ساخت بالن ارتباطی بومی برای برقراری ارتباطات در مناطق بحران‌زده

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پژوهشگران ایرانی در پژوهشگاه فضایی، بالن طراحی و ساخته‌اند که مشکلات ارتباطی در مناطق بحران‌زده را حل می‌کند. به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بالن ارتباطی ایرانی با تجهیزات بی‌سیم خود بر فراز مناطق آسیب‌دیده، ارتباطات شبکه را برای تعدادی از مردم و نیروهای امدادی برقرار می‌کند. این بالن‌ها قابلیت حمل ۳۰۰ کیلوگرم تجهیزات ارتباطی تا ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری دارند و امکان اتصال بیش از هزار نفر به‌صورت هم‌زمان و ۱۰ هزار نفر به‌صورت غیر هم‌زمان با سرعت یک گیگابیت ‌بر ثانیه فراهم می‌کنند.

بالن ارتباطی وزرات ارتباطات

دوربین بالن‌های ارتباطی ایرانی با زوم ۳۰ برابری، امکان رصد مناطق نیازمند به امدادرسانی را نیز محقق می‌کند. وزارت ارتباطات با انتشار ویدئویی از سری «ایران هوشمند»، به ساخت بالن‌ ارتباطی توسط پژوهشگران پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخته است.

بالن ارتباطی بومی در زمان زلزله‌ی کرمانشاه و همچنین راهپیمایی اربعین به ارائه‌ی خدمات به مردم پرداخت. وزیر ارتباطات آذرماه سال ۹۶ طی توییتی، خبر از مستقر شدن بالن‌های ارتباطی بومی در تمام استان‌های کشور، با تصویب ستاد مدیریت بحران داد.

توییت جهرمی درمورد بالن ارتباطی

بالن‌های بومی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در ماجرای سیل پل‌دختر و بحران سیل جنوب شرقی کشور هم مورد استفاده قرار گرفتند. وزیر ارتباطات پیش از این، از تجهیز هر ۳۱ استان کشور به طرح بالون بومی برای برقراری ارتباطات در مواقع اضطراری خبر داده بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر