فیس بوک حساب کاربری متصل به چند هدست Oculus را مسدود نمی کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – طبق توییت های منتشر شده جدید توسط تیم پشتیبانی اوکولوس، حالا کاربران می توانند دو یا چند هدست Oculus را تنها به یک حساب کاربری فیس بوک متصل کنند.

اقدام جدید اکولوس در خصوص لزوم داشتن حساب کاربری فیس بوک، مشکلات جدی را برای طرفداران به وجود آورده است. طبق گزارش ویندوز سنترال، کاربران اکولوس که به طور همزمان از بیش از یک هدست واقعیت مجازی متصل به یک حساب کاربری استفاده می کنند، توسط فیس بوک مسدود می شوند. تیم پشتیبانی می گوید که این کار بر خلاف شرایط و قوانین فیس بوک است. به بیان دیگر، اگر چند هدست Oculus Quest 2s داشته باشید و برای هر یک به طور جداگانه یک حساب کاربری فیس بوک به وجود نیاورید، آنگاه با خطر مسدود شدن از سوی فیس بوک رو به رو خواهید شد.

این کمپانی قصد دارد تا پشتیبانی لازم برای اتصال چند حساب کاربری به یک هدست را فراهم آورد، اما این کار مشکل افرادی که قادر یا مایل به ساخت حساب کاربری نیستند را حل نمی کند (مثل کودکان زیر 13 سال). وضعیت فعلی، افراد را وادار به ساخت حساب های کاربری بیهوده و یا استفاده از تنها یک هدست Oculus در هر زمان می کند که این موضوع آسیب جدی به برخی از کاربران وفادار اکولوس می زند.

فیس بوک مدعی شده که الزام حساب کاربری به افراد کمک می کند تا دوستان خود را برای تجربه های اجتماعی، مثل انجام بازی ها پیدا کنند و در ضمن، موجب یکپارچه سازی با ویژگی های مختلفی نظیر فضای واقعیت مجازی Horizon می شود. با این حال، منتقدان بر این باور هستند که لزوم داشتن حساب کاربری، کاربران را به اکوسیستم فیسبوک مقید کرده و باعث می شود تا این کمپانی به راحتی بتواند عادات کاربران خود را پیگیری کند. به هر حال این گزارش های جدید کمک چندانی به وضعیت فعلی نمی کنند، چرا که حالا استفادۀ خانوادگی از هدست های Oculus کار دشوارتری شده است.

اکولوس به تازگی با انتشار چند توییت، به شکایت مشتریان پاسخ داده است. ظاهرا استفاده از یک حساب کاربری فیس بوک برای دو هدست دیگر منجر به مسدود شدن کاربر نخواهد شد. اکولوس همچنین قصد دارد تا قابلیت اتصال به یک دستگاه از طریق حساب های کاربری فیس بوک متعدد را برای کاربران خود فراهم آورد.

طبق توییت جدید تیم پشتیبانی اکولوس، استفاده از یک حساب کاربری فیس بوک به طور همزمان روی دو یا چند هدست Oculus موجب مسدود شدن حساب نشده و شرایط و قوانین فیس بوک را نقض نمی کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر