حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

انویدیا خبر ساخت مدل ۲۰ گیگابایتی RTX 3080 و ۱۶ گیگابایتی RTX 3070 را رد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چندی پیش، انویدیا سری کارت‌های گرافیکی RTX 3000 را که در چند مدل دسته‌بندی می‌شدند، معرفی کرد. قیمت نسبتا بهتر نسبت به مدل‌های پیشین به همراه افزایش چشمگیر توان محاسباتی و پردازشی سبب شد تا کارت‌های گرافیکی جدید انویدیا به‌سرعت نظر مخاطبان را به خود جلب کنند و حتی شایعاتی نیز فضای مجازی را پر کرد که مدل‌هایی از دو کارت گرافیکی RTX 3070 و 3080 با میزان حافظه رم بالا در راه است.

حال، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که انویدیا برنامه‌های خود را تغییر داده و با ارسال پیامی به شرکای تجاری خود رسما تایید کرده است که مدل RTX 3070 با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و مدل RTX 3080 با ۲۰ گیگابایت حافظه رم به تولید انبوه نخواهد رسید.

متاسفانه توضیحی در مورد تصمیم سران انویدیا مطرح نشده و دقیقا نمی‌دانیم چرا شرکت انویدیا درحالی‌که به‌زودی محصولات AMD راهی بازار خواهد شد از تولید مدل‌هایی با حافظه رم بالا از پردازنده‌های گرافیکی RTX 3000 صرف نظر کرده است. تولید و عرضه چنین محصولاتی نه‌تنها تنوع بیشتری در بازار کارت‌های گرافیکی به وجود می‌آورد؛ بلکه کاربران نیز می‌توانند با دست بازتری نسبت به انتخاب کارت گرافیک مورد نیازشان اقدام کنند.

همچنین وجود کارت‌های گرافیکی با VRAM بیشتر می‌تواند به انویدیا در رقابت با AMD کمک کرده و برتری نسبی به محصولات این شرکت بدهد. گفته می‌شد که مدل ۱۶ گیگابایتی RTX 3070 Ti که مجهز به ۶،۱۴۴ هسته CUDA بود نیز ساخته نخواهد شد و درواقع پروژه تولید آن مانند دو مدل ۱۶ و ۲۰ گیگابایتی کارت‌های گرافیکی RTX 3070 و 3080 لغو شده است.

در ادامه بخوانید:

آنچه از گزارش‌ها می‌توان متوجه شد، احتمال بسیار ضعیف تغییر شرایط و شروع مجدد تولید کارت‌های گرافیکی ذکرشده است؛ البته همه شرایط به معرفی محصولات AMD و عملکرد آن‌ها در بازار بستگی دارد و در صورت وجود تقاضا تخمین زده می‌شود که نظر سران شرکت انویدیا تغییر کند. درنهایت باید گفت که محصولات ذکرشده هیچگاه توسط مقام‌های انویدیا تایید و رسانه‌ای نشدند و درواقع سران شرکت انویدیا خبر عدم تولید محصولاتی را به شرکای تجاری خود داده‌اند که تا پیش از این گزارش، تنها به‌صورت شایعه نامشان در فضای مجازی منتشر شده بود.

در هر صورت باید صبر کرد و دید که آیا تصمیم سران انویدیا در مورد تولید کارت‌های گرافیکی با حافظه VRAM بیشتر تغییر می‌کند یا خیر. نظر شما کاربران تک تایمز چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر