لیپ سینک ۱۰ زبان در بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ با هوش مصنوعی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هوش مصنوعی هر روز قابلیت‌های خود را بیشتر نشان می‌دهد. با هوش مصنوعی می‌توان بهتر ترجمه و جست‌وجو کرد و در ساخت بازی به‌طور بسیار جالب‌تری از آن استفاده کرد. براساس توییت Shinobi602، لیپ‌ سینک ۱۰ زبان در بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ به‌کمک هوش مصنوعی انجام شده است. این میزان توجه به جزئیات در بسیاری از بازی‌های AAA در صنعت بازی، بی‌سابقه است. بیشترِ بازی‌ها از همان لیپ سینک زبان انگلیسی برای دوبله‌ی بازی‌ها به زبان‌های دیگر استفاده می‌کنند؛ بااین‌حال در بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ دَه زبان مختلف را شاهد هستیم که با هوش مصنوعی لیپ‌ سینک شده‌اند.

استودیو CD Projekt Red هم به این موضوع اشاره کرده که آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی JALI توانسته‌اند کار لیپ‌ سینک زبان‌های مختلف را به‌صورت خودکار انجام دهند. در این بازی، صدها شخصیت وجود دارد که هرکدام آن‌ها با کمک هوش مصنوعی لیپ سینک شده‌اند.

شاید فکر کنید که استفاده از هوش مصنوعی برای لیپ سینک باعث شود که انیمیشن‌های صورت شخصیت‌ها ضعیف شود؛ اما استودیو سازنده تمام انیمیشن‌های صورت را برای زبان‌های مختلف به‌صورت دستی تغییر داده تا انیمیشن‌های صورت حس اصلی خود را به کاربران منتقل کنند. یکی از سازندگان بازی هم به این موضوع اشاره کرده که روند لیپ‌ سینک بازی بسیار بهتر از بازی The Witcher 3 بوده است.

بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ قرار است ۲۹ آبان‌ راهی بازار ‌شود و قطعا با یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال‌های اخیر مواجه خواهیم شد. درپایان، ویدئو سازندگان درباره لیپ‌ سینک بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ را مشاهده می‌کنید.

تماشا در یوتیوب

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر