اپل پشتیبانی از HDR را به iMovie اضافه کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
کمپانی اپل به منظور جذب مخاطب بیشتر، درست چند روز قبل از رونمایی از آیفون 12 پشتیبانی از حالت HDR را به نرم‌افزار iMovie خود افزوده است.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های آیفون 12 پرو امکان ضبط ویدیو در حالت Dolby Vision HDR است. شما با استفاده از این حالت می‌توانید فیلم‌ها را با سایه‌ها و هایلایت های پررنگ به‌صورت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید.
 
هم‌اکنون اپل نرم‌افزار iMovie خود را با قابلیت‌های جدید نظیر پشتیبانی از HDR دقیقا قبل از عرضه آیفون 12 به‌روز کرده است. شما هم‌اکنون مکی توانید ویدیوهای HDR را مستقیماً از طریق لایبرری Photos مشاهده و ویرایش کنید. این قابلیت روی نسل دوم آیفون SE، آیفون 8 پلاس، آیفون X و نسخه‌های جدیدتر، آیپد مینی (نسل پنجم))، آیپد نسل 7 به بعد، آیپد ایر 3 به بعد و آیپد پرو 10.5 اینچی و نسخه‌های بعد از آن کار می‌کند.
 
 
 
علاوه بر این شما می‌توانید دکمه جدیدی را در بالای صفحه Share مشاهده کنید. این دکمه به شما اجازه می‌دهد که رزولوشن، فریم ریت و HDR یک ویدیو را در زمان به اشتراک‌گذاری فایل انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید ویدیوهای 4K را به‌صورت 60 فریم بر ثانیه به اشتراک بگذارید، می‌بایست از نسخه‌های جدیدتر دستگاه‌های اپل استفاده کنید.
 
سایر قابلیت‌هایی که همراه با این به‌روزرسانی برای نرم‌افزار iMovie عرضه شده‌اند شامل عناوین انیمیشنی جدید، امکان افزودن پس‌زمینه‌های ساده یا طرح دار به ویدیوها و افزودن اسلایدی به منظور تنظیم شدت فیلترهای مورداستفاده روی ویدیوها است.
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده خبر از آن دارد که اپل نسخه‌های آیپد و آیفون نرم‌افزار GarageBand را نیز به‌روز کرده است. قابلیت‌های جدید این نرم‌افزار امکان شروع ضبط صدا با فشار دادن آیکون نرم‌افزار روی صفحه اصلی و افزودن مدت‌زمان فایل‌های موسیقی است.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر