اروپا شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی چینی ویوو بالاخره توانست محصولات خود را به بازار اروپا وارد کند. بدین ترتیب، گوشی هوشمند ویوو X51 5G به همراه سه مدل دیگر در شش کشور اصلی اروپایی در معرض فروش گذاشته می شوند.

ویوو شش سال پس از نخستین گام خود در عرصه بین المللی، به طور رسمی وارد بازار اروپا شد. این تولیدکننده چینی که جزو شرکت های تابعه BBK به شمار می آید، به تازگی تجارت خود در کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلستان را آغاز کرده است. نخستین گوشی عرضه شده در بازار اروپا، ویوو X51 5G نام دارد که در چین با نام X50 پرو شناخته می شود.

علاوه بر X50 Pro، محصولات میان رده دیگری مثل Y70 و Y20s به بازار اروپا راه پیدا کرده اند. گوشی های جدید Y11s نیز به عنوان دستگاه های پایین رده در بازار توزیع می شوند که به تراشه اسنپدراگون 460، باتری 5000 میلی آمپری و نمایشگر 6.51 اینچی HD+LCD مجهز هستند.

در حال حاضر، ویوو در 30 بازار مختلف و به عنوان دومین فروشنده برتر در چین و هندوستان مشغول به کار است. این کمپانی، 9 درصد از سهم فروش گوشی های هوشمند را در سطح جهانی دارد.  

گوشی رده بالای X51 5G با رم 8 گیگابایت و حافظه 265 گیگابایت از امروز با قیمت 749 پوند در انگلستان به فروش می رسد. توزیع این گوشی هوشمند به زودی در بخش های مختلف اروپا آغاز می شود، اما هنوز جزییاتی درباره قیمت و قابلیت دسترسی آن ها منتشر نشده است. ظاهرا این کمپانی چینی در حال صحبت با فروشندگان و حامل های اروپایی بوده تا گوشی های هوشمند ویوو را به مشتریان بیشتری عرضه کند. سایر محصولات هوشمند این کمپانی به زودی به بازار اروپا راه پیدا خواهند کرد.

گوشی ویوو X51 5G دارای پنل آمولد 6.56 اینچی با نرخ تازه سازی 90 هرتز بوده و به حسگر اثرانگشت داخلی مجهز است. این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 765G و همچنین یک باتری 4.315 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سیمی سریع 33 واتی استفاده می کند. سیستم عامل به کار رفته در X51 5G از نوع اندروید 10 بوده و بروزرسانی اندروید 11 به زودی برای این محصول قابل دسترس می شود. اما مهم ترین مزیت این گوشی هوشمند، بهره گیری از یکی از بهترین دوربین های موجود در بازار است. سیستم دوربین گوشی X51 5G شامل لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با تثبیت کننده گیمبال میکرو OIS چهار محوری، لنز پورتره 13 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماژول تله فتوی 8 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری پنج برابر و OIS می شود. این دستگاه در برابر نور آفتاب و همچنین در برابر نور کم، به خوبی عمل می کند.  

گذشته از این ها، ویوو از شراکت خود با UEFA برای مسابقات Euro 2020 (11 ژوئن تا 11 ژوئیه سال 2021) و همچنین تورنومنت Euro 2024 خبر داده است. ظاهرا این کمپانی چینی برنامه هایی برای بروزرسانی واسط Funtouch دارد تا کاربرد آن برای کاربران اروپایی را بهبود بخشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر