حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

امکان ویرایش فایل‌های آفیس در گوگل درایو به‌صورت تحت وب

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نرم‌افزارهای ویرایش گوگل امکان باز و ویرایش کردن فایل‌های مایکروسافت را دارند. این قابلیت به‌تازگی به اندروید نیز اضافه شده است. حالا بعد از باز کردن فایل‌های آفیس در وب کلاینت گوگل درایو، گوگل مستقیماً آن‌ها را در حالت ویرایش باز می‌کند.

گوگل در وبلاگش نوشت:

قبلاً، با دابل-کلیک بر روی یک سند، پیش‌نمایشی از آن باز می‌شد و کاربران امکان انتخاب بین دریافت و ویراش آن را داشتند.

این قابلیت جدید امکان باز کردن مستقیم فایل‌های آفیس با پسوند‌های docx، doc، ppt، pptx، xls، xlsx و xlsm را در حالت ویرایش می‌دهد. البته همچنان امکان پیش‌نمایش فایل‌ها در منوی راست-کلیک یا با فشار دادن کلید P و دابل-کلیک بر روی فایل فراهم است.

گوگل ادامه داد:

این تغییر باعث باز کردن و ویرایش سریع‌تر اسناد می‌شود. کاربران می‌توانند مستقیماً فایل‌های آفیس را در منوی کاربری آشنای گوگل داکس (Google Docs)، شیت (Sheets) و اسلاید (Slides) ویرایش کنند. فایل‌های ویرایش شده به‌صورت خودکار و با همان پسوند ذخیره می‌شوند.

البته دو استثنا برای این قابلیت وجود دارد:

  • امکان ویرایش مستقیم فایل‌های آفیسی که رمزگذاری شده‌اند وجود ندارد. تنها پیش‌نمایش این فایل‌ها امکان‌پذیر است.
  • اگر افزونه «Office Editing for Docs, Sheets & Slides» در مرورگر کروم نصب‌شده باشد، فایل‌ها با افزونه و نه مستقیماً باز می‌شوند. این مانند زمانی است که گزینه Open with را انتخاب کنید.

چند هفته طول می‌کشد تا قابلیت ویرایش سریع فایل‌های آفیس گوگل درایو برای کاربران فراهم شود. این قابلیت علاوه بر کاربرانی که حساب گوگل دارند، برای کاربران سرویس‌های پولی گوگل درایو نیز قابل استفاده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر