حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

افزایش شمار فروشندگان خودرو از ترس ریزش بیش از پیش قیمت‌ها

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، هر تصمیمی که تحت شرایط فعلی برای بازار خودرو از سوی وزارت صمت اتخاذ شود حتما به نفع بازار و مصرف‌کننده واقعی خواهد بود.

 

موتمنی به ارتباط شدید قیمت خودرو با نوسانات بازار ارز اشاره کرد و گفت: رشد بسیار زیاد نرخ دلار و قفل شدن بازار خودرو نشان داد که تحولات بازار ارز تا چه حد بر خودرو تاثیرگذار است، به طوری که قیمت‌های فعلی نیز هیچ خریداری برای خودروها وجود ندارد و تعداد معاملات در بازار به نقطه صفر رسیده است. او تاکید کرد چنانچه در این بازار آشفته خریداری پیدا شود، اکثرا افراد ناشی و نا‌آشنا هستند که با وجود نوسانات بازار ارز و شیب قیمت‌ها دست به چنین ریسکی می‌زنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران به رشد بیش از حد و غیرواقعی قیمت‌ها به عنوان عاملی در راستای تشدید رکود بازار معاملات خودرو اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان روند صعودی قیمت خودرو طی ماه‌های اخیر و امروز که بازار با شیب نزولی قیمت مواجه است، چیزی که مانع مراجعه خریداران و رکود شدید شده کاهش توان مالی مصرف‌کنندگان است. چنانچه با تداوم شرایط اقتصادی و نرخ تورم موجود هر روز قفل سنگین‌تری بر بازار معاملات خودرو زده می‌شود. وی ضمن اشاره به تصمیمات اخیر وزارت صمت در خصوص نحوه قیمت‌گذاری خودرو و جلوگیری از حضور دلالان بیان داشت: هر تصمیمی در شرایط کنونی از سوی وزارت صمت اتخاذ شود حتما به نفع بازار و مصرف‌کننده خواهد بود.

 

وی با توجه به موافقت شورای رقابت با افزایش سه‌ماهه قیمت تصریح کرد: با وجود نرخ تورم موجود، بررسی و افزایش قیمت تمام شده خودروها هر سه ماه یکبار منطقی به نظر می‌رسد. او در پایان به توقف معاملات و نبود قیمت دقیق خودرو در بازار اشاره داشت و افزود: طی روزهای اخیر قیمت بسیاری از خودروها بر اساس آنچه که تا پیش از این روی کاغذ اعلام می‌گردید، افت زیادی داشته است. بر این اساس پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افت ۳۰ میلیونی به ۲۲۰ میلیون رسیده است. همچنین بهای پژو ۴۰۵ و سمند نیز افت بیست میلیونی را تجربه کرده و به ۲۱۰ میلیون تومان رسیدند. در حالی که همچنان خریداری وجود ندارد. سایپا پراید ۱۳۱ نیز در روز گذشته به کانال صد میلیون وارد شد اما کماکان با این قیمت هم مشتری ندارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر