حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نصب فایل‌های با پسوند .watchface در اپل واچ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کاربران اپل واچ می‌توانند از قابلیت شخصی‌سازی اپل واچ فیس برای تغییر ظاهر صفحه‌نمایش ساعت و همچنین گزینه‌هایی که روی آن برای کاربران نمایش داده می‌شود استفاده کنند.

در اپل واچ علاوه رب اینکه کاربر می‌تواند خودش تنظیمات فیس را بر اساس سلیقه خود انجام دهد بلکه می‌تواند تنظیمات فیس روی ساعت هوشمند کاربران دیگر را نیز روی گوشی خود نصب کند. این تنظیمات را می‌توان از طریق نصب فایل‌های .watchface روی اپل واچ خود اعمال کرد. در این مطلب قصد داریم تا نحوه نصب این فایل‌ها روی اپل واچ را توضیح دهیم.

فایل .watchface چیست؟

برای اینکه بتوانید تنظیمات  فیس روی اپل واچ خود را با دیگران به اشتراک بگذارید یا از تنظیمات فیس در اپل واچ دیگران استفاده کنید، باید آن‌ها را از طریق ایجاد فایل‌های .watchface با دیگران به اشتراک بگذارید. این فایل حاوی قالب‌هایی است که در آن اطلاعاتی مثل اینکه از چه نوع فیسی روی اپل واچ خود استفاده می‌کنید، رنگ انتخابی و همچنین یکسری اطلاعات خاص دیگر است که برای به اشتراک گذرای فیس در اپل واچ باید وجود داشته باشند.

نصب فایل‌های با پسوند .watchface در اپل واچ

توجه داشته باشید که این فایل‌ها حاوی هیچ گونه اطلاعات شخصی کاربر نیستند و بابت به اشتراک گذاری آن با دیگر کاربران نباید نگران باشید. به همین دلیل در فایل .watchface اطلاعات شخصی فرد که در اپلیکیشن‌های سلامت ذخیره می‌شوند وجود ندارد. وقتی که واچ فیس به اشتراک گذاشته شده را روی گوشی خود نصب می‌کنید، اطلاعات شخصی شما در آن ثبت می‌شود.

زمانی که شما می‌خواهید تنظیمات فیس ساعت هوشمند خود را با دیگران به اشتراک بگذارید یک فایل .watchface ایجاد می‌شود که برای فرد مورد نظر ارسال می‌شود. این فایل را اگر از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مثل iMessage یا AirDrop به اشتراک بگذارید کاملاً قابل مشاهده خواهد بود.

نصب فایل‌های .watchface روی ساعت هوشمند اپل

شما می‌توانید فایل .watchface را روی ساعت هوشمند خود نصب کنید. روش نصب این فایل بسته به روشی است که فرد ارسال کننده فایل آن را به اشتراک گذاشته است. معمولاً برای نصب این فایل‌ها کار زیادی نباید انجام دهید. کافی است بعد از دریافت آن روی آن تک تایمز کنید و عملیات نصب فایل به صورت خودکار آغاز می‌شود. این روش برای زمانی بیشتر کاربرد دارد که شما فایل را از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان iMessage و یا AirDrop دریافت کرده باشید. زمانی که این فایل را از طریق ایمیل دریافت کرده باشید باید ایمیل را روی گوشی آیفون خود باز کنید و سپس روی فایلی که به آن الصاق شده است تک تایمز کنید. در اپلیکیشن Watch که روی گوشی‌های آیفون نصب شده است مراحل راه اندازی و نصب فایل .watchface مرحله به مرحله نمایش داده می‌شود. این روش برای زمانی که شما فایل .watchface را از طریق پیام‌رسان‌هایی مثل واتس‌اپ، یا فیس‌بوک دریافت کرده‌اید نیز کاربرد دارد.

نصب فایل‌های با پسوند .watchface در اپل واچ

اگر بخواهید فایل .watchface را از طریق مک دریافت کنید و سپس آن را به گوشی آیفون خود ارسال کنید باید از AirDrop استفاده کنید. برای این کار باید روی فایلی که می‌خواهید ارسال کنید تک تایمز راست کنید، گزینه Share را انتخاب کنید و سپس روی گزینه AirDrop تک تایمز کنید. در پنجره باز شده گوشی آیفون خود را انتخاب کنید.

وقتی فایل را روی گوشی آیفون خود دریافت کردید شما باید انتخاب کنید که فایل از طریق چه اپلیکیشنی برای شما باز شود. از صفحه باز شده گزینه Watch را انتخاب کنید. شما می‌توانید این فایل را روی اپلیکیشن‌هایی مثل Note هم روی سیستم‌عامل مک ذخیره کنید و سپس فایل Note حاوی فایل را به گوشی آیفون خود ارسال کنید.

نصب فایل‌های با پسوند .watchface در اپل واچ

کاربران ویندوز که می‌خواهند فایل .watchface دریافتی را روی گوشی آیفون خود ارسال کنند بهتر است از پلتفرم‌های ابری مثل Google Drive، OneDrive و یا iCloud روی ویندوز استفاده کنند. فایل را روی این پلتفرم‌ها آپلود کنید و سپس روی گوشی آیفون خود آن را باز کنید. اگر از پلتفرم‌های ابری استفاده نمی‌کنید می‌توانید فایل را همراه با  یک فایل Note به گوشی آیفون خود ارسال کنید. روش ساده‌تر برای ارسال فایل .watchface به گوشی آیفون ایمیل کردن آن است. این روش هم روی سیستم‌عامل مک و هم روی سیستم‌عامل آیفون جواب می‌دهد.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر