خرید سوزوکی ویتارا کراس اوور خوش ساخت و کهنسال ژاپنی با خودرو45

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سوزوکی ویتارا با بیش از 10  سال حضور در ایران همچنان از جمله شاسی‌بلند های محبوبی است که طرفداران خاص خود را دارد. سال‌های ورود این خودرو به بازار جهانی از 1988 آغاز شد و یک دهه ادامه پیدا کرد و در سال ۱۹۹۸ میلادی برای چند سالی متوقف شد و سری‌های بعدی سوزوکی ویتارا در سال ۲۰۰۵ و 2017 میلادی با تغییراتی چشمگیر ادامه پیدا کرد.

کیا اسپورتیج و هیوندای توسان از رقبای اصلی این خودرو به حساب می‌آیند که با وجود چنین رقبایی می‌توان فهمید که سوزوکی ویتارا از چه قدرتی بهره‌مند است. درواقع ویتارا، چهارمین نسل از سوزوکی‌های شاسی‌بلند است که راهی بازار شده است. برای بررسی بیشتر این خودرو باید به اجزا و امکانات و فنی آن سرک بکشیم تا بهتر با آن آشنا شویم.

نگاهی به ظاهر سوزوکی ویتارا

اگر از تعداد بالایی از افراد جامعه بپرسید که آیا از ظاهر شاسی‌بلند ها یا به لفظ خودمانی‌تر شاسی بلندها خوش‌تان می‌آید یا نه؟ بی شک تعداد بالایی از جامعه آماری به این سؤال جواب مثبت می‌دهند. شاید عده‌ای بگویند که ویتارا با طراحی ظاهری‌اش بسیار قدیمی به‌نظر می‌رسد اما اصل مطلب این است که سوزوکی ویتارا هنوز هم با قوای بدنه‌ای که دارد در مقابل بسیاری از شاسی‌بلند های تازه نفس همچنان در مسیرهای پر پیچ و خم حرف اول را می‌زند که بگذریم!

برای علاقمندان به این خودرو لازم است بدانند که ویتارا در حرکت مانند یک جثه تنومند عمل می‌کند و این قدرت به این خاطر است که گلگیرهای این خودرو بسیار هوشمندانه طراحی شده است. رینگ‌های حلقه‌ای شکل و تایر پهن و قطور آن هر مانع گل و لای و سنگلاخی را از میان برمی‌دارد و پیش می‌رود.

 جنس آلومینیومی و ترکیب فولادی رینگ‌های این ماشین نه‌تنها باعث می‌شود که هیچ‌گونه آلودگی و لکی روی چرخ‌ها برای مدت طولانی باقی نماند بلکه با قدرت تمام مسیر پیش رو را می‌پیماید و جلو می‌رود. دو چراغ مستطیل شکل جلو آن از طرح کلاسیک و کارآمدی پیروی می‌کند که در بسیاری از محصولات همرده کمپانی سوزوکی به چشم می خورد.   

سواری نرم و لذت بخش به سبک ویتارا

اولین ویژگی که در طراحی داخلی سوزوکی ویتارا چشم هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند نوع قرارگیری اجزای دردسترس راننده است. غربیلک فرمان خودرو نیز با ظرافت و کارایی بالایی طراحی شده است که این قابلیت را به راننده می‌دهد تا با هر اندازه دستی که دارد بتواند به‌راحتی این شاسی‌بلند بی قرار را تحت سلطه نگه دارد.

لوگو برند سوزوکی هم که در میان فرمان خودنمایی می‌کند و با طرح کرومی براق‌تر از مدل‌های قبلی سوزوکی به‌نظر می‌آید. تمام قطعات و موادی که برای ساخت و طراحی داخلی این خودرو به کار رفته است از جمله باکیفیت‌ترین متریال ممکن است.

فضای جادار کابین خودرو هم برای سرنشینان جلو با هوشمندی تمام طراحی شده و هم برای سرنشینان عقب. روکش صندلی‌های این شاسی‌بلند از چرم تریم تشکیل شده است. پنجره‌های این خودرو همگی باتوجه‌به وضوح دید راننده طراحی شده‌اند و نقاط کور آن به کم‌ترین حد خود رسیده است. علاوه بر نمایشگر 7 اینچی که برای راننده و سرنشین جلو تعبیه شده است که وظیفه نقشه خوانی و نشان دادن شرایط مختلف قطعات خودرو را بر عهده دارد، دو نمایشگر دیگر هم برای سرنشینان عقب فراهم شده است که برای سرگرمی و تماشای فیلم و حتی بازی‌های رایانه‌ای جز امتیازات طراحی داخلی و امکانات و آپشن‌های سوزوکی ویتارا به حساب می‌آید.

جالب است بدانید کسانی که دست دوم سوزوکی ویتارا را خریداری کرده‌اند مدعی هستند که کابین این خودرو حتی بعد از هزاران کیلومتر رانندگی همچنان به کیفیت اول خود پا برجا است که البته ادعای کاملا درستی است.

امکانات رفاهی و آپشن ها، فقط کافی!

هر دو مدل موجود از سوزوکی ویتارا در بازار خودرو ایران و کشورهای دیگر فول آپشن هستند اما با این تفاوت که یکی‌شان فول آپشن دستی هستند و دیگری فول آپشن خودکار.

اول از همه به ضریب ایمنی این خودرو بپردازیم که با حضور شش ایربگ که تقریبا در تمام نقاط خودرو قرار گرفته هر آن چه که برای ایمنی سرنشینان لازم بوده را فراهم آورده است. همچنین دو ایر بگ برای راننده و سرنشین کناری و دو ایربگ برای سرنشینان عقب و دو ایربگ دیگر در ستون‌ها قرار گرفته است.

مانیتور LCD که به آن اشاره کردیم، علاوه بر امکانات نام برده شده، Navigation را هم برای شما اعلام می‌کند. آینه‌های بغل این خودرو مجهز به چراغ راهنما هستند و به‌صورت برقی تا می‌شوند و با داشتن سیستم گرم کننده خودکار، از یخ زدگی و تار شدن تصویر در آن‌ها جلوگیری می‌شود.

سیستم صوتی و مانیتورهای سوزوکی ویتارا تقریبا تمام پورت‌های مورد استفاده را پوشش می‌دهد؛ USB و بلوتوث از خروجی‌ها معمولی است که سیستم صوتی و تصویری این خودرو پذیرا است. صندلی‌های این خودرو مجهز به گرم کن هستند و ارگونومی آن‌ها با ساختار بدن انسان هماهنگ است و یک نوع نشیمن‌گاه طبی به حساب می‌آید.

سانروف خودکار نیز در تیپ فول این ماشین وجود دارد که با دکمه مربوطه قابل تنظیم است. صندلی‌های ردیف دوم این خودرو تاشو هستند و با جمع کردن آن‌ها می‌توان فضای بیش‌تری به دست آورد.

مشخصات فنی سوزوکی ویتارا

سوزوکی ویتارا ازلحاظ فنی جز شاسی‌بلند های قدرتمند به حساب می‌آید. موتور 4 سیلندر این خودرو با حجم 2.0 لیتری است. البته تغییراتی در مورد موتور این خودرو در ایران انجام شده است که این موتور جدید این خودرو 2.4 لیتری و 4 سیلندره است و معاول 164 اسب‌بخار تولید نیرو می‌کند. 227 نیوتن قدرت پیشرانه این اتومبیل است و قدرت همین پیشرانه است که توانسته سوزوکی ویتارا را اتومبیلی قدرتمند نشان دهد. جعبه‌دنده این خودرو 4 سرعته است و در نسخه دستی فول آپشن این خودرو، شما جعبه‌دنده 5 سرعته دراختیار دارید. به خاطر این تنوع و قدرت در مشخصات فنی ویتارا، شما از داشتن یک آفرود پر قدرت لذت می‌برید. در نسخه خودکار این خودرو 9.7 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف می‌شود و در مدل دستی آن 9 لیتر. سیستم تعلیق سوزوکی ویتارا در قسمت عقب آن به کار رفته است و همین دلیل یک مقدار در مسیرهای پر پیچ و خم دچار تعلیق می‌شود. اما موضوع اصلی قدرت و انعطاف پذیری این خودرو است که تا به حال توانسته دارندگان خود را راضی نگه دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر