هواوی میت ۴۰ با نمایشگر ۶٫۵ اینچی و دوربین سه گانه و تراشه کایرین ۹۰۰۰E معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هواوی میت ۴۰ نسخه پایه سری جدید هواوی، یعنی میت ۴۰ است و گرچه برخی از ویژگی‌های نسخه پروی این سری تازه معرفی شده را ندارد، ولی باز هم گوشی توانمندی محسوب می‌شود که می‌تواند علاقه‌مندان زیادی را برای خود دست و پا کند.

صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی این گوشی در مقایسه با نمایشگر ۶٫۷۶ اینچی میت ۴۰ پرو، کمی کوچکتر است. نمایشگر مسطح این گوشی با زاویه‌ای ۶۸ درجه‌ای تا اطراف بدنه دستگاه کشیده شده که این رقم برای نسخه پرو، ۸۸ درجه است. همچنین وضوح صفحه نمایش این دستگاه برابر با ۲۳۷۶x1080 پیکسل است که در مقایسه با رزولوشن ۲۷۷۲x1344 پیکسلی میت ۴۰ پرو و پرو پلاس کمتر است. این گوشی همانند برادر خود، از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد و نمونه‌برداری لمسی آن، ۲۴۰ هرتز است. صفحه نمایش هواوی میت ۴۰ از نوع OLED است که از جمله ویژگی‌های شاخص آن محسوب می‌شود.

دوربین سه‌گانه این گوشی با ظاهری مشابه با دیگر دستگاه‌ها در قسمت پشتی آن جای گرفته و هیچ لنز پریسکوپی ندارد. هواوی میت ۴۰ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9 بهره می‌برد که آن را به بزرگترین سنسور موجود در بازار در قیاس با رقیبان گران‌قیمت این گوشی هوشمند تبدیل کرده است. دو لنز دیگر این گوشی را دوربین الترا واید ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه f/2.2 و همچنین دوربین تله فوتوی ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 و زوم سه برابری تشکیل می‌دهند.

هواوی میت 40

هواوی گوشی جدید خود را به تراشه کایرین ۹۰۰۰E مجهز کرده است. میت ۴۰ از همان پردازنده هشت هسته‌ای بهره می‌برد ولی پردازنده گرافیکی آن از نوع ۲۲ هسته است. حافظه رم این دستگاه حداکثر با ظرفیت ۸ گیگابایت ارائه می‌شود و رم ۱۲ گیگابایتی به نسخه‌های پروی این سری اختصاص دارد.

دیگر تفاوت اصلی این گوشی با برادرهای بزرگتر خود، ظرفیت باتری و نحوه شارژ شدن آن است. میت ۴۰ از باتری کوچکتری با ظرفیت ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که شارژ آن به صورت سیمی و ۴۰ واتی صورت می‌گیرد. متاسفانه هواوی میت ۴۰ از شارژ سریع بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.

هواوی میت 40

هواوی هنوز اعلام نکرده است که گوشی هواوی میت ۴۰ چه زمانی وارد بازار خواهد شد ولی مشخص شده است که نسخه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آن، ۸۹۹ یورو هزینه خواهد داشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر