گزارش سه‌ماه بازار موبایل دنیا؛ سامسونگ پیشتاز، شیائومی جایگاه اپل را تصاحب کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

از تاریخ ۱ ژولای تا ۳۰ سپتامبر، تعداد ۳۸۴ میلیون تلفن هوشمند به فروش رفته است. این میزان ۴ میلیون واحد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. به‌طور کل، بازار ۲۲ درصد (از لحاظ پولی) رشد داشته و سامسونگ با ۸۰٫۲ میلیون واحد گوشی فروخته‌شده و به لطف جهش چشمگیر ۵۰ درصدی در فروش تلفن همراه توانسته است به این عدد دست پیدا کند که یکی از دلایل فروش بسیار عالی میان‌رده است.

در جایگاه دوم هواوی قرار دارد که با وجود تحریم‌های آمریکا توانسته ۵۱٫۷ میلیون واحد تلفن همراه بفروشد و در مقام دوم قرار بگیرد. هواوی در سال گذشته توانسته بود ۶۶٫۸ میلیون واحد گوشی بفروشد که نشان از افت فروش در سال جاری است.

در مقام سوم، شیائومی قرار دارد که توانسته است با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل تعداد ۴۷٫۱ میلیون واحد در این سه‌ماهه سال بفروشد که این شرکت را به سریعترین رشد در بین برندهای موبایل می‌رساند. به‌علاوه شیائومی توانسته است در بازار اروپا نسبت به سال قبل رشد ۸۸ درصدی را تجربه کند که یکی از دلایل آن افت ۲۵ درصدی هواوی در این بازار است.

شرکت اپل با ۴۳٫۲ میلیون واحد فروش گوشی هوشمند به رتبه چهارم سقوط کرد اما به لطف راه‌اندازی سری آیفون ۱۲ انتظار می‌رود در سه‌ماهه بعدی به رتبه سوم برسد. در جایگاه پنجم ویوو با ۳۱٫۸ میلیون گوشی فروخته‌شده قرار دارد. بقیه برندها در مجموع ۹۴ میلیون واحد گوشی فروخته‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر