شبیه ساز مداری Azure مایکروسافت به کمک صنایع فضایی می‌آید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – سرویس جدید مایکروسافت به نام شبیه ساز مداری Azure به صنایع فضایی کمک می‌کند تا عملکرد شبکه ماهواره‌ای خود را پیش از پرتاب واقعی مورد ارزیابی و سنجش قرار دهند.

کمپانی مایکروسافت یک تجارت رایانش ابری جدید را راه اندازی کرده است تا به وسیله آن، Azure را به پلتفرم انتخابی صنایع فضایی تبدیل کند. مایکروسافت در حال توسعه فناوری های متعدد برای کمک به بخش های خصوصی و دولتی است تا اقدامات پرتاب با سرعت بیشتری انجام شده و اطمینان از ماموریت تضمین شود. یکی از این فناوری ها، شبیه ساز مداری Azure است، که می تواند شبیه سازی های عظیمی از شبکه ماهواره ای را انجام دهد.

طبق گفته های مایکروسافت، شبکه ماهواره ای نیازمند برنامه ریزی دقیق و پروتکل های ساخت مبتنی بر هوش مصنوعی پیچیده است. شبیه ساز Azur می تواند با ایجاد سناریوهای مختلف در زمان واقعی و با استفاده از تصاویر ماهواره ای از پیش جمع آوری شده،

به توسعه دهندگان کمک کند. سازمان ها و شرکت ها نیز می توانند با استفاده از شبیه ساز مداری Azure الگوریتم های هوش مصنوعی را آموزش داده و از عملکرد صحیح شبکه ماهواره ای خود، پیش از پرتاب واقعی ماهواره ها، اطمینان حاصل کنند.

گذشته از این ها، مایکروسافت در حال همکاری با کمپانی های فضایی بوده و خدمات و سرویس های متعددی را از سوی زمین در اختیار این صنعت قرار می دهد. یکی از معروف ترین شرکای مایکروسافت، SpaceX است. ظاهرا کمپانی ایلان ماسک، دسترسی به شبکه ماهواره ای استارلینک را جهت توسعه دیتاسنتر ماژولار Azure (MDC) در اختیار مایکروسافت قرار می دهد. دیتاسنتر ماژولار Azure می تواند به هر جا منتقل شود تا الزامات رایانش ابری مشتریان خود را برطرف کند. این محصول قادر به اجرای عملیات در شرایط سخت و همینطور محیط های چالش برانگیز، از جمله مناطق دور افتاده است.   

مایکروسافت قول داده تا در پروژه های زمینی و خارج از زمین، به شرکای صنعت فضایی خود کمک کند. این کمپانی قرار است به مشکل حجم عظیم داده های به دست آمده توسط ماهواره ها رسیدگی کرده و علاوه بر ارایه سرویس های ابری و پهنای باند مناسب برای مکان های دور افتاده، سیستم های فضایی بسیار پیچیده ای را طراحی کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر