کیا موتورز خودروهای نظامی می‌سازد!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت کیا علاوه بر عزم خود جهت تولید محصولات جدید الکتریکی، قصد دارد تا در زمینه ساخت محصولات نظامی برای دولت کره جنوبی نیز به فعالیت بپردازد. این شرکت کره‌ای برنامه‌هایش جهت توسعه یک پلتفرم استاندارد، به منظور تولید خودروهای نظامی 2.5 و 5 تنی اعلام کرده است. کیا می‌گوید طی یک سال فرایند تولید نمونه‌های اولیه آغاز خواهد شد و در سال 2021 نیز ارزیابی‌های دولتی کلید می‌خورد. طبق ادعای مسئولان شرکت کیا این خودرو در سال 2024 عملیاتی خواهد شد.

 

هدف از این اقدام جایگزینی خودروهای نظامی 2.5 و 5 تنی موجود در ارتش کره توسط شرکت کیاست. این خودروها به آخرین گجت‌های فنی و تجهیزات شامل: پیشرانه 7 لیتری گشتاور بالا دیزلی، گیربکس اتوماتیک، دستیار کمکی پارک عقب، نمایشگر دید اطراف، ناوبری ماهواره‌ای و بسیاری از تجهیزات خودروهای تجاری مجهز خواهد داشت.

همچنین یک خودرو نظامی ضد گلوله 5 تنی جدید نیز توسط کیا توسعه خواهد یافت. پلتفرم جدید این اجازه را به خودروساز کره‌ای می‌دهد تا انواع گونه‌های خودرویی را روی آن توسعه بدهد؛ این خودروها می‌توانند به سلاح‌ها و تجهیزات نظامی مختلف مسلح شوند. از طرف دیگر کیا در حال تحقیق روی شیوه به کارگیری تکنولوژی پیل سوختی هیدروژنی، سیستم‌های رانندگی خودکار و پلتفرم خودرو برقی در محصولات نظامی است. یک خودرو نظامی آلترین هم بر شاسی کیا موهاوی ساخته خواهد شد که البته می‌توان از آن در مصارف غیرنظامی نیز استفاده کرد.

 

پروتوتایپ یا نسخه ابتدایی اولین خودرو نظامی کیا سال آینده تولید خواهد شد و دومین خودروساز کره جنوبی‌ آموخته‌های خود در این مسیر را در حوزه تولید محصولات شهری نیز به کار خواهد بست. البته این اولین بار نیست که شرکت کیا دست به تولید محصولات نظامی می‌زند. این کمپانی کره‌ای ساخت خودروهای نظامی را در اواخر دهه هفتاد میلادی برای ارتش کره و برخی کشورهای دیگر آغاز کرد که در نهایت منجر به تولید اولین خودرو تاکتیکی چندمنظوره کره‌ای شد. در آن زمان شرکت کیا بیش از 140هزار خودروی نظامی در قالب 9 مدل و تیپ‌های مختلف به تولید رساند.

در حال حاضر خودروها روز به روز مجذوب کننده‌تر می‌شوند و باید دید که پیشرفت تکنولوژی چگونه می‌تواند محصولات نظامی را متحول سازد؛ به عنوان مثال یک خودرو خودران تدارکات که می‌تواند تجهیزات را به مناطق پر خطر نبرد برساند، قطعا محصولی بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر