حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دوربین میت ۴۰ پرو پادشاه عکاسی موبایلی است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌تازگی هواوی از سری جدید میت ۴۰ پرده برداشته است که شامل میت ۴۰ مقرون‌به‌صرفه و برادرهای بزرگ‌ترش میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس می‌شود. به دنبال این رونمایی، سایت شناخته‌شده تحلیلگر دوربین DxOMark، نتایج بازبینی خود از میت ۴۰ پرو را منتشر کرده است.

امتیاز نهایی و در مجموع میت ۴۰ پرو به ۱۳۶ می‌رسد. این امتیاز به دو دسته عکس با امتیاز تحسین‌برانگیز ۱۴۰ و ویدئو با امتیاز ۱۱۶ تقسیم می‌گردد. البته یک معیار جدید با نام زوم هم به‌تازگی اضافه شده است که همان‌طور که از اسمش پیداست مربوط به توانایی دستگاه در بزرگ‌نمایی است. در بخش زوم، امتیاز گوشی موردبحث به ۸۸ می رسد.

با به‌دست آمدن امتیاز ۱۳۶ توسط میت ۴۰ پرو، این گوشی هوشمند در رده‌بندی DxOMark در جایگاه نخست می‌ایستد و به این ترتیب پادشاه عکاسی در گوشی‌های هوشمند لقب می‌گیرد.

پیش از پرداختن به بازبینی میت ۴۰ پرو، بیایید نگاهی به خصوصیات سخت‌افزاری دوربین این دستگاه بیندازیم. دوربین اصلی در این دستگاه ۵۰ مگاپیکسل و یک حسگر ۲۳ میلی‌متری است که ضریب گشودگی دریچه در آن f/1.9 است. دوربین فوق عریض ۲۰ مگاپیگسلی دستگاه نیز دارای لنزی ۱۸ میلی‌متری با ضریب گشودگی f/1.8 است. در آخر هم باید به حسگر تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و ۱۲۵ میلی‌متری گوشی هوشمند موردبحث اشاره کرد که دارای ضریب گشودگی f/3.4 است. افزون بر این‌ها، میت ۴۰ پرو دارای یک حسگر دمای رنگ چند طیفی (multispectral) است و این دستگاه می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ ضبط کند.

در بازبینی سایت DxOMark آمده است که میت ۴۰ پرو حتی در نور کم هم دارای گستره‌ای وسیع و پویاست و در نورهای شدید و فضای باز نیز در بحث بافت‌ها و صداها متعادل عمل می‌کند.  عملکرد فوکوس خودکار (AF) هم در بخش عکاسی و هم در فیلم‌برداری عالی عمل می‌کند و در بزرگ‌نمایی‌های از دور نیز جزئیات خوبی قابل‌مشاهده است. در چشم‌اندازهای پیچیده نیز در حالت بوکه (bokeh) عمق به خوبی تخمین زده می‌شود. در تصویربرداری در شب نیز گستره وسیع و پویای قابل قبولی ارائه می‌گردد.

از نقاط قوت دوربین میت ۴۰ پرو می‌توان به پایین آوردن صداهای مزاحم در فیلم‌برداری در هردو فضای باز و بسته اشاره کرد. در ویدئوها نور سفید کاملاً متعادل است و رنگ‌ها به شکل دلپذیری به نمایش درمی‌آیند.

در بحث نقاط ضعف دوبین میت ۴۰ پرو با استناد به DxOMark، دوربین فوق عریض این گوشی هوشمند میدان دید کم عرضی را پوشش می‌دهد. افزون بر این، تصاویر گرفته‌شده توسط لنز تله‌فوتو معمولاً از فوکوس خارج هستند. در این بین مشکلاتی نیز در بخش گسسته‌ سازی (quantization) رنگ‌ها و تار شدگی (aliasing artifact) در تصاویر وجود دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر