پشتیبانی از موس و بهبود طراحی برای آفیس آیپد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت به‌روزرسانی‌های تازه‌ای برای نرم‌افزار آفیس آیپد منتشر کرده است که قابلیت پشتیبانی از موس و ترک‌پد و همچنین بهبود‌های طراحی بر پایه زبان طراحی Fluent UI را اضافه می‌کند.

این به‌روزرسانی‌ها حدود شش ماه پیش با انتشار حالت چند پنجره برای ورد و پاورپوینت شروع شد. اکنون می‌توان از موس و ترک‌پد درست همانند پی‌سی و مک استفاده کرد. کاربران می‌توانند به صورت دقیق اندازه جداول و اشکال را تنظیم و متون را برای ویرایش انتخاب کنند. با وصل کردن مجیک‌کیبورد به آیپد، قابلیت‌های جدیدی برای استفاده از نرم‌افزار‌هایی مانند ورد و پاورپوینت اضافه می‌شود. البته می‌توانید از هر موس بلوتوثی برای استفاده از این قابلیت‌ها در آفیس آیپد استفاده کنید.

تغییر شگفت‌انگیز این به‌روزرسانی‌ها تغییر طراحی آفیس آیپد توسط مایکروسافت است. این شرکت المان‌های بیشتری از طراحی Fluent UI را به مجموعه نرم‌افزارهای آفیس اضافه کرده و باعث شده است در نگاه اول، تمیز و دلپسند به نظر بیایند. اگرچه این به‌روزرسانی هنوز برای همه کاربران منتشر نشده، تصاویر اولیه حاکی از ظاهر بسیار بهتر از قبل است. بااین‌حال ممکن است برخی از رنگ روشن جایگزین شده نوارابزار راضی نباشند.

صفحه شروع نیز تغییراتی داشته است. موارد پیشنهادی در قسمت بالا و فایل‌های اخیر و به اشتراک‌گذاری شده در قسمت پایین بسیار شبیه به آن چیزی است که در آفیس مک مشاهده می‌شود.

با توجه به عرضه مرحله‌ای این به‌روزرسانی، چندین هفته طول می‌کشد تا کاربران آن را دریافت کنند.

مایکروسافت همچنین برنامه به‌روزرسانی‌های دیگر آفیس در ماه‌های آینده را به اشتراک گذاشته است. کاربران می‌توانند منتظر دریافت قابلیت‌های زیر باشند:

  • قابلیت مدیریت چند سند در اکسل
  • منوی زمینه‌ای قدرتمند
  • مدیریت فایل‌های ابری به صورت آفلاین

مایکروسافت هنوز برنامه جدید آفیس را برای آیپد منتشر نکرده است و مشخص نیست آیا برنامه‌ای برای این کار دارد یا خیر.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر