حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سیستم حضور و غیاب با تشخیص چهره، راهکار سیمرغ پارسیان در دوران کرونا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیوع کرونا باعث شده تا علاوه بر عادات و فرهنگ عموم مردم، بسیاری از روندها نیز دستخوش تغییر شده یا روند تغییرات با شتاب بیشتری انجام گیرد. هرچند پس از شیوع موج اول کرونا بسیاری از سازمان‌ها و ادارات و شرکت‌های خصوصی به سمت فعالیت به‌شکل دورکار رفتند، اما ماندگاری ویروس کرونا بسیاری را به این باور رساند که باید با مهمان ناخوانده جدید سازگار شد و نمی‌توان روند زندگی را به شکل طولانی‌تری تغییر داد؛ از این‌رو طی ماه‌های گذشته موج تغییرات آغاز شد و بسیاری از رفتارها و عادات جدید در ابعاد مختلف زندگی‌مان شکل گرفت.

با‌توجه به بازگشت نیروها به محل کار، لزوم تغییرات در محل کار نیز اجتناب‌ناپذیر بود تا شانس آلودگی به کمترین میزان خود رسیده و درنتیجه ریسک درگیر شدن با بیماری کاهش یابد. دستگاه حضور و غیاب از جمله‌ی عمومی‌ترین ابزارهایی است که در محل کار نصب بوده و کارکنان یک مجموعه باید هر روز در دو نوبت با لمس آن در نمونه‌هایی که با اثرانگشت کار می‌کنند، ورود، خروج، مأموریت یا سایر اقدامات را ثبت کنند. اما راه‌حل چیست؟

طی سال‌های گذشته با بهبود حسگر‌های ثبت کننده تصویر و همچنین پیشرفت هوش مصنوعی و عملیاتی شدن آن، دستگاه‌های حضور و غیاب مبتنی بر شناسایی چهره معرفی شدند. این دستگاه‌ها هرچند در ابتدا دارای محدودیت‌هایی بودند، اما این مشکلات و محدودیت‌ها رفته رفته کاهش یافتند. بطوریکه حتی در دوران شیوع ویروس کرونا دستگاه‌های تشخیص چهره با شرایط موجود تطبیق و بهینه‌سازی شدند و از این‌رو این دستگاه‌ها قادر هستند با وجود ماسک نیز فرد مدنظر را شناسایی و دستور ورود یا خروج را ثبت کنند. همچنین باید به اضافه شدن تب‌سنج به منظور سنجش میزان دمای بدن پرسنل به‌صورت خودکار و اخطار در صورت بالا بودن دمای بدن افراد نیز اشاره کرد. ما در آرمان سیمرغ پارسیان با ارائه دستگاه‌های حضور و غیاب مبتنی بر تشخیص چهره با فناوری تبسنج خودکار درصدد ارائه‌ی راهکاری ایده‌آل برای این مشکل هستیم.

شرکت تراست‌وان کره‌ی جنوبی برندی معتبر در زمینه‌ی تولید دستگاه‌های حضور و غیاب است که ما در ایران نمایندگی رسمی این شرکت کره‌ای را دراختیار داشته و بهترین دستگاه‌های تشخیص چهره‌ی این شرکت کره‌ای را دراختیار متقاضیان قرار می‌دهیم. دستگاه‌های حضور و غیاب تراست‌وان کره‌ی جنوبی قادر هستند تا از فاصله‌ی ۳ متری چهره‌ی افراد را اسکن کرده و در صورت مطابقت با دیتابیس، فرمان صادر شده را اجرا کنند. شناسایی چهره حتی در صورت استفاده از ماسک توسط این دستگاه باعث می‌شود تا شانس انتقال بیماری ازطریق لمس حضور و غیاب کاهش یابد. تبسنج موجود در دستگاه دمای بدن پرسنل را به‌صورت خودکار سنجیده و افراد دارای دمای بدن بالا را به مدیر دستگاه جهت بررسی و تست های بیشتر کرونا معرفی می‌کند. از دیگری ویژگی‌های این دستگاه‌های می‌توان به شناسایی خودکار چهره و نیز شناسایی 3 تا 5 نفر به‌صورت هم‌زمان اشاره کرد.

از ویژگی‌های دستگاه‌های حضور و غیاب تراست‌وان می‌توان به انطباق با تمام نرم‌افزارهای سازمانی برای حضور و غیاب اشاره کرد که از این‌رو روند جایگزین کردن دستگاه‌های قدیمی‌تر را ساده‌تر می‌کند، چراکه دیگر نیازی به نصب نرم‌افزار جدید و همچنین انتقال اطلاعات نیست و می‌توان با تعویض دستگاه و مطابقت آن با نرم‌افزار قدیمی، در سریع‌ترین زمان ممکن دستگاه حضور و غیاب را جایگزین کرد.

تلفن تماس با ما:

۰۲۱۲۶۶۵۷۴۷۱

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر