حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گلکسی Z فولد 3 سامسونگ قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen را خواهد داشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – نسل جدید گوشی انعطاف پذیر سامسونگ یعنی گلکسی Z فولد 3 علاوه بر بهره مندی از فناوری دیجیتال ساز AES، به گلس ضخیم تری مجهز می شود تا قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen را داشته باشد.

شرکت کره ای سامسونگ در ماه اوت از گلکسی Z فولد 2 رونمایی کرد. این محصول در واقع نسل جدید گوشی انعطاف پذیر گلکسی فولد است که سال گذشته روانه بازار شد و مشکلات بسیاری را برای شرکت به وجود آورد. با اینکه گوشی جدید تازه از ماه سپتامبر در اختیار علاقه مندان قرار گرفته، اما شایعات حاکی از آن هستند که نسل بعدی این محصول نیز در حال آماده سازی است. طبق گزارش منتشر شده در The Elec، یک نشریه کره ای اخیرا برخی از مشخصات اصلی گلکسی Z فولد 3 را برملا کرده است.

همانطور که می دانید پرچمداران جدید سامسونگ یعنی سری گلکسی S21 (یا گلکسی S30) قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen Stylus را خواهند داشت. با توجه به اینکه هنوز خبری از عرضه گلکسی نوت جدید به بازار نیست، انتظار می رود که سری Z فولد جایگزین این محصولات شود. ظاهرا گلکسی Z فولد 3 نیز به قلم S Pen Stylus مجهز شده است.

سامسونگ برای افزودن قابلیت پشتیبانی از S Pen به گوشی گلکسی Z فولد 3 از فناوری دیجیتال ساز AES (Active Electrostatic Solution) استفاده خواهد کرد. همچنین قرار شده تا ضخامت گلس فوق باریک یا UTG (Ultra-Thn Glass) را نیز قدری افزایش دهد تا محصول تحمل فشار قلم را داشته باشد.

پیش از عرضه گلکسی Z فولد 2 به بازار، گفته می شد که این محصول به قلم S Pen مجهز شده است. البته با توجه به گلس نازک و کم توان فولد 2، شرکت صلاح دید تا فعلا قابلیت پشتیبانی از قلم را به گوشی های انعطاف پذیر خود اضافه نکند. کمپانی سامسونگ در حال حاضر از فناوری دیجیتال ساز EMR (Electro-Magnetic Resonance) برای سری نوت بهره می گیرد. هرچند که فناوری مذکور را نمی توان برای دستگاه های انعطاف پذیر به کار گرفت. بنابراین AES را می توان بهترین گزینه موجود برای گلکسی Z فولد 3 به شمار آورد. این فناوری عملکرد بهتری نسبت به  EMR دارد اما قیمت آن نیز بالطبع بالاتر است.

ضخامت گلس فوق باریک Galaxy Fold Z 3 در حال حاضر برابر با 30 میکرومتر است که البته همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم شرکت کره ای در نظر دارد تا آن را افزایش دهد. جالب است بدانید که نسل سوم گوشی انعطاف پذیر فولد نخستین محصول سامسونگ خواهد بود که از دوربین درون نمایشگری بهره می برد. ظاهرا حتی لولاهای محصول نیز دارای نمایشگر خواهند بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر