دانکرورت D8 JD70 معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت هلندی دانکروت (Donkervoort) سال ۱۹۷۸ تأسیس شد. بنیان‌گذاری این مجموعه، سرمایه‌داری به‌نام جوپ دانکروت است و خودروهای اسپرت سبک‌وزن، شبیه به محصولات مورگان تولید می‌کند. دانکرورت در تلاش است تا علاقه‌مندان مدل‌های سنتی و مخصوص پیست را جذب کند؛ به‌همین دلیل معمولا سیستم‌های الکترونیکی سرگرمی و ایمنی، مثل ترمز ABS و ESP ارائه نمی‌دهد.

نصب پیشرانه قدرتمند روی یک خودرو کوچک و سبک‌وزن، ایده‌ای ساده برای ساخت یک سوپراسپرت پرسرعت است؛ اما حفظ ایمنی و فرمان‌پذیری در این نوع محصولات، چالش مهندسی به‌دنبال دارد. دانکرورت تلاش می‌کند تا جدیدترین تولیدات خود از سری D8 را قوی‌تر و ایمن‌تر کند؛ چراکه نسبت قدرت به وزن بالا و سقف باز دارند.

محصول جدید دانکرورت با نام D8 GTO-JD70 R، یک سوپراسپرت استاندارد جاده با پیشرانه ۲/۵ لیتر توربوشارژ آئودی است. این موتور ۵ سیلندر خطی، با قدرت ۴۱۵ اسب‌بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن‌متر، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۷ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت ۷/۷ ثانیه فراهم می‌کند که فراتر از سوپراسپرت‌های ایتالیایی مثل لامبورگینی اونتادور است. نهایت سرعت D8 جدید به ۲۸۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و آنرا یکی از سریع‌ترین نمونه‌ها در کلاس اسپر‌های سبک‌وزن بدون سقف، نشان می‌دهد.

Donkervoort D8  دانکرورت

دانکرورت D8 GTO-JD70 R، فقط ۷۲۵ کیلوگرم وزن دارد، پس نسبت قدرت به وزن ۰/۵۷۲ اسب‌بخار برای یک کیلوگرم فراهم می‌کند. برای کنترل این توانایی فنی، شاسی و سیستم تعلیق خودرو تقویت شده است. همچنین ترمزها و فرمان هم مخصوص این خودرو انتخاب شده‌اند تا ضمن بهبود هدایت‌پذیری D8، حس یک مدل مسابقه‌ای را القا کنند.

ارتفاع کم D8 و چرخ‌های بزرگ با لاستیک‌های پهن، هنگام مانور به راننده اجازه می‌دهد تا پیچ‌های تند را با سرعت بالا طی کند. در این شرایط، شتاب جانبی ۲/۲۵ جی به سرنشینان وارد می‌شود که فراتر از خودروهای مسابقه‌ای کلاس GT است.

علاوه‌بر آمار مربوط به توانایی‌های فنی دانکرورت D8، قیمت این خودرو نیز حیرت‌انگیز است. قیمت نهایی D8 GTO-JD70 R، معادل ۲۳۴ هزار دلار خواهد بود که تقریبا برابر با فراری روما و لامبورگینی هوراکان است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر