اوج لذت موسیقی با بهترین هدفون های ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با توجه به اینکه امروزه هدفون های بسیار زیاد و مختلفی در بازار وجود دارند اما به نظر شما کدام یک از آن‌ها گل سر سبد آن‌هاست؟ در این‌ مقاله نگاهی می‌اندازیم به گزینه‌های برتر، از مدل‌های فول سایز گرفته تا ایرپادهای بسیار کوچک بی‌سیم که در داخل گوش جای می‌گیرند.

از آنجایی که برای انتخاب یک هدفون گزینه‌های متعدد و متنوعی در بازار موجود است و  از آنجایی که امکان بررسی تک‌تک این هدفون‌ ها نیز امری غیر ممکن و محال است، یقیناً گلچین تعداد معدودی از فهرست بهترین هدفون‌ ها، گرچه کاری بس دشوار است اما تلاش کرده‌ایم تا بهترینی از قلم نیفتد. ما تمایل داریم که روی هدفون‌ های بی‌سیم و به ویژه بی‌سیم واقعی متمرکز شویم و این را نیز می‌دانیم که ایرپاد‌های اپل (AirPods) در چند سال اخیر به طرز دیوانه‌واری محبوب بوده‌اند، اما این لیست بهترین هدفون‌ ها، همچنین شامل هدفون‌ هایی هم می‌شوند که روی گوش قرار می‌گیرند و دارای فناوری حذف نویز نیز هستند. حتی هدفون های مقرون به صرفه را نیز برای آن عده از شما که دارای بودجه‌ی کمتری هستید و قصد ندارید تا برای یک مقدار اسودگی بیشتر و کیفیت صدای بهتر هزینه‌ی بسیار زیادی را متحمل شوید، نیز معرفی کرده‌ایم.

یکی از مهم‌ترین ملاک‌های گزینش ما برای قرار گرفتن یک هدفون در این فهرست، دارا بودن ویژگی ضد آب بودن آن است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که انتظار داریم در سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه‌ی انبوه مدل‌های جدیدی باشیم.

Momentum True Wireless 2

هدفون بی‌سیم با قابلیت حذف نویز واقعی با صدای عالی

Momentum True Wireless 2

Momentum True Wireless 2

نسل دوم «مامنتم ترو وایرلس۲» که از ماه فروردین گذشته (آوریل) برای پیش سفارش و ارسال در دسترس قرار گرفت، با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه می‌شود که محصولی ارزان محسوب نمی‌شود اما این هدفون ها در مقایسه با مدل پیشین خود از کیفیت بهتری برخوردار هستند زیراکه از یک طراحی کوچکتر و راحت‌تر بهره می‌برند و همچنین از فناوری حذف نویز فعال نیز برخوردار هستند که از این نظر می‌توانند با ایرپادهای پرو اپل نیز قابل رقابت باشند. همچنین، در این مدل عمر باتری نسبت به مدل پیشین که ۴ ساعت بود بهبود پیدا کرده و به ۷ ساعت افزایش یافته و از توانایی کاهش نویز بهتری هم در هنگام مکالمه بهره‌مند شده است. این هدفون فعلاً در رنگ مشکی عرضه شده اما اگر این رنگ را دوست ندارید نگران نباشید چون رنگ سفید آن هم قرار است تا اواخر امسال به بازار عرضه شود. از همه مهم‌تر هم اینکه «مامنتم ترو وایرلس ۲» به عنوان یک هدفون بی‌سیم واقعی همان کیفیت صدای کاملاً واضح و فوق‌العاده‌ای را عرضه می‌کنند که ایرپاد پروهای اپل آن را ارائه می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود که این هدفون به عنوان یکی از بهترین هدفون های بی‌سیم واقعی موجود در بازار امروز مطرح شوند.

این هدفون‌ها از بلوتوث ۵.۱ و کدک AAC و AptX پشتیبانی می‌کنند تا بتوانند با گجت‌هایی نظیر هندست‌های هوشمند گلکسی سامسونگ نیز مورد استفاده قرار گیرند.

Samsung Galaxy Buds Pro

هدفون های تقویت شده‌ ‌سامسونگ

Samsung Galaxy Buds Pro

Samsung Galaxy Buds Pro

هدفون گلکسی بادز سامسونگ در اصل شبیه به گلکسی بادز اصلی است اما عمر باتری این ایربادز بیشتر از ۶ ساعت است و نهایتاً تا ۱۱ ساعت می‌تواند موسیقی پخش کند و همچنین دارای دو درایور جداگانه برای کیفیت صدای بهتر است و در هر یک از این درایورها نیز، یک میکروفون اضافی تعبیه شده است تا به آن‌ها برای کاهش سر و صدای خارجی در هنگام تماس با این هدفون‌ کمک نمایند.

این هدفون دارای صدایی عالی است. جزئیات صدا بسیار نرم و روان بوده و از یک باس عمیق و متمایز نیز بهره می‌برد. صدای این ایرباد بسیاز غنی و پرحجم است و شرکت معتبر AKG اتریشی که سامسونگ هنگام خرید هارمن آن را به دست آورد، کیفیت صدای این دستگاه را تنظیم نموده است. در حالی که کیفیت گلسی باد‌های اصلی را AKG تنظیم کرده بود اما کیفیت صدای این نسخه از آن یکی هم بالاتر است و می‌توان با کیفیت صدای Elite 75t جبرا مقایسه کرد که حتی اگر مقداری از کیفیت صدای آن بالاتر نباشد، پایین‌تر هم نیست. این هدفون از بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۰ و کدک AAC و از کدک‌های قابل ارتقای سامسونگ نیز پشتیبانی می‌نماید که مشابه با کدک aptX است اما به گوشی‌های گلکسی سامسونگ اختصاص دارد.

Sony WH-1000XM3

هدفونی عالی با قابلیت حذف نویز خودکار

Sony WH-1000XM3

Sony WH-1000XM3

سونی WH-1000XM3، نسل سوم هدفون های بی‌سیم با قابلیت حذف نویز عالی سونی است که از ویژگی‌های راحت‌تری برخوردار بوده و حتی از عملکردی بهتر نسبت به نسخه‌ی قبلی خود بهره می‌برند و کیفیت صدای آن برای گوش دادن به موسیقی نیز عالی است. این هدفون ها همچنین دارای ایر‌کاپ‌های بزرگ و راحت هستند. و در نهایت، با توجه به ماندگاری بالای عمر باتری و این ویژگی که روی گوش قرار می‌گیرند، انتخاب برتر ما برای لغو سر و صدا هستند و در رقابت با هدفون‌ Bose Noise Cancelling Headphones 700 که حتی گران قیمت‌تر از این مدل نیز هست، آن را شکست می‌دهد.

Apple AirPods Pro

طراحی فوق‌العاده و محصول باکیفیت دیگری از اپل

Apple AirPods Pro

اپل ایرپادز پرو

ایرپادهای اپل حتی اگر با قیمت ۲۴۹ دلاری خود آن طور که شما امیدوار هستید و انتظار دارید، جادویی به نظر نرسند اما باز هم می‌توانند یک نمونه‌ی عالی از یک هدفون بی‌سیم واقعی داخل گوش باشند. این امر تا حد زیادی به دلیل ممتاز بودن در طراحی و تناسب آن‌ها، بهبود عملکرد کیفیت باس و عملکرد موثر حذف نویز آن‌هاست. این هدفون ها هم برای انجام تماس‌های باکیفیت و هم گوش دادن به موسیقی در حین انجام کار انتخاب بسیار خوبی هستند. ما هم موافق این موضوع هستم که با قیمت ۲۵۰ دلار بسیار گران است اما مسئله‌ مهم این است که شما از آن‌ها زیاد استفاده خواهید کرد تا جایی که باتری‌های آن‌ها مستعمل و فرسوده خواهند شد. هرچند که متاسفانه باتری‌ها به مرور زمان مستهلک می‌گردند اما قابل تعویض هم نیستند و شما مجبور هستید پس از حدود ۲۴ ماه یک جفت دیگر ایرپاد بخرید البته اگر تا آن زمان یک لنگه از آن‌ها را گم نکرده باشید!

Bose Noise Cancelling 700

بهترین هدفون حذف نویز برای تماس‌های تلفنی

Bose Noise Cancelling 700

Bose Noise Cancelling 700

هدفون نویز کنسلینگ بوز ۷۰۰، جانشین مدل Quiet Comfort 35 II است که مدت زمان زیادی طول کشید تا توانست جای آن را بگیرد. اگرچه ممکن است این هدفون نسبت به مدل قبلی یک جهش کوانتومی رو به جلو نباشد اما کیفیت صدای مکالمه و نویز کنسلینگ اندکی بهتر را ارائه می‌دهد. متأسفانه، این هدفون روی گوشی، ۴۰۰ دلار قیمت دارد اما برای هر عملکردی بسیار قوی و عالی است، به طوری که طول عمر شارژدهی باتری آن می‌تواند تا نهایتاً ۲۰ ساعت برای گوش دادن به پادکست، موسیقی و موارد دیگر دوام داشته باشد. البته ما سونی WH-1000XM3 را به خاطز طراحی، تناسب و برچسب قیمتی پایین‌تر آن ترجیح می‌دهیم. شما می‌توانید در مورد این که کدام جفت از این دو هدفون بهتر است، تحقیق کنید اما یک مسئله مسلم است و آن اینکه این هدفون برای برقراری تماس‌های تلفنی به شکل قابل توجهی بهتر عمل می‌کند.

Jabra Elite 75t

یک هدفون کاملاً بی‌سیم و از هر نظر عالی

Jabra Elite 75t

Jabra Elite 75t

در ابتدا پیش‌بینی می‌شد که هدفون جبرا Elite 75t حدود ۲۰۰ دلار قیمت داشته باشد اما در حال حاضر با قیمت ۱۸۰ دلار (۱۷۰ یورو) به فروش می‌رسد. بیشتر به نظر می‌رسید که این هدفون یک مدل ارتقاء یافته‌ از Elite 65t باشد اما بعدا معلوم شد که به‌روزرسانی‌ها از آنچه تصور می‌شد، بیشتر بوده‌اند. هدفون Elite 75t، نسبت به Elite 765t، هر دو درایور آن کوچکتر شده و کیس آن نیز حدود ۲۰ درصد کوچکتر گردیده است، طول عمر شارژدهی آن بهتر شده و شارژ USB-C آن به طرز چشمگیری ارتقاء یافته است. این هدفون همچنین دارای تغییرات جزئی‌تری نیز شده است که از جمله می‌توان به طراحی جدید کیس شارژ با دارا بودن آهن‌ربا در داخل کیف اشاره کرد که باعث می‌شود تا راحت‌تر باز و بسته گردد. در حالی که Elite 75t برای قرار دادن در گوش و استفاده از آن به اندازه‌ی AirPods Pro راحت نیست و همچنین از حذف نویز فعال نیز بهره نمی‌برد اما برای گوش دادن به موسیقی، به شرطی که در داخل گوش‌های شما خوب کیپ شده باشند، دارای صدای بهتر و واضح‌تری بوده و همچنین از باس عمیق‌تری نیز برخوردار هستند.

Anker Soundcore Liberty Air 2

بهترین هدفون بی‌سیم واقعی زیر ۱۰۰ دلار

Anker Soundcore Liberty Air 2

Anker Soundcore Liberty Air 2

اگر قدرت خرید ایرپادز پرو اپل را ندارید، هدفون «انکر سوندکور لیبرتی ایر ۲» یک گزینه خوب و سطح بالا به عنوان جایگزین محصول اپل برای تماس و گوش دادن به موسیقی محسوب می‌شود. این پوشیدنی همچون هدفون اپل، از عملکرد بسیار خوبی برای از بین بردن سر و صدای محیط پیرامون برخوردار است. (برخی کاربران می‌گویند که حتی با وجود سر و صدای موجود در خیابان‌، اما آنها صدای داخل دستگاه را به شکل خوب و کاملاً واضح می‌شنوند). این در حالی است که این هدفون دارای ویژگی حذف نویز نبز نیست اما باز هم خیلی خوب به نظر می‌رسد. این هدفون از یک تناسب خوب برخوردار است و طراحی ایزوله‌کننده آن، مقدار زیادی از سر و صدای اطراف را به روش غیر فعال از بین می‌برد. این دستگاه فقظ ۱۰۰ دلار قیمت دارد.

Sony WF-1000XM3

کیفیت صدای عالی با هدفون بی‌سیم واقعی

Sony WF-1000XM3

Sony WF-1000XM3

سرانجام سونی هم به لطف WF-1000XM، به بازیگران هدفون های بی‌سیم به سبک ایرپادز اپل ملحق شد. گرچه این هدفون سونی ارزان قیمت نیست اما به همان اندازه نیز از کیفیت عالی صدا برخوردار است. این دستگاه یکی از بهترین هدفون های بی‌سیم داخل گوش است که مطابق و یا حتی بیشتر از رقبای گران‌قیمتی همچون سنهایزر (Sennheiser)، بیتس (Beats)، مستر اند داینامیک (Master & Dynamic) و بنگ اند اولوفسن (Bang & Olufsen) نیز برتر است. این هدفون دارای ویژگی‌هایی است که حتی ایرپادهای اپل هم ندارند که از جمله آن می‌توان به فناوری حذف نویز فعال برای کاهش سر و صدای محیط اشاره کرد. برای برقراری تماس اما این دستگاه ستاره‌ی میدان نیست و قابلیت کاهش نویز آن‌ها باید بهتر شود و همچنین، هرچند که ایربادها ضد عرق یا ضد آب نیستند اما ما از آن‌ها برای تمرینات سبک که کمی عرق هم کرده بودیم در سالن ورزش استفاده کردیم بدون اینکه مشکلی داشته باشیم. این هدفون از بلوتوث نسخه‌ ۵٫۰ با پشتیبانی از AAC قابل استفاده است اما از کدک aptX پشتیبانی نمی‌کند.

EarFun Free

بهترین هدفون های بی‌سیم کمتر از ۵۰ دلار

EarFun Free

EarFun Free

آنچه در مورد چشمگیرترین ویژگی‌های ایرفان فری می‌توان گفت: بلوتوث ۵٫۰، شارژ USB-C و شارژ بی‌سیم و ضد آب بودن کامل آن است که دارای گواهی‌نامه IPX7 نیز هست، آیا این ویژگی‌ها خارق‌العاده به نظر نمی‌رسند؟ اگرچه که نه، اما این هدفون بلوتوثی بسیار خوب به نظر می‌رسد و هرچند که وضوح صدای بالای هدفون های بی‌سیم واقعی رده بالاتر را ندارند که قیمت آن‌ها بیش از ۱۵۰ دلار است اما دارای صدای باس کوبنده و برخوردار از جزئیات کافی صدا هستند تا برای کاربر کسالت آور نباشد. همچنین با دارا بودن قیمتی در حدود ۵۰ دلار  برای برقراری تماس نیز بسیار مناسب هستند.

V-Moda M-200

بهترین هدفون‌ جدید برای عاشقان موسیقی

V-Moda M-200

V-Moda M-200    

هدفون سیمی V-Moda M-200 با قیمت ۳۵۰ دلار، در حال حاضر تنها هدفون سیم‌دار موجود در این لیست است که در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. این هدفون تر و تمیز که صدا را با جزئیات زیاد پخش می‌کند دارای پاسخ‌گویی عالی برای صدای باس است و همچنین دارای کاپ‌های راحت برای قرارگیری روی گوش‌ها است. قطر هر کدام از درایو‌های برجسته‌ این هدفون ۵۰ میلیمتر است که از آهن‌ربای نئودیمیوم بهره می‌برند، همچنین دارای سیم‌پیچ‌های صدای CCAW و تنظیم دقیق آن‌ها توسط مهندسان رولند انجام شده است. و اکنون V-Moda متعلق به شرکت رولند است و هدفون M-200 از کیفیت صدای H-res یا صدای حرفه‌ای بهره می‌برد که توسط انجمن صوتی ژاپن (JAS) تأیید شده است. هدفون های دیگر V-Moda اندکی از قدرت صدای باس کوبنده‌تری برخوردار هستند اما این مجموعه هدفون دارای مشخصات خنثی‌تری است که چنین صدایی را از یک هدفون مانیتور استودیویی انتظار دارید. این هدفون دارای دو سیم است که یکی از آن‌ها مجهز به یک میکروفون داخلی برای برقراری تماس است. چقدر خوب می‌شد اگر V-Moda کابل‌های هدفون Lightning یا USB-C را نیز برای تلفن‌های بدون جک هدفون ارائه می‌داد.

Anker Soundcore Life Q20

بهترین هدفون‌ حذف نویز خودکار ارزان قیمت

Anker Soundcore Life Q20

Anker Soundcore Life Q20

راستش را بخواهید ما هم طرفدار هدفون های ارزان قیمت حذف نویز نیستیم. ما در واقع سعی کرده‌ایم تا فهرستی از بهترین مدل‌های حذف نویز را برای شما کاربران گردآوری کنیم. البته در این رده‌ی قیمتی هدفون های اندکی وجود دارند که می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم که تهیه کنید. در این میان اما، هدفون مدل انکر سوندکور لایف Q20 هایبرید اکتیو نویز کنسلینگ، در این میان یک استثنا است. این هدفون از برچسب قیمتی بسیار مناسب ۶۰ دلاری برخوردار است.

البته اگرچه، هدفون Life Q20 به اندازه‌ی مدل‌های رده ‌بالا همچون سونی WH-1000XM3 دارای کیفیت خوبی نیست اما نسبت به قیمتی که برای آن می‌پردازید عملکرد بسیار خوبی دارد. صدای این هدفون دارای وضوح نسبتاً معقولی است و صدای باس آن بسیار کوبنده و پرقدرت نیست اما دارای حالت باس بوستر یا BassUp است که در صورتی که کاربر تمایل داشته باشد می‌تواند یا فعال کردن آن از صدای باس قدرتمندتری برخوردار شود. از دیگر مزایای آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: پوشیدن این هدفون بسیار راحت است، تاثیر حذف نویز آن قابل قبول است، برای استفاده در برقراری تماس از کیفیت صدای خوبی بهره می‌برد و عمر شارژدهی باتری آن نیز ۴۰ ساعت است که مناسب ارزیابی می‌گردد. این هدفون همچنین دارای یک کیف برای حمل و نقل راحت است.

Anker Soundcore Liberty 2 Pro

ارزشمندترین صدای هدفون بی‌سیم واقعی

Anker Soundcore Liberty 2 Pro

Anker Soundcore Liberty 2 Pro

انکر بیشتر به دلیل هدفون های ارزشمند خود شناخته شده است اما سعی دارد با ایرپاد‌های Soundcore Liberty 2 Pro خود که دارای برچسب قیمتی ۱۵۰ دلار هستند، وارد قلمرو هدفون های عالی شود. از نقطه نظر طراحی، اگرچه این هدفون دارای ویژگی حذف نویز فعال نیست اما باز هم در برخی موارد با محصول WF-1000XM3 سونی دارای اشتراکاتی است. اگرچه این مدل دارای لغو فعال صدا نیست اما انکر می‌گوید این هدفون دارای درایو‌های بزرگ ۱۱ میلی متری است به همراه Knowles Balanced Armature است و می‌تواند با یک بار شارژ تا ۸ ساعت و با استفاده از کیس در مجموع تا ۳۲ ساعت قابل استفاده باشد و حذف نویز میکروفون می‌تواند سر و صدای محیط پیرامون را کاهش دهد تا مخاطب شما بتواند صدای شما را با کیفیت بهتری بشنود. این هدفون را هم می‌توان از طریق USB-C شارژ کرد، ضمن این که از فناوری شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. اگرچه این هدفون به اندازه‌ی  WF-1000XM3 سونی خوب به نظر نمی‌رسد اما مطمئناً مانند هدفون های بی‌سیم واقعی به نظر می‌رسند که حاوی صدای غنی و عملکرد باس قدرتمند هستند و همچنین صدای آن از جزئیات زیادی نیز برخوردار است. شما چه بخواهید از این هدفون در هنگام مسافرت استفاده کنید یا برای سرکار، در هر صورت، شاهد عملکرد مثبتی خواهید بود. همچنین، این هدفون برای برقراری تماس نیز از کیفیت خوبی برخوردار است و در حین تماس، به خوبی سر و صدای محیط پیرامون شما را کاهش می‌دهد. این هدفون از بلوتوث ۵٫۰ پشتیبانی کرده و با کدک‌های AAC و aptX نیز سازگار است.

فهرست بهترین هدفون های سال ۲۰۲۰ نیز به پایان رسید. نظر شما در خصوص محصولات معرفی شده چیست؟ کدام یک را به دیگری ترجیح می‌دهید؟ آیا فکر می‌کنید جای هدفون دیگری در این فهرست خالی‌ست؟ لطفاً نظر و پیشنهاد خود را از بخش نظرات همین مطلب با دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر