حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آیفون ۱۲ در تست 5G از گوشی‌های اندرویدی ضعیف‌تر است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سایت Tom’s Guide اولین آزمایش‌ 5G را روی دو گوشی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو انجام داده است و نتایج به‌دست‌آمده، خبر خوبی به علاقه‌مندان گوشی‌های اپل نمی‌دهد. در مقایسه با رقبای اندرویدی، گوشی‌های جدید اپل ضعیف‌تر عمل کرده‌اند و عمر باتری آن هم چنگی به دل نمی‌زند.

سایت Tom’s Guide شرایط تست 5G را اعلام کرده است. این سایت نور صفحه‌نمایش را روی ۱۵۰ نیت گذاشته بود و در هر ۳۰ ثانیه، یک سایت جدید را باز می‌کرد. این آزمایش روی حالت‌های 4G و 5G انجام شده و اختلاف بین 5G و 4G بسیار زیاد است.

در این گزارش گفته شده است که فعال بودن 5G در آیفون ۱۲، تأثیر بسیار زیادی روی باتری می‌گذارد. آیفون ۱۲ در حالت 5G نزدیک به ۸ ساعت و ۲۵ دقیقه دوام می‌آورد. برای مقایسه بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که آیفون ۱۱ در حالت 4G نزدیک به ۱۱ ساعت و ۱۶ دقیقه کار می‌کند. استفاده از شبکه 5G به شکل قابل ‌توجهی روی مدت‌زمان استفاده از آیفون ۱۲ تأثیر می‌گذارد.

مقاله‌ی مرتبط:

بااین‌حال اگر آیفون ۱۲ را تنها در حالت 4G قرار دهید هم نتایج خوبی به دست نمی‌آورید. این گوشی در حالت 4G تنها ۱۰ ساعت و ۲۳ دقیقه روشن می‌ماند.

سایت Tom’s Guide به این موضوع اشاره کرده که آیفون ۱۲ روی شبکه 5G در مقایسه با گوشی گلکسی S20 یا پیکسل 5 ضعیف‌تر عمل می‌کند.

بااین‌حال آیفون ۱۲ پرو عملکرد بهتری در آزمایش شبکه 5G و 4G داشت. باتری این گوشی در حالت 5G توانست ۹ ساعت و ۶ دقیقه دوام بیاورد و در حالت 4G، توانست ۱۱ ساعت و ۲۴ دقیقه گوشی را روشن نگه دارد.

تنها چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که این تست در حالت Smart Data گوشی‌های آیفون ۱۲ انجام نشده است؛ این ویژگی به‌صورت خودکار شبکه را از 4G به 5G تغییر می‌دهد و می‌تواند مصرف باتری را بهینه کند. حتی به‌ نظر می‌رسد که آیفون ۱۲ در تست فقط 4G، با استفاده از Smart Data عملکرد بهتری در باتری دارد. بااین‌حال این عملکرد را نمی‌شود با آیفون ۱۱ یا گوشی‌های اندرویدی مقایسه کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر