حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مشخصات سدان برقی لوسید ایر؛ رقیب توانمند تسلا مدل اس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمی بیش از یک ماه پیش بود که نسخه نهایی سدان برقی لوسید ایر رونمایی شد. در حال حاضر نیز شرکت لوسید اطلاعات گسترده‌تری پیرامون جزئیات فنی و قیمت این محصول خود ارائه کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا قیمت پایه این خودرو کمتر از ۸۰ هزار دلاری است که پیش از این اعلام شده بود. در حقیقت به دلیل اعمال برخی یارانه‌های دولتی خریداران می‌توانند با بهای کمتر از ۷۰ هزار دلار صاحب نسخه پایه سدان زیبای لوسید ایر شوند.

لوسید ایر

در حال حاضر قیمت رسمی سدان لوسید ایر پیش از سفارش آپشن‌ها و سایر تجهیزات انتخابی، معادل ۷۷ هزار و ۴۰۰ دلار اعلام شده است. با این مبلغ مشتریان می‌توانند یک خودرو برقی تک موتوره دیفرانسیل عقب چهار درب با باتری بزرگ دریافت کنند. حداکثر قدرت این پیشرانه برابر با ۴۸۰ اسب بخار است و می‌تواند با یک مرتبه شارژ 653 کیلومتر مسافت را طی کند. این میزان برد حرکتی بسیار بیشتر از محصولات مشابه تسلا به نظر می‌رسد. نسخه دو موتوره تمام چرخ محرک لوسید ایر نیز برای مشتریان قابل سفارش خواهد بود.

یک نمایشگر بزرگ 34 اینچی خمیده شیشه‌ای درون کابین لوسید ایر در نظر گرفته شده است. سامانه کمک راننده پیشرفته دریم درایو شرکت لوسید نیز به صورت استاندارد در تمامی نسخه‌ها حضور خواهد داشت. نسخه گرانتر لوسید ایر با نام تورینگ و قیمت 95 هزار دلار قابل خرید است که شامل سیستم دو موتوره تمام چرخ محرک خواهد بود. برد حرکتی آن 653 کیلومتر است و 620 اسب بخار قدرت از موتورهای آن استخراج می‌شود.

ناگفته نماند که نسخه فول آپشن ایر می‌تواند قدرتی در حدود 1080 اسب بخار و برد حرکتی 810 کیلومتر را در اختیار کاربران قرار دهد. یک نسخه 800 اسب بخاری لوسید ایر هم وجود دارد که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن برابر با 3 ثانیه اعلام شده است. بهای این نسخه گرند تورینگ معادل 139 هزار دلار است که اوایل سال آینده قابل سفارش خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر