حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

طراحی ویندوز 10X احتمالا تا دی ماه به‌پایان می‌رسد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت در ابتدا اعلام کرده بود ویندوز ۱۰ ایکس (Microsoft Windows 10X) به‌طور ویژه برای دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر توسعه داده می‌شود. با‌این‌حال مشکلاتی در مسیر توسعه پیش آمد که باعث شد درنهایت مایکروسافت برنامه‌هایش را تغییر دهد. مایکروسافت در آخرین بیانیه‌ی مربوط به ویندوز 10X اعلام کرد این سیستم‌عامل قرار است نخست برای دستگاه‌های ارزان‌قیمت تک‌نمایشگره به‌منظور رقابت با دستگاه‌هایی دردسترس قرار گیرد که از کروم OS استفاده می‌کنند.

یکی از مشکلات پیش‌آمده برای مایکروسافت این بود که نمی‌شد اپلیکیشن‌های Win32 را به‌درستی در داخل کانتینر در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ایکس اجرا کرد. خبرگزاری ویندوز لیتست در گزارشی جدید نوشت مایکروسافت قصد دارد دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) مجموعه‌قابلیت‌های ویندوز ۱۰ ایکس را کاملا طراحی کند. این مجموعه‌قابلیت‌ها قرار نیست اجرای اپلیکیشن‌های Win32 درون کانتینرهای VAIL را شامل شود. بدین‌ترتیب به‌نوشته‌ی ویندوز لیتست‌، ویندوز 10X قرار است صرفا اپلیکیشن‌های تحت‌وب (PWA) و اپلیکیشن‌های یونیورسال (UWP) را اجرا کند.

همچنین طبق شایعه‌ی جدید، مایکروسافت قصد دارد نسخه‌ی تحت‌وب ورد، پاورپوینت، اکسل، تیمز، اسکایپ و برخی از اپلیکیشن‌های دیگر را به‌صورت پیش‌فرض روی ویندوز 10X نصب کند؛ البته کاربران سازمانی همچنان خواهند توانست ازطریق مجازی‌سازی دسکتاپ اپلیکیشن‌های Win32 را اجرا کنند. 

طبق ادعاهای ویندوز لیتست، انتظار می‌رود مایکروسافت در بهار ۲۰۲۱ دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ ایکس معرفی کند. همچنین، شرکت ردموندی تلاش خواهد کرد در بازه‌ی بین دسامبر ۲۰۲۰ تا بهار ۲۰۲۱ باگ‌های ویندوز ۱۰ ایکس را رفع و درصورت امکان، قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کند. در‌حال‌حاضر، نمی‌دانیم که مایکروسافت می‌خواهد بتای عمومی ویندوز ۱۰ ایکس را منتشر کند یا خیر.

مایکروسافت از مدتی پیش قابلیت‌هایی که در ابتدا قرار بود صرفا در ویندوز ۱۰ ایکس به‌کار بروند، به نسخه‌ی معمولی ویندوز ۱۰ نیز آورده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به صفحه‌کلید مجازی جدید اشاره کنیم. گفته می‌شود مایکروسافت می‌کوشد تا سال ۲۰۲۲ نسخه‌ی دونمایشگره‌ی ویندوز ۱۰ ایکس را هم منتشر کند.

در ادامه بخوانید:

ویندوز ۱۰ ایکس سیستم‌عامل کاملا جدیدی نیست و صرفا تغییراتی درمقایسه‌با ویندوز ۱۰ به‌خود دیده است. بزرگ‌ترین تفاوت بین ویندوز ۱۰ ایکس با ویندوز ۱۰ رابط کاربری است. در ویندوز ۱۰ ایکس، جایگاه آیتم‌های رابط کاربری تغییر می‌کند و منو استارت آن با ویندوز ۱۰ معمولی تفاوتی چشمگیر دارد.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی این خبر چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر