حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بستن صدای گوشی آیفون با استفاده از قابلیت ضربه زدن به پشت گوشی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – یکی از قابلیت‌هایی که اپل در اختیار کاربران خود قرار داده است، انجام کارهای مختلف با استفاده از ضربه زدن به پشت گوشی است. شما از قابلیت می‌توانید برای انجام کارهای مختلف مثل بستن صدای گوشی، باز کردن برخی از اپلیکیشن و کارهایی از این دست استفاده کنید.

قابلیت ضربه به پشت گوشی چگونه کار می‌کند؟

قابلیت ضربه به پشت یکی از قابلیت‌های منحصر به فردی است که در گوشی‌های آیفون بعد از ارائه نسخه 14 سیستم‌عامل iOS در اختیار کاربران قرار گرفته است. شما می‌توانید وظایف مختلفی را برای این قابلیت روی گوشی خود تعریف کنید. مثلاً اینکه با زدن دو ضربه متوالی پشت گوشی صدای آن کم شود و قابلیت‌هایی از این دست.

بستن صدای گوشی با استفاده از ضربه زدن به پشت گوشی آیفون

قبل از اینکه بخواهید تنظیمات مربوط به قابلیت ضربه زدن به پشت گوشی را انجام دهید باید یک میانبر شخصی سازی شده روی گوشی خود ایجاد کنید که با استفاده از آن صدای گوشی کم می‌شود. شما می‌توانید میانبری را که ما برای شما تهیه کرده‌ایم دانلود کنید و روی گوشی خود نصب کنید. این کار به شما کمک می‌کند که در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

برای این کار ابتدا اپلیکیشن Setting را روی گوشی خود باز کنید و سپس وارد بخش Shortcuts بشوید.

بستن صدای گوشی آیفون با استفاده از قابلیت ضربه زدن به پشت گوشی

گزینه Allow Untrusted Shortcuts را فعال کنید. بعداً می‌توانید این گزینه را غیر فعال کنید. اگر این گزینه را نتوانستید فعال کنید باید اپلیکیشن shortcuts را روی گوشی خود باز کنید و یکی از میانبرها را در گالری خود انتخاب کنید و سپس آن را اجرا کنید. بعد از انجام این کار دوباره وارد اپلیکیشن Setting شده و دوباره گزینه Allow Untrusted Shortcuts را فعال کنید.

بستن صدای گوشی آیفون با استفاده از قابلیت ضربه زدن به پشت گوشی

سپس لینک مربوط به iCloud را روی گوشی خود باز کنید و گزینه Get Shortcuts را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه میانبری که ما تهیه کرده‌ایم روی گوشی شما دانلود می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید. بعد از انجام این مراحل اپلیکیشن shortcuts روی گوشی شما باز می‌شود. یک گزینه با عنوان Add Shortcuts برای شما نمایش داده می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد که میانبر ایجاد شده را بررسی کنید. صفحه را به سمت بالا بکشید و سپس گزینه Add Untrusted Shortcuts را فعال کنید.

بستن صدای گوشی آیفون با استفاده از قابلیت ضربه زدن به پشت گوشی

با انجام این مراحل میانبر Mute Toggle به فهرست میانبرهای شما در گوشی افزوده می‌شود. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید در این مرحله گزینه Allow Untrusted Shortcuts را غیر فعال کنید.

عملکرد میانبر Mute Toggle به چه صورت است و چگونه می‌توانید آن را شخصی سازی کنید.

دانستن نحوه عملکرد میانبر Mute Toggle ضروری نیست اما اگر مشتاق به داشتن اطلاعاتی در این زمینه هستید باید بگوییم که میانبر Mute Toggle حاوی اطلاعاتی در زمینه حجم صدای فعلی گوشی شما است. در این میانبر یک متغیری به نام CurrVolume وجود دارد که شبیه به یک بلوک if-then در کد نویسی عمل می‌کند. مثلاً اگر حجم صدای فعلی گوشی 0 بنابراین حجم صدا را به 0 درصد برسان. در غیر این صورت میانبر فرض می‌کند که حجم فعلی صدای گوشی شما بسته یا 0 است و آن را به 50 درصد می‌رساند.

بستن صدای گوشی آیفون با استفاده از قابلیت ضربه زدن به پشت گوشی

به محض اینکه میانبر را روی گوشی خود ایجاد کردید می‌توانید آن را شخصی سازی کنید. در این مثال ما صدا را روی 50 درصد تنظیم می‌کنیم.

برای تغییر تنظیمات این میانبر صفحه را به سمت پایین بکشید و گزینه Set Volume to 50% را انتخاب کنید و روی گزینه 50% تک تایمز کنید.

بستن صدای گوشی

با انجام این کار یک اسلایدر روی صفحه‌نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن را برای اعداد 0 تا 100 تنظیم کند.

ضربه به پشت گوشی

بعد از اینکه اندازه مورد نظر را انتخاب کردید روی گزینه Done که در گوشه سمت راست پایین قرار دارد تک تایمز کنید. به این ترتیب شما توانستید تنظیمات میانبر را انجام دهید. در این مرحله باید میانبر ایجاد شده را فعال کنید.

تنظیم قابلیت ضربه به پشت گوشی برای فعال کردن میانبر Mute Toggle

بعد از انجام مراحل بالا نوبت به این می‌رسد که با قابلیت ضربه به پشت گوشی را به نحو تنظیم کنید که با استفاده از آن این میانبر فعال شود.

برای این کار ابتدا اپلیکیشن Setting را روی گوشی خود باز کنید.

ضربه به پشت گوشی

از منوی Accessibility روی گزینه Touch تک تایمز کنید.

گوشی آیفون

روی گزینه Back Tap تک تایمز کنید.

گوشی آیفون

مشخص کنید که می‌خواهید این میانبر با 3 بار ضربه زدن یا 2 بار ضربه زدن فعال شود.

گوشی آیفون

سپس صفحه را تا جایی به سمت بالا بکشید که قسمت Shortcuts برای شما نمایش داده شود. سپس روی میانبر Mute Toggle که آن را ایجاد کردید تک تایمز کنید.

گوشی آیفون

برای اینکه متوجه بشوید که تنظیمات را به درستی انجام داده پشت گوشی بر اساس آن چیزی که انتخاب کردید دو یا 3 باز ضربه بزنید و بررسی کنید که آیا صدای گوشی بسته می‌شود یا نه.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر