طرح خانوادگی جدید دراپ‌باکس 2 ترابایت دیتا و یک «اتاق خانوادگی» در اختیار قرار می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
دراپ‌باکس ارائه یک طرح خانوادگی جدید را اعلام کرده است که به عنوان راهی برای کمک به خانواده‌ها برای در تماس ماندن از فاصله دور توصیف شده است.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از اسلش‌گیر، این طرح جدید 2 ترابایت دیتای اشتراکی بین تا شش کاربر را پیشنهاد داده است، که آنها را قادر به آپلود کردن عکس‌ها، اسناد، و فایل‌های دیگر می‌سازد. علاوه بر فضای ذخیره‌سازی خصوصی، به کاربران امکان دسترسی به یک فولدر «اتاق خانوادگی» داده می‌شود که برای افراد دیگر خانواده امکان دیدن اینکه چه چیزی آپلود شده است را فراهم می‌آورد.
 
دراپ‌باکس بیشتر به عنوان یک سرویس ذخیره‌سازی ابری شناخته می‌شود، که معمولا توسط یک فرد یا کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طرح جدید «خانواده دراپباکس» متفاوت است؛ در این طرح به حداکثر شش نفر امکان دسترسی به یک اکانت واحد با جمعا 2 ترابایت (2000 گیگابایت) برای اشتراک‌گذاری بین خودشان داده می‌شود. این طرح یک برچسب قیمت ماهانه دارد که ارزانتر از پرداخت پول برای طرح‌ها به طور مجزا به قیمت حدود 17 دلار در ماه است.
 

کاربران می‌توانند عکس‌ها، ویدئوها و فایل‌های دیگر، از جمله محتوای Google Docs، را آپلود کنند. هر چیزی که به فولدر «اتاق خانوادگی» افزوده شود برای همه کسانی که به محتوای مربوطه دسترسی دارند قابل استفاده خواهد بود. دراپ‌باکس در بلاگش توضیح داده است که این فولدر اشتراکی برای اشتراک‌گذاری چیزهایی مانند دستورالعمل طبخ و عکسها با دیگرانی که در دور از هم هستند استفاده می‌شود. با این حال، فایل‌های شخصی تنها برای کاربرانی قابل دسترسی هستند که آنها را آپلود کرده‌اند.
 
دراپ‌باکس می‌گوید که محصولات و قابلیت‌های مشخص دیگری را نیز در طرح Dropbox Family گنجانده است که قاعدتا می‌توانند به کاربران برای استفاده‌های اختصاصی‌شان کمک کنند، از جمله دسترسی به  Dropbox Passwords و Dropbox Vault؛ این طرح خانوادگی از بک‌آپ کامپیوتری نیز پشتیبانی می‌کند.
 
همانگونه که از نام Dropbox Passwords پیداست قابلیتی است که کاربران را قادر به ایجاد و ذخیره‌سازی گذرواژه‌های قوی برای سرویس‌های مختلفی که استفاده می‌کند می‌سازد. Dropbox Vault هم یک قابلیت امنیتی مضاعف برای فایل‌های دارای حساسیت ویژه (اسناد مالیاتی و امثالهم) است که با بهترین راه ذخیره‌سازی آنها با یک قفل بیومتریک یا حفاظت شده با PIN است. و نهایتا، بکاپهای کامپیوتری کاربران را قادر می‌سازند تا به صورت اتوماتیک فولدرها را از Mac یا PC خود با دراپ‌باکس همگامسازی کنند.
 
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر