حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اسپاتیفای از مرز ۳۰۰ میلیون کاربر فعال عبور کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اسپاتیفای با میزبانی از ۳۲۰ میلیون کاربر فعال و ۱۴۴ میلیون مشترک پولی، رکورد جدیدی را جابه‌جا کرد که روند رو‌به‌رشد این شرکت سوئدی را به‌خوبی نمایان می‌کند. 

طبق آمار جدیدی که اسپاتیفای در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۰ منتشر کرده، به‌ترتیب شاهد رشد ۲۹ درصدی تعداد کاربران فعال و رشد ۲۷ درصدی مشترکین پولی نسبت‌به مدت مشابه سال قبل هستیم. 

اسپاتیفای بخشی از این مؤفقیت را مربوط به کمپین‌هایی می‌داند که در هند راه‌اندازی شدند. همچنین ورود این شرکت سوئدی به بازار روسیه و ۱۲ بازار دیگر نیز تأثیر بسیاری در رقم‌خوردنِ این آمار داشته‌اند. طبق گفته‌ی مدیران اسپاتیفای، استقبال اولیه در بازار روسیه به‌حدی بوده که تاکنون در هیچ بازار دیگر نمونه‌ی مشابه آن رخ نداده است.

باتوجه‌به به ارقام رو‌به‌رشدی که اسپاتیفای در گزارش مالی خود عنوان کرد، این شرکت فاصله‌ی خود را با رقبایی همچون اپل و آمازون بیش‌از پیش افزایش داده است. طبق گزارش فاینانشال تایمز، تا ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰، آمازون موزیک ۵۵میلیون مشترک پولی داشت. همچنین در گزارشی که اپل سال گذشته منتشر کرد، خبر از ۶۰میلیون مشترک پولی برای سرویس اپل موزیک داد. با‌اینکه آمار و ارقام یادشده هم‌اکنون نسبت‌به سال گذشته رشد را تجربه کرده‌اند؛ اما تصور نمی‌شود که این رشد پابه‌پای رشد اسپاتیفای حرکت کرده باشد.

تعداد کاربران اسپاتیفای در سال 2020

با‌تمامی‌این‌اوصاف، اگرچه اسپاتیفای کاربران بیشتری را جذب کرده و درآمدهای خود را با افزایش ۱۴ درصدی به ۲/۳۲ میلیارد دلار رسانده است؛ اما شاهد زیان ۱۱۸میلیون‌دلاری هستیم که نسبت‌به سوددهی ۲۸۲ میلون‌دلاری سال قبل، افت را نشان می‌دهد. بخشی‌از این زیان‌دهی را می‌توان به کمپین‌های بازاریابی مرتبط دانست که با تخفیفات متنوع سعی در جذب کاربران جدید دارند؛ کمپین‌هایی که درآمد حاصل‌شده از هر کاربر را با کاهش ۱۰درصدی به ۴/۹۲ دلار رسانده‌اند.

براساس اعلام اسپاتیفای، این پلتفرم هم‌اکنون از ۱/۹ میلیون پادکست میزبانی می‌‌کند که این مقدار در سه‌ماهه‌ی قبلی ۱/۵ میلیون پادکست بود و آن‌طور که مقامات اسپاتیفای می‌گویند، ۲۲درصد کاربران از پادکست‌ها در این سرویس استفاده می‌کنند که رشد یک‌درصدی نسبت‌به سه‌ماهه‌ی گذشته را نشان می‌دهد.

در بازار انگلیسی‌زبان، پادکست جو روگان محبوب‌تر از هر پادکست دیگری است؛ پادکستی که البته در ماه‌های اخیر به‌دلیل مصاحبه با یکی‌از نظریه‌پردازان توطئه، موردانتقاد بسیاری قرار گرفته است؛ هرچند یکی‌از مدیران ارشد اسپاتیفای بعدها درایمیلی از اقدام این پادکست پشتیبانی کرد. این پادکست با پایان سال جاری میلادی به‌صورت انحصاری در اسپاتیفای قابل گوش‌دادن خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر