سیاست جدید اپل در تغییر قوانین محرمانگی با شکایت ضدانحصاری مواجه شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اعلام سیاست جدید اپل در تغییر قوانین محرمانگی، موجب انتقاد بسیاری از شرکت های تبلیغاتی و در نتیجه تنظیم شکایت ضد انحصاری علیه این کمپانی شده است.

سیاست گذاری های اپل، بارها این کمپانی را وارد منازعات و جنجال های مختلف کرده است. اپل به تازگی با یک شکایت ضدانحصاری درباره تغییرات اخیر در سیاست حریم شخصی روی گوشی های آیفون مواجه شده است. طبق گزاش SWJ، چندین ناشر و شرکت تبلیغ کننده به تازگی شکایت نامه ای را در سازمان رقابت فرانسه تنظیم کرده و مدعی شده اند که تغییرات اعمال شده اپل روی سیاست محرمانگی، جنبه ضد رقابتی دارد.  

در پیرو سیاست جدید اپل و اعمال تغییرات جدید در نرم افزار اجرایی این شرکت، از اوایل سال 2021 اپلیکیشن های مختلف باید برای جمع آوری شناسه تبلیغاتی از کاربران اجازه بگیرند. شناسه تبلیغ به شرکت ها کمک می کند تا تبلیغات هدفمندی را به کاربر نمایش داده و کارایی عملیات خود را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند.

در شکایت نامه جدید، ذکر شده که با اعمال سیاست جدید اپل ، کاربران بسیار کمی مایل به همکاری با تبلیغات بوده و در نتیجه، شرکت ها نمی توانند تبلیغات شخصی سازی شده را ارائه دهند. در واقع سیاست جدید موجب رانده شدن کاربران شده و شناسه تبلیغاتی در اکثر اکوسیستم ها بی استفاده می ماند.

با اینکه اپلیکیشن ها برای پخش تبلیغات باید از کاربران اجازه بگیرند، اما برنامه های انحصاری اپل نیازی به این جواز ندارند. اپل بر اساس فعالیت کاربر در App Store و App News، امکان تبلیغات شخصی سازی شده را در این اپلیکیشن ها فراهم می آورد. برای  انصراف از قابلیت پیشفرض ردیابی اپل، کاربران باید به طور دستی و با یافتن گزینه های مربوطه در اپلیکیشن settings، آن را غیر فعال کنند.

کمپانی کوپرتینویی قرار بود این تغییر جدید را در ماه سپتامبر سال جاری به سیاست خود اعمال کند، اما پس از انتقاد از سوی کمپانی های سرشناسی نظیر فیس بوک، اجرای تصمیم خود را به سال دیگر موکول کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر