استقبال گسترده از طرح پیش فروش سایپا با وجود افزایش قیمت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – پس از اعلام قیمت جدید خودروهای شرکت سایپا بر اساس نرخ تورم بخشی اعلام شده از سوی بانک مرکزی، جدیدترین پیش فروش شرکت سایپا ویژه آبان ۹۹ با استقبال گسترده متقاضیان روبرو شد. این میزان استقبال به حدی بود که پس از ۲۴ ساعت اول بیش از ۲۲۰ هزار متقاضی خرید خودرو در این طرح ثبت نام کردند.

به گزارش رسانه تک تایمز به نقل از ایران جیب، بعد از ابلاغ قیمت‌های جدید خودرو توسط شورای رقابت که متناسب با تورم بخشی ویژه سه ماهه سوم سال ۹۹ صورت پذیرفته بود، شرکت سایپا طی یک بخشنامه 9 مدل از محصولات خود را به صورت پیش فروش و با قیمت‌های جدید به مشتریان عرضه کرد که البته استقبال گسترده خریداران را به همراه داشت.

سایپا کوییک R

طرح پیش فروش محصولات گروه سایپا با قیمت‌های جدید اعلام شده از سوی شورای رقابت و موعد تحویل نیمه نخست سال ۱۴۰۰، از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ششم آبان ۹۹ آغاز گردید و با حضور گسترده متقاضیان مواجه شد؛ به نحوی که طی ۲۴ ساعت اول بیش از ۲۲۰ هزار نفر متقاضی خرید این خودروها در طرح جدید شرکت سایپا مشارکت کردند. این در حالی بود که تمامی محدودیت‌های اعلام شده از سوی کمیته خودرو نظیر: هر کد ملی یک خودرو، شرط داشتن گواهینامه، عدم برخورداری از پلاک فعال، عدم ثبت نام در سایر طرح‌های شرکت ایران خودرو و سایپا و …، همچنان فعال بوده و ثبت‌نام کنندگان در این طرح نیز باید از شرایط مذکور برخوردار باشند.

رسانه تک تایمز: به نظر می‌رسد اختلاف قیمت چند ده و گاهی بیش از صد میلیون تومانی موجود بین قیمت کارخانه و بهای خودرو در بازار آزاد، همچنان به عنوان یک محرک و انگیزه بالا جهت ثبت نام خودرو عمل کرده و و بسیاری از متقاضیان صرفا نه به دلیل نیاز واقعی، بلکه به جهت بهره‌مندی از این سود بادآورده در طرح‌های پیش فروش شرکت‌های ایران خودرو و سایپا مشارکت گسترده‌ای را به عمل می‌آورند. طی روزهای گذشته و با فروکش کردن افزایش نرخ ارز، قیمت خودروها نیز کاهش یافت؛ به نظر می‌رسد اگر اتفاقات سیاسی-اقتصادی در سطح کلان در راستای ثبات بیشتر و حتی کاهش نرخ ارز باشند، در آینده احتمالا شاهد ریزش بسیار شدید قیمت خودرو در بازار و رسیدن نرخ‌ها حتی به زیر قیمت کارخانه خواهیم بود. در هر صورت امیدواریم بازار خودرو از حالت سرمایه‌ای خارج شده و تنها مصرف‌کنندگان واقعی بتوانند بر حسب نیازشان با قیمت واقعی اقدام به خرید از بازار یا نمایندگی‌های فروش مجاز خودروسازان نمایند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر